مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: امسال یک‌هزار و ۷۵۲ بار واحدهای تولیدی و صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند و در این راستا ۳۸۹ مورد اخطاریه صادر شد.
کد خبر: ۱۹۰۴۶۶
تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۷ 04 March 2016

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: امسال یک‌هزار و ۷۵۲ بار واحدهای تولیدی و صنعتی مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند و در این راستا ۳۸۹ مورد اخطاریه صادر شد.

به گزارش تسنیم،محمدرضا محمدی اظهار داشت: امسال واحدهای تولیدی و صنعتی استان همدان یک‌هزار و 752 بار مورد پایش زیست محیطی قرار گرفتند و در این راستا 389 مورد اخطاریه در زمینه آلودگی آب، خاک و هوا برا این واحدها صادر شد.

وی افزود: همچنین امسال 82 بار مراکز دفع پسماند شهری و 339 بار مراکز دفع پسماند روستایی از سوی کارشناسان اداره کل حفاظت محیط زیست استان همدان مورد بازدید و کنترل قرار گرفتند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان با بیان اینکه در طول امسال براساس شاخص AQI، شهر همدان حتی یک روز هوای ناسالم یا خطرناک نداشته است، گفت: با فعالیت چشمگیر سازمان‌های مردم نهاد زیست میحطی در استان همدان، نمایندگان این سازمان‌ها در مرکزیت هر دو تشکل کشوری سازمان‌های مردم نهاد محیط زیست حضور دارند.

وی بیان کرد: نخستین جشنواره عکس محیط زیست استان همدان با هدف معرفی حیات وحش در خرداد ماه سال آینده برگزار می‌شود و در حال حاضر فراخوان این جشنواره برای دعوت از حضور عکاسان و ارسال آثار صادر شده است.

محمدی عنوان کرد: اداره کل حفاظت محیط زیست، دستگاه برتر پژوهشی استان همدان در سال 1393 بوده است و در این راستا تمام چالش‌های پیش‌روی محیط زیست استان با هم‌افزایی، انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با سازمان‌ها و انجام فعالیت‌ها و کارهای پژوهشی شناسایی و راهکار عملیاتی برای رفع آنها اندیشیده می‌شود.

وی از حضور فعال استان همدان در نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست خبر داد و افزود: این اداره کل و صنایع استان در پانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی محیط زیست که از 10 تا 13 اسفند ماه در تهران برگزار می‌شود، حضوری فعال دارند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان افزود: این نمایشگاه با حضور سازمان‌ها، صنایع و شرکت‌های مرتبط با محیط زیست، تشکل‌های مردمی زیست محیطی با شعار «اقتصاد سبز دوران پسا تحریم» در حال برگزاری است.

وی این نمایشگاه را محملی برای تعامل کارشناسان و علاقمندان به محیط زیست دانست و گفت: معرفی توانمندی‌های زیست محیطی در سطوح ملی و بین‌المللی و ارائه راهکارهای اصولی و عملی برای جلوگیری از تخریب محیط زیست از اهداف این نمایشگاه است.

محمدی خاطرنشان کرد: از 19 واحد منتخب در سطح کشور به عنوان «صنعت سبز» در جشنواره کشوری بهمن 1394، 2 واحد صنعتی سیمان هگمتان و سیمان نهاوند از استان همدان بوده‌اند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار