یک پزشک متخصص داخلی گفت: وضعیت دیابت به عنوان بیماری خاموش با توجه به تغییر در سبک و الگوی زندگی، کاهش تحرک، افزایش وزن، تغذیه پرکالری در میان اهالی استان ایلام نگران کننده و رو به افزایش است.
کد خبر: ۱۹۰۴۶۱
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۸ 01 March 2016
یک پزشک متخصص داخلی گفت: وضعیت دیابت به عنوان بیماری خاموش با توجه به تغییر در سبک و الگوی زندگی، کاهش تحرک، افزایش وزن، تغذیه پرکالری در میان اهالی استان ایلام نگران کننده و رو به افزایش است.
به گزارش تابناک ایلام،دکتر ساسان کامران روز سه شنبه در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی کنترل دیابت در ایام نوروز اظهار کرد: مهمترین راه برای پیشگیری، کنترل و درمان این بیماری آموزش و آگاهی بخشی به بیماران است.
وی یادآور شد: نزدیک به 2 سال است که کارگاه های آموزشی رایگان برای بیماران دیابتی هفته ای یک بار در حال برگزاری است و بیش از 600 نفر از بیماران دارای دیابت به صورت رایگان در این کلاس ها شرکت و آموزش می بینند.
دکتر کامران با تاکید بر استقبال خوب مردم از این کلاس ها افزود: در این کارگاه های آموزشی بیماران در طی سه هفته به صورت فشرده اما موثر با نوع بیماری، روش ها و رژیم های درست تغذیه و ورزش و پیگیری درمان خود آشنا می شوند.
وی تاکید کرد: همچنین برای این بیماران پرونده تشکیل و کارت عضویت نیز صادر می شود و بسته های آموزشی در قالب بروشور نیز در اختیار آنها قرار داده می شود و برای بیماران خدماتی چون تست قند، توزیع دستگاه و قلم تزریق انسولین و نیز مواد خوراکی رژیمی بدون قند نیز به صورت رایگان و بدون پرداخت هزینه انجام می گیرد.
وی از صدور کارت شناسایی بین المللی با آرم ویژه دیابت با دو زبان فارسی و انگلیسی و درج شماره تلفن مطب و یکی از بستگان نزدیک بیمار برای اعضای انجمن دیابت خبر داد و افزود: با این کارت ها در هر نقطه ای از جهان بیمار به علت عارضه دیابت یا هر نوع علل دیگری چون تصادف هوشیاری خود را از دست دهد مراکز درمانی با مشاهده کارت، خدمات ویژه بیماران دیابتی را برای او بکار می گیرند.
وی یکی دیگر از خدامات ارائه شده به این بیماران را ارسال رایگان پیامک های علمی، آموزشی، بهداشتی مستند و اثبات شده با محتوای بیماری دیابت اعلام و اظهار کرد: از زمان برگزاری این کارگاه های آموزشی تاکنون بیش از 10 هزار پیامک برای اعضا ارسال شده است.
دکتر کامران هدف از این کار را رضایت مندی خداوند در مرحله نخست، خدمت رسانی رایگان و بدون چشمداشت به بیماران دیابتی استان ایلام به ویژه قشر نیازمند، افزایش سطح آگاهی عمومی و بیماران دیابتی برشمرد.
این متخصص داخلی با اعلام اینکه به جرات می توان گفت این کارگاه با توجه به کمبود فضا و امکانات از مطلوب ترین کارگاه های کشور است، اضافه کرد: شرکت در کارگاه های آموزشی آزاد است و افرادی که به نوعی با این بیماری درگیر هستند می توانند شرکت کنند.
کارگاه آموزشی کنترل دیابت با همکاری نمایندگی شرکت بین المللی سانوفی در ایران و تولید کننده انسولین با حضور جمع زیادی از بیماران دیابتی استان ایلام برگزار شد.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار