معاون سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات ۶۹ میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان خبر داد و گفت: صادرات سیمان استان همدان ۱۲ درصد کاهش یافت.
کد خبر: ۱۹۰۹۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۸ 05 March 2016

معاون سازمان صنعت و معدن همدان از صادرات ۶۹ میلیون دلاری کالای صنعتی از همدان خبر داد و گفت: صادرات سیمان استان همدان ۱۲ درصد کاهش یافت.

به گزارش تسنیم،مصطفی اسدی با اشاره به اینکه توسعه صادرات کالاهای صنعتی در استان از مهم‌ترین اولویت‌ها محسوب می‌شود اظهار داشت: صنعتگران استان همدان باید کالاهای خود را صادرات‌محور و براساس بازاریابی تولید کنند تا بتواند در بازارهای جهانی رقابت کنند.

وی با اعلام اینکه از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه 69 میلیون و 529 هزار دلار کالای صنعتی از همدان به سایر کشورها صادر شده است افزود: این میزان صادرات 877 هزار تن وزن داشته که 57 درصد از ارزش صادرات استان را به خود اختصاص داده است.

اسدی با اعلام اینکه در این مدت 37 میلیون و 200 هزار دلار سیمان از همدان به سایر کشورها صادر شده است تصریح کرد: سیمان مهم‌ترین کالای صادراتی بخش صنعت است که البته نسبت به مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 10 درصد افزایش و از نظر ارزشی 12 درصد کاهش داشته است.

وی با بیان اینکه سیمان 30.5 درصد از صادرات کل استان را به خود اختصاص داده است عنوان کرد: سیمان تولید شده در سه کارخانه استان همدان از کیفیت بالایی برخوردار است که متاسفانه با راه‌اندازی برخی کارخانه‌های سیمان در استان‌های غربی شاهد کاهش چند درصدی سیمان این کارخانجات هستیم.

معاون تجارت خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان همدان اظهار داشت: در بخش صنعت استان همدان کالاهای دیگری همچون الکتروموتور به ارزش چهار میلیون و 666 هزار دلار، روغن مایع به ارزش سه میلیون و 182 هزار دلار، موتور کولرآبی به ارزش دو میلیون و 899 هزار دلار و شور و ترشیجات به ارزش دو میلیون و 577 هزار دلار صادر شده است.

وی با اعلام اینکه بخش صنعت استان همدان شامل 70 کالای صادراتی است، تصریح کرد: این تعداد کالا به کشورهای ایتالیا، اسپانیا، سوئد، مصر، ترکیه، قزاقستان، ترکمنستان، افغانستان و عراق صادر شده است.

اسدی درباره صادرات بخش معدن استان همدان نیز گفت: از ابتدای امسال تا پایان بهمن ماه چهار میلیون و 677 هزار دلار مواد معدنی از استان همدان به سایر کشورها صادر شده که شامل هفت قلم کالا بوده است.

وی با اعلام اینکه مهمترین کالای صادراتی این بخش کنسانتره آهن با صادرات چهار میلیون و 360 هزار دلار بوده است، گفت: در حال حاضر 270 معدن فعال در استان همدان وجود دارد که در حال تولید مواد معدنی هستند ولی باید بخش فرآوری مواد معدنی در استان همدان فعال شود.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار