تاملی بر فرمایشات رهبری در جمع مردم نجف آباد؛
تابناک: فکر نکردند که اگر از این چاه، آب فناوری استراتژیک درنیاید، نان تبلیغات استکباری درخواهد آمد. آری در آن روز باید روزی را می‌دیدند که علیه ما تیتر شود «جمهوری اسلامی (۱۹) سال دروغ گفت».
کد خبر: ۱۸۷۴۶۰
تاریخ انتشار: ۰۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۲:۲۷ 25 February 2016

به گزارش تابناک اصفهان، رهبر معظم انقلاب دیروز در جمع مردم شهرستان نجف آباد اصفهان، از شاخصه های نفوذ در کشور گفتند و با اشاره به مواردی در این خصوص، نمونه‌هایی از نفوذ دشمن یا تفر دشمن در بین مسئولان را یادآور شدند.

نطق یکی از نمایندگان مجلس در دوره‌های گذشته در مجلس یکی از تمثیل‌های رهبر معظم انقلاب در توصیف نفوذ در کشور بود که ایشان در تبیین این فرمایش فرمودند: در سال‌های گذشته در صحن علنی مجلس، یکی از نمایندگان، با تکرار حرف دشمن، نظام اسلامی را متهم به دروغ‌گویی کرد.

اما بررسی تاریخی و نگاهی به ادوار مجلس ما را به نماینده ای رساند که مصداق فرمایشات رهبری در خصوص نفوذ بود؛ احمد شیرزاد، عضو حزب منحله مشارکت که نماینده اصفهان در دوره ششم مجلس شورای اسلامی بود.

وی در یکی از نطق‌های پیش از دستور در یکی از جلسات مجلس شورای اسلامی حرف‌هایی را مطرح کرد که به اذعان بسیاری از تحلیل‌گران سبب رسمیت بخشیدن به ادعای کشورهای غربی در مورد نقض حقوق بشر در ایران شد.

وی در نطق خود دروغ‌هایی را به جمهوری اسلامی نسبت داد و این نظام را دروغ‌گو خوانده بود. وی در این نطق گفته بود " امروز در جهان از ما چهره رژیمی ساخته‌اند خشن، سرکوبگر و بریده از مردم، متکی بر قدرت نظامی و ابزار سرکوب. تصویر رژیمی که هیچ سخن انتقادآمیزی را برنمی‌تابد و روز به روز مرزهای خطوط قرمز آن گسترش می‌یابد. چهره حکومتی که در خفا، رفتاری متفاوت با ادعاهایش دارد و به فکر تهیه سلاح‌های مرگبار و ابزار تهدیدکننده بشریت است. از این رژیم چنان تصویری منعکس‌شده است که گویی منطق گفتگو با جهان را نمی‌داند و تنها زبان تهدید را می‌شناسد و با خشن‌ترین و قسی‌ترین گروه‌های تروریستی در ارتباط است. می‌گویند رد پای او در بسیاری از حوادث تروریستی در گوشه و کنار جهان وجود دارد و دین برای او ابزار سرکوب است. از ما تصویر رژیمی ساخته‌اند که دروغ می‌گوید و به تعهدات خود در جامعه جهانی پایبند نیست، وقس‌علی‌هذا. چند روز پیش تیتر درشت برخی از روزنامه‌های اروپا این بود: «جمهوری اسلامی ۱۹ سال به جهانیان دروغ گفته است». «می‌توان تمام این تبلیغات را به رسانه‌های صهیونیستی نسبت داد، می‌توان مثل همیشه آن‌ها را توطئه‌های استکبار جهانی دانست و داد از مظلومیت جمهوری اسلامی زد. می‌توان کماکان خود را محور خوبی‌های جهان پنداشت و تمام اتهامات را به دشمنی دشمن منسوب کرد، اما یک نکته بسیار ساده این میان وجود دارد، آن‌ها سرنخ‌ها، دم خروس‌ها و مدارک و مستنداتی از ما دارند که آن‌ها را در ادعاهایشان محق جلوه می‌دهد. این مدارک و مستندات، نوعاً در داخل کشور منعکس نمی‌شود و مردم ما به‌درستی و دقت نمی‌دانند که رسانه‌های جهان چه اتهامات و تقصیرهایی را متوجه جمهوری اسلامی می‌کنند و بابت این اتهامات چه شواهدی برای اثبات وجود دارد، اما هر چه هست در ماه‌های اخیر، آن دشمنان قسم‌خورده انقلاب و آن رسانه‌های استکباری و صهیونیستی به نحو بی‌سابقه‌ای توانسته‌اند افکار عمومی مردم جهان را نسبت به ادعاهای همیشگی‌شان متقاعد کنند. آن‌ها امروز حق بجانب‌تر از همیشه ظاهر شده‌اند. این واقعیت تلخی است اما واقعیت است. کاری کرده‌ایم که آمریکایی‌ها سرفرازتر از همیشه بگویند، ببینید آنچه ما درباره رژیم جمهوری اسلامی می‌گفتیم صحت داشت.»

شیرزاد همچنین در نطق خود گفته بود: «دشمن کارش دشمنی است، وقتی رابطه خود را با رژیمی که از همه نوع ابزار سیاسی، نظامی، فرهنگی، تبلیغی برخوردار است از نوع دشمنی تعریف و تنظیم می‌کنیم باید بدانیم که در این تخاصم حلوا خیر نمی‌کنند. ورود در این دعوا کیاست و درایت هم می‌خواهد. تنها سرهای پرباد کفایت نمی‌کند. در معادله‌ای که براساس دشمنی با استکبار و صهیونیسم تنظیم می‌شود باید انتظار هر نوع تبلیغات سوئی از دشمن داشت. مهم این است که در این‌سوی قضیه ما تا چه حد خوراک تبلیغاتی و شواهد و مستندات برای او فراهم می‌کنیم.»

این عضو حزب منحله مشارکت افزود: «امروز کسانی سخاوتمندانه دست‌اندرکار تهیه مستندات تبلیغات استکباری هستند. آن زمان که مستانه به صحنه آمدند و همگان را متهم به توطئه کردند، دانشجویان، روشنفکران و روزنامه‌نگاران را به زندان افکندند، زهرا کاظمی را در زندان کشتند، بر هفته‌ها و ماه‌ها محرومیت زندانیان در سلول‌های انفرادی حکم راندند، روزنامه‌ها را یکی پس از دیگری بستند، بی‌محابا حکم اعدام صادر کردند و کردند آنچه توانستند، باید چنین روزی را پیش‌بینی می‌کردند که به دست خود، مستندات نمایش رژیمی سرکوبگر، ناقض حقوق بشر، مخالف آزادی بیان و غیر دموکراتیک را به رسانه‌های استکباری و صهیونیستی پیشکش کرده‌اند. (رئیس ـ وقتتان تمام است) آن زمانی که ساده‌لوحانه سرخود را به زیر برف کردند، پروژه‌های بلندپروازانه بی‌هدف طراحی کردند، نامعقول‌ترین و نامتعارف‌ترین شیوه‌ها را برای دستیابی به فناوری هسته‌ای برگزیدند و فکر نکردند که آنچه می‌کنند روزی در معرض دید و بررسی متخصصان جهان قرار می‌گیرد، آن روز که سایت عظیم (۵۰) هزار متری طراحی کردند تا در چند مترمربع (رئیس ـ وقتتان تمام است) از یک‌گوشه آن چند دستگاه کوچک نصب کنند، فکر نکردند که اگر از این چاه، آب فناوری استراتژیک درنیاید، نان تبلیغات استکباری درخواهد آمد. آری در آن روز باید روزی را می‌دیدند که علیه ما تیتر شود «جمهوری اسلامی (۱۹) سال دروغ گفت». آیا با فرض هر موفقیتی این ضربه معنوی (رئیس ـ وقتتان تمام است) و تبلیغاتی قابل توجیه است؟»

البته بعد از این اظهارات شیرزاد با توجه به جو غالبی که در مجلس ششم حاکم بود، انتقاد چندانی به صحبت های شیرزاد از سوی مجلس وارد نشد و حتی برخی نمایندگان علم دفاع از گفته های وی را نیز بلند کردند.

با این وجود این روزها می توان حرف‌های شیرزاد و امثال وی را طبق کلام رهبری، نمونه ای از نفوذ دشمن در افکار و اعتقادات برخی مسئولان دانست.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار