کد خبر: ۱۹۰۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۷:۱۴ 01 March 2016


رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان کرج گفت: دسترسی به منابع به روز مطالعه حق همه شهروندان است.

حسین ذکریاپور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه البرز، اظهار کرد: اکثرکتابخانه‌های عمومی استان البرز در مناطق شهری متمرکز شده‌اند وهمین امر دسترسی روستانشینان را به منابع مطالعه محدود کرده است.

وی ادامه داد: هرچند طی سال‌های گذشته تلاش بسیاری برای احداث کتابخانه‌های روستایی در مناطق مختلف استان صورت گرفته ولی واقعیت این است که تعداد این کتابخانه‌ها پاسخگوی جمعیت کتابخوان روستاهای استان نیست .

ذکریاپور خاطرنشان کرد: برای مرتفع کردن بخشی از این مشکل اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان اقدام به راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار درشهرستان‌های مختلف نموده است.

وی ادامه داد: درحال حاضر شهرستان کرج به یک کتابخانه سیار مجهز است که روزهای یکشنبه و سه شنبه به روستاهای اطراف کرج مراجعه کرده و به روستاییان خدمات‌رسانی می‌کند.

این مسئول توضیح داد: این کتابخانه درحال حاضر 600 جلد کتاب دارد که توسط کتابداری که کارشناس ارشد رشته کتابداری است به علاقه مندان معرفی و به امانت داده می‌شود.

وی اظهار کرد:‌کتابخانه سیار شهرستان کرج هم اکنون بیش از 600 نفر عضو دررده‌های سنی مختلف دارد.

رییس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان کرج توضیح داد: با تلاش‌های انجام شده درصدد افزایش تعداد کتابخانه های سیار شهرستان کرج هستیم تا همه روستاییان بتوانند به راحتی به کتاب های مورد علاقه خود دسترسی پیدا کنند.

ذکریاپور ابراز کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده فدرفرودین سال 95 شاهد راه‌اندازی کتابخانه سیار برای منطقه آسارا خواهیم بود .

وی درپاسخ به این سوال که چرا این کتابخانه تا پایان سال افتتاح نمی شود گفت: منطق آسارا منطقه‌ای سردسیرو صعب‌العبور است به همین دلیل تصمیم برآن شده که این کتابخانه زمانی افتتاح شود که از شدت سردی هوا کاسته شده باشند تا مردم بتوانند به راحتی از امکانات این کتابخانه استفاده کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار