مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان از آموزش به پنج هزار بانوی همدانی در خودمراقبتی از سرطان سینه خبر داد.
کد خبر: ۱۸۹۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۰ 02 March 2016

مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان از آموزش به پنج هزار بانوی همدانی در خودمراقبتی از سرطان سینه خبر داد.

به گزارش فارس،فاطمه یوسفی با اشاره به اهمیت پیشگیری از سرطان اظهار کرد: از آنجا که سرطان سینه شایع‌ترین نوع سرطان در زنان است به همین خاطر آموزش خودمراقبتی از این بیماری مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه مجمع خیرین سلامت همدان در خودمراقبتی زنان نسبت به پیشگیری از سرطان سینه اقداماتی انجام داده است، گفت: آموزش به گروه‌های مختلف از جمله برنامه‌ها بوده که در این راستا تاکنون قریب به پنج هزار نفر آموزش‌‌ دیده‌اند.

مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه امسال در مساجد، حسینیه‌ها و ... آموزش پیشگیری از سرطان سینه را در برنامه قرار دادیم، گفت: امسال افراد زیر پوشش کمیته امداد و بهزیستی، اداره ورزش و جوانان، کارکنان علوم پزشکی و بسیج اصناف در برنامه آموزش قرار گرفته بودند.

وی با بیان اینکه به 200 نفر از پرسنل علوم پزشکی آموزش خودمراقبتی از سرطان سینه داده شد، افزود: آموزش به دختران در مدارس توسط مراقبین بهداشتی و مدرسان مجمع صورت گرفت و سال آینده نیز پیگیر ادامه این نوع برنامه به طور جد هستیم.

یوسفی با بیان اینکه آموزش‌های خودمراقبتی از سرطان سینه توسط دو نفر از مدرسین با تجربه و کاردان مجمع صورت می‌گیرد، خاطر نشان کرد: نتایج و بازخوردهای کلاس‌های آموزشی در حال بررسی است تا نواقص احتمالی رفع شود.

وی از وجود بیش از 200 بیمار مبتلا به سرطان سینه زیر نظر مجمع خیرین سلامت خبر داد و افزود: این بیماران با تکمیل فرم‌‌نامه آموزشی با صلاحدید به مراکز جراحی، سونوگرافی و ... معرفی می‌شوند.

مسئول امور بانوان مجمع خیرین سلامت همدان با بیان اینکه برخی از پزشکان و آزمایشگاه‌ها تخفیفاتی را برای بیماران سرطان سینه زیر پوشش مجمع در نظر گرفته‌اند، گفت: این تخفیفات بین 30 تا 50 درصد است.

وی با بیان اینکه آموزش‌ها همچنان ادامه دارد و هر سازمانی اگر نیاز بداند آماده برگزاری کلاس‌ برای آنها هستیم، گفت: برای ادامه فعالیت نیاز به مدرسین بیشتری است و در صورت اعلام همکاری کارشناسان آماده بکارگیری آنها هستیم.

یوسفی با بیان اینکه امسال آموزش پیشگیری از دیابت را نیز در برنامه قرار دادیم و نتایج بسیار خوبی داشت، افزود: احتمالاً سال آینده علاوه بر آموزش پیشگیری از سرطان سینه و دیابت، پیشگیری از چند بیماری را نیز در برنامه قرار دهیم


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار