به گزارش تابناک سمنان،مدیرکل کمیته امداد استان سمنان گفت: میزان طلاق در بین مددجویان کمیته امداد امام(ره) تفاوت فاحشی با تراز این معضل اجتماعی در سطح جامعه داشته و پایین‌تر از میزان کلی طلاق در جامعه ایرانی و استان سمنان است.
کد خبر: ۱۸۹۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۳:۵۴ 29 February 2016
نجف‌علی انتظاری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به چرایی این مهم، اظهار کرد: کمیته امداد استان سمنان برنامه‌های فرهنگی و آموزشی متعددی برای زوج‌های جوان و مددجویان در سن ازدواج دارد.

وی، از برگزاری دوره‌های آموزشی برای مادران دختران و پسران در سن ازدواج خبر داد و افزود: علاوه بر این دوره‌های آموزشی ماعددی برای دختران و پسران در سن ازدواج و نوعروسان و پسران دم بخت برگزار می‌کند.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از کمک‌های مشاوره‌ای مشاوران این نهاد حمایتی به دختران و پسران و خانواده مددجویان خبر داد و خاطرنشان کرد: مشاوران این اداره کل مشاوره‌های متعددی در همسرگزینی به مددجویان ارایه می‌دهند. ضمن اینکه علاوه بر این چنانچه نیازی احساس شود و خانواده‌ها تمایل داشته باشند در زمینه تحقیقات نیز خدماتی به‌صورت غیرمحسوس ارائه و مشاوره‌هایی در این راستا به خانواده‌های مددجویان ارائه می‌شود.

انتظاری از کمک به ازدواج مجدد بانوان به عنوان یکی از برنامه‌های موفق این دستگاه حمایتی در استان سمنان نام برد و تصریح کرد: در همین راستا از ابتدای امسال تا پایان ماه دهم سال 62 نفر از زنان مددجو توانسته‌اند موفق به ازدواج مجدد شوند.

وی، از پیش‌بینی‌ و ارائه بسته‌های تشویقی در همین راستا خبر داد و افزود: دادن جهیزیه کامل همچون نوعروسان، اعطای وام اشتغال به زوج و زوجه، بیمه درمانی و... از جمله این بسته‌های تشویقی است.

مدیرکل کمیته امداد استان سمنان از تامین جهیزیه برای 230 نوعروس و بیش از 60 جهیزیه ازدواج مجدد خبر داد و اضافه کرد: علاوه بر این 51 جهیزیه موردی نیز برای افراد نیازمندی که تحت‌پوشش این اداره کل نبودند تهیه و در اختیار نوعروسان قرار گرفته است. ضمن اینکه در همین راستا با ارائه خدمات موردی به برخی نیازمندان غیرتحت‌پوشش زمینه دامادشدن 129 پسر نیز در این استان فراهم شده است.

این مقام مسئول یادآور شد: در مجموع اعتباری بالغ بر هشت میلیارد و 987 میلیون ریال برای ازدواج 472 نفر در استان سمنان هزینه شده است.
منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار