معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اخذ مجوز برای ایجاد دفاتر کنسولی در دانشگاه های مادر خبر داد.
کد خبر: ۱۹۱۲۹۵
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۱ 02 March 2016
معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم از اخذ مجوز برای ایجاد دفاتر کنسولی در دانشگاه های مادر خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا دکتر مجتبی صدیقی روز چهارشنبه در جلسه شورای دانشگاه رازی که در محل جلسات این دانشگاه برگزار شد گفت: با ایجاد این امر بخش عمده ای از امور مربوط به تایید صلاحیت، ویزا و تردد دانشجویان خارجی در دانشگاه های مادر استان انجام می شود و دیگر نیاز کمتری برای مراجعه به سازمان مرکزی احساس می شود.

وی اضافه کرد: به زودی بخشنامه ایجاد دفاتر کنسولی به دانشگاه های مادر ارسال می شود و جذب دانشجویان خارجی از سیاست های بزرگ وزارتخانه است.

وی از تبادل دانشجو به عنوان یکی از راه های مناسب تبادلات فرهنگی یاد کرد و گفت: بحث جذب دانشجویان خارجی در کشور از سیاست های وزارت علوم است و به همین دلیل امتیازاتی در نظر گرفته شده و وزارتخانه این آمادگی را دارد تا به ازای جذب هر دانشجوی آزاد درصدی از دانشجویان را بورسیه کند.

صدیقی، پتانسیل استان و منطقه غرب را در این بخش به دلیل نزدیکی با کشورهای همسایه از جمله عراق مطلوب دانست و ادامه داد: با وجود عملکرد مطلوب استان کرمانشاه در این بخش توقع بیشتری انتظار می رود.

صدیقی اظهار کرد: در دولت کنونی آموزش عالی از دانشگاه های مادر استان توقع و انتظار بالایی دارد و نقش دانشگاه های مادر در افزایش کیفیت آموزش جدی است.

وی از توسعه فضای فیزیکی سالن های تربیت بدنی به عنوان یکی از اهداف یاد کرد و گفت: درصددیم که فضای فیزیکی سرانه ورزشی در برنامه ششم توسعه را به میزان استاندارد که یک و نیم متر مربع است برسانیم. 

باید در راستای کاهش آسیب ها و کمبودهای خوابگاه های خودگردان حرکت کرد

وی با بیان اینکه در آموزش عالی مسئولیت نظارت بر خوابگاه های خودگردان برعهده دانشگاه مادر است اظهار کرد: با بازدیدهای بعمل آمده از خوابگاه های کشور امیدواریم با طراحی برنامه ها و استفاده از پتانسیل بخش خصوصی برای کاهش آسیب ها و کمبودها در این خوابگاه ها اقدام شود.

به گفته صدیقی، وزارت علوم تحقیقات و فناوری این اختیار را دارد که در مسیر ساماندهی دانشگاه مادر جلو رفته و امکانات و کنترل نظارتی و کیفی را بیشتر کند.

صدیقی از شرکت تقریبی 36 هزار دانشجو در کل کشور در طرح سیمای اجتماعی زندگی دانشجویی خبر داد و گفت: در سال جاری گام نخست این طرح انجام شده و در سال 95به دنبال اجرایی کردن مرحله دوم هستیم.

این مسئول یادآور شد، در مرحله دوم دانشگاه های علمی، کاربردی و پیام نور نیز تحت پوشش در می آیند و وزارتخانه در دولت تدبیر و امید به نقش مراکز مشاوره دانشگاهی توجه ای ویژه دارد.

در سفر معاون وزیر و رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم به کرمانشاه و با حضور اسدالله رازانی استاندار کرمانشاه برخی پروژه ها از جمله خوابگاه دانشجویی دختران دانشکده کشاورزی و مجتمع کلاسی خواهران دانشگاه رازی افتتاح شد و از دیگر پرووژه های عمرانی در دست ساخت نیز بازدید شد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار