رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: از روزی که وقت تبلیغات گذشته بود نیز تخلفات رصد و پیگیری می‌شد و افراد مختلف از هر حزب و گروهی مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.
کد خبر: ۱۸۸۵۴۰
تاریخ انتشار: ۰۸ اسفند ۱۳۹۴ - ۲۱:۰۱ 27 February 2016

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان گفت: از روزی که وقت تبلیغات گذشته بود نیز تخلفات رصد و پیگیری می‌شد و افراد مختلف از هر حزب و گروهی مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

به گزارش فارس، حجت‌الاسلام محمد جوادی در جمع خبرنگاران همدان با بیان اینکه زبان رسانه تنها برای دفاع از حقوق مردم بوده و هرگز نباید جز آن گشوده شود، اظهار کرد: در کل کشور 140 نفر بعد از آغاز تبلیغات رسمی انتخابات با بررسی مجدد پرونده کاندیداها تنها از سوی شورای نگهبان تأیید شدند.

وی با بیان اینکه در استان همدان چهار نفر پس از آغاز رسمی تبلیغات تأیید شدند، افزود: استان همدان بالاترین تأیید صلاحیت‌ها را در کشور و استان البرز کمترین تأیید صلاحیت‌ها را داشته است.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با اشاره به اینکه شاخص‌ترین تخلفات تبلیغات شامل عدم رعایت اندازه عکس و پوسترها و محدویت محل نصب اقلام تبلیغاتی بوده است، تصریح کرد: اکثریت کاندیداها از مکان‌هایی که در قانون منع شده است، برای نصب اقلام تبلیغاتی خود استفاده کردند.

وی با تأکید بر اینکه برخورد با تخلفات نیز تا حدودی انجام شده است، ادامه داد: بسیاری از بنرهای نصب شده که در آن قوانین رعایت نشده بود برچیده شد؛ اما برخی از افراد بنری زیباتر و بزرگتر را پس از جمع‌آوری در همدان محل نصب کردند.

جوادی با اشاره به اینکه در استان همدان یک‌هزار و 261 صندوق رأی در نظر گرفته شده، خاطر نشان کرد: در هر صندوق به صورت میانگین چهار ناظر وجود دارد که در مجموع به 4 هزار و 500 نفر می‌رسند.

وی با بیان اینکه در استان 56 نفر از کاندیداها از حضور در رقابت‌های انتخاباتی انصراف دادند، گفت: باید شخص کاندیداها به فرماندار حوزه انتخابیه انصراف خود را به صورت مکتوب اعلام کند.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات استان همدان با تأکید بر اینکه تبلیغات زودهنگام را به دو صورت دسته‌بندی کردند، اظهار کرد: برخی از افراد از 6 ماه پیش خود را در جامعه مطرح کردند که به نوعی تبلیغات زودهنگام بوده و برخی نیز از زمان ثبت‌نام کاندیدها که تبلیغات غیر قانونی بوده، اقدام به اقداماتی در این راستا کرده بودند.

وی با اشاره به اینکه به تبلیغات غیر قانونی تذکراتی داده شده و اقداماتی نیز انجام شده است، افزود: با افرادی که از عناوین علمی که فاقد آن هستند، استفاده کردند، برخورد شده است.

جوادی با تأکید بر اینکه تخلفاتی که قابل پیگیری است به صورت مکتوب به مراجع ذیصلاح ارجاع شده است، اظهار کرد: هرگز از تخلفات کاندیداها چشم‌پوشی نخواهد شد.

وی با بیان اینکه تخلفات فضای مجازی مانند تخلفات فیزیکی است و پیگیری می‌شود، افزود: از روزی که وقت تبلیغات گذشته بود نیز تخلفات رصد و پیگیری می‌شد و افراد مختلف از هر حزب و گروهی مورد بازخواست قرار خواهند گرفت.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات همدان در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران مبنی بر فعالیت تبلیغاتی یکی از کاندیداهای رد صلاحیت شده در قالب ستاد تبلیغاتی، با اشاره به اینکه ستاد انتخاباتی فردی که تأیید صلاحیت نشده وجود نداشته، تصریح کرد: در برخی از مناطق افرادی در جمعی از مردم سخنرانی‌هایی داشتند اما ستادی وجود نداشته است.

وی از رسانه‌ها خواست خبرگزار و خبرنگار باشند و از خبرسازی دوری کنند.

عضو هیئت نظارت انتخابات استان همدان نیز در این نشست با بیان اینکه استفاده غیرقانونی از عناوین علمی جرم است، تصریح کرد: مراجع قضایی و انتخابات در این صورت ورود پیدا کردند.

حسن خانجانی تأکید کرد: تا پایان فرآیند تبلیغاتی امکان احضار شخص کاندیداها وجود ندارد، اما با افراد دیگر که تخلفاتی داشتند، برخورد لازم صورت خواهد گرفت.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار