معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از 100 درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان حدود 90 درصد آنها مربوط به مشکلات بانکی است.
کد خبر: ۱۹۰۷۰۵
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۰۸ 01 March 2016

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار ایلام گفت: از 100 درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان حدود 90 درصد آنها مربوط به مشکلات بانکی است.

به گزارش تابناک ایلام؛حشمت الله عسکری روز سه شنبه در نشست کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان یادآور شد: از 100 درصد مشکلات واحدهای تولیدی استان حدود 90 درصد مربوط به مشکلات بانکی و مابقی مربوط به تعویض وثیقه، استمهال وام، تقسط مجدد، مالیات و تامین اجتماعی است.
عسکری همراهی بانک ها را در رفع موانع اقتصادی تولید کنندگان مهم دانست و گفت: مدیریت استان همواره خود را در کنار بانک ها دانسته است اما انتظار داریم بانک ها با وجود تمامی مشکلات و تنگناها، همکاری و همراهی لازم را داشته باشند.
وی اظهار کرد: این کارگروه تاکنون 23 نشست با حضور استاندار و دیگر اعضا برای رفع مشکلات واحدهای صنعتی و تولیدی استان تشکیل داده است.
معاون استاندار ایلام افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون مسائل و مشکلات 170 کارخانه و واحد تولیدی مشکل دار در نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید مورد بررسی قرار گرفته که در این نشست ها مشکلات 155 مورد رفع شده است.
دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان ایلام نیز در این نشست تعیین تکلیف بدهی معوق واحدهای تعطیل و نیمه فعال را بیشترین سهم مصوبات این کارگروه اعلام کرد و افزود: در مجموع حدود 140 واحد تولیدی مشکل دار در سطح استان وجود دارد که تمامی این واحدها نیاز به تصمیم گیری بانک ها ندارند.
یارلله نصیری تاکید کرد: نشست های کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید این استان تاکنون بیش از 170 مصوبه برای گره گشایی واحدهای تولیدی استان به همراه داشته است که 64 درصد مصوبات اجرایی و عملیاتی شده است.
وی یادآور شد: با توجه به جایگاه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید، با مساعدت و همراهی مسئولان کشوری و استانی تمام تلاش خود را برای ارتقا و رفع مشکلات واحدهای تولیدی استان بکار گرفتیم ولی نیازمند همکاری بیش از پیش بانک ها برای بر طرف کردن مشکلات هستیم.
نصیری گفت: واحدهای صنعتی و تولیدی استان با توجه به مشکلات و مسائل مربوط به تحریم ها دچار بحران در عرصه تولید و خدمات شده اند که این مهم بازپرداخت تسهیلات بانکی را برای این افراد با مشکل مواجه کرده است.
وی خاطر نشان کرد: بانک های استان تاکنون همکاری خوبی با واحدهای تولیدی مشکل دار بعمل آورده اند که امیداوریم همکاری خود را با بخش صنعت همچون گذشته با سعه صدر ادامه دهند.
به گفته نصیری، تولیدکنندگان این استان بسیار امیدوار به رفع مشکلات در حوزه تولید و صنعت هستند و اطمینان دارند که در حوزه معیشت و اقتصاد اتفاقات بسیار خوب و مبارکی در راه است.
در این نشست در خصوص طرح نیمه تمام کارخانه آرد ایوان مصوب شد اعتباری که از محل وجوه اداره شده به آنان پرداخت شده است، سود و جرائم آن با نظر مساعد استان به ستاد تسهیل مرکزی برای بخشودگی و جرائم دیر کرد ارجاع شود.
همچنین در خصوص مشکلات و تعین و تکلیف واحدهای صنعتی کوچک همچون پمپ بنزین بخش مورموری، واحد تولیدی فوم پلی استایرن آبدانان و واحد تولیدی خیار شور دره شهر بحث و تبادل نظر شد.
در این نشست مسائل و مشکلات تامین آب مجتمع پتروشیمی ایلام با شرکت آبفا (نحوه محاسبه آب بها) به نشست های بعدی موکول شد./ف

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار