کد خبر: ۱۸۶۸۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۸ 24 February 2016

برگزیدگان سومین جشنواره منطقه‌ای تئاتر معلولان (کویر) که ۲۵ تا ۲۸ بهمن در مشهد مقدس برگزار شد، از سوی هیئت داوران معرفی شدند.

به گزارش تابناک یزد،معلولین استان یزد رتبه های برتر سومین جشنواره منطقه ای تئاتر معلولان کویر را از آن خود کردند.

در بخش برگزیدگان تئاتر صحنه‌ای بر اساس رأی هیئت داوران جشنواره، جایزه‌ رتبه‌ دوم شامل لوح تقدیر و جایزه نقدی به جعفر دل‌دل برای کارگردانی « اتوبوس در دست تعمیر» از یزد اهدا شد.

همچنین بنا به اعلام نماینده‌ هیئت داوران، سعید شهریار برای اتوبوس در دست تعمیر است از یزد رتبه دوم نمایشنامه نویسی را دریافت کرد.

در قسمت بازیگری مریم مؤید برای نقش‌آفرینی در اتوبوس در دست تعمیر است، نظر هیئت داوران را برای کسب رتبه‌ سوم خانم‌های معلول بینایی جلب کرد.

در سایر بخش‌های تئاتر صحنه‌ای معلولین بینایی، رضا خاوری رتبه دوم و آقایان سید محسن طباطبایی و سید محمد مهدی مدرس‌زاده رتبه سوم را برای نمایش  اتوبوس در دست تعمیر است از یزد از آن خود کردند.

در قسمت طراحی پوستر و بروشور، سعید شهریار برای طراحی بروشور اتوبوس در دست تعمیر است از یزد جایزه‌ سوم را برد.

هیئت داوران همچنین جایزه دوم طراحی صحنه تئاتر صحنه‌ای را به جعفر دل‌دل در نمایش اتوبوس در دست تعمیر است اهدا کرد.

داوران همچنین نمایشنامه اتوبوس در دست تعمیر است به کارگردانی جعفر دل‌دل از یزد را به عنوان متن‌ برتر به دبیرخانه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معلولان کشور معرفی کردند.

هیئت داوران در بخش طرح و ایده نمایش های خیابانی، دیپلم افتخار و تندیس جشنواره را به همراه جایزه نقدی به حسین فتوحی برای صدای سکوت از یزد اعطا کردند.

در قسمت کارگردانی تئاتر خیابانی، علی زمانیان برای صدای سکوت مورد تقدیر قرار گرفت.

در نویسندگی متن نمایش‌های عروسکی هیئت داوران از مهری طهماسبی دهکردی برای نمایش روباه و خروس و مجید آزادگان برای نمایش بینوایان از یزد قدردانی کردند.

در طراحی صحنه‌ تئاتر عروسکی، محمدرضا صاحب‌جلال برای جاری مثل جویبار جایزه سوم را به دست آورد.

جایزه‌ اول طراحی لباس به نجمه زارع برای نمایش جاری مثل جویبار از یزد تعلق گرفت و اصغر شکری برای نمایش گربه و پلنگ از مهریز یزد، به جایزه‌ سوم دست یافت.

همچنین داوران در این قسمت از طراح لباس نمایش روباه و خروس از بهاباد یزد تقدیر کردند.

در موسیقی تئاتر عروسکی، مجید سلیمانی مقدم برای نمایش صندوقچه بابابزرگ مورد تقدیر قرار گرفت.

داوران در بخش موسیقی تئاتر عروسکی، حسین افروز را برای نمایش جاری مثل جویبار از یزد شایسته‌ دریافت جایزه‌ اول دانستند و سید علی محمد طباطبایی برای نمایش گربه و پلنگ از یزد، را شایسته دریافت جایزه‌ سوم دانستند.

پوستر بخش کودک و نوجوان شاهد موفقیت نجمه زارع برای نمایش جاری مثل جویبار در رتبه‌ اول بود و هیئت داوران فریبا فتحی را برای نمایش گربه و پلنگ از یزد شایسته‌ دریافت جایزه‌ نفر دوم دانست.

در بین بازیگران زن، هانیه زارع برای نمایش جاری مثل جویبار از یزد، جایزه اول معلولین جسمی‌حرکتی بخش کودک و نوجوان را برد.

همچنین جوایز مردان معلول جسمی حرکتی در این بخش به علی برهانی برای بازی در گاوی که می‌خواست شیر شود و حسین زارع‌زاده برای نقش‌آفرینی در گربه و پلنگ به عنوان حایز رتبه‌ دوم و جواد آخوندزاده برای گربه و پلنگ رتبه‌ سوم، تعلق گرفت.

در قسمت معلولان جسمی حرکتی مرد نیز، فقط سید جلیل میرطبایی برای نمایش جاری مثل جویبار از یزد، جایزه برد.

هیئت داوران در بخش بازیگران معلولان ذهنی زن، راضیه زین‌الدین برای نمایش روباه و خروس از بهاباد به عنوان نفر اول و زهرا گنجی و سیمین رضاپور برای نمایش روباه و خروس به عنوان نفر سوم اعلام کردند.

نمایشنامه جاری مثل جویبار به کارگردانی نجمه زارع از یزد به عنوان یکی از متن‌های برتر به دبیرخانه جشنواره‌ بین‌المللی تئاتر معلولان کشور معرفی شد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار