کارشناس مسئول دفتر مشاوره و راهنمایی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: فرزندان قربانیان اصلی پدیده جدائی خاموش بین زن و مرد به عنوان طلاق عاطفی هستند.
کد خبر: ۱۸۶۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 23 February 2016

کارشناس مسئول دفتر مشاوره و راهنمایی اداره کل بهزیستی استان ایلام گفت: فرزندان قربانیان اصلی پدیده جدائی خاموش بین زن و مرد به عنوان طلاق عاطفی هستند.

به گزارش تابناک ایلام؛نسرین شهبازی درخصوص طلاق دربین خانواده ها افزود: در خانواده هایی که طلاق عاطفی رخ داده در صورت تداوم، بچه ها نیز دور از خانواده قرار گرفته و در دوست یابی و همسر یابی آینده دچار مشکل شده که این مساله زمینه ساز آسیب هایی نظیر اعتیاد، بزهکاری و سایر رفتارهای ضد اجتماعی می شود.
وی طلاق عاطفی را وضعیتی بیان کرد که زن و شوهر در فضای مشترک زندگی کرده ولی تعاملات عاطفی، اجتماعی، اقتصادی و جنسی ضعیفی داشته و مجموع این مسائل روابط زن و شوهر را رو به زوال پیش می برد.
وی اظهار کرد: این نوع طلاق که تعداد آن بیشتر از طلاق های رسمی و ثبتی است به مرور زمان تنشی فزاینده بین زن و شوهر ایجاد می کند که آن ها را به جدایی از یکدیگر نزدیک تر خواهد کرد.
این کارشناس ارشد روانشناسی بالینی جاذبه و اعتماد را نخستین مساله ای دانست که در طلاق عاطفی از بین می رود که زن و شوهر با وجود اینکه زیر یک سقف زندگی می کنند ولی بدور از هم هستند.
وی حاکم شدن احساس غمگینی و نا امیدی بین زوج ها را از دیگر پیامدهای طلاق عاطفی عنوان کرد و گفت: ضعف در مهارت های ارتباطی و عاطفی و وجود تعارض های زناشویی از عوامل مهم زمینه ساز در پدیده طلاق عاطفی هستند.
شهبازی بیان کرد: در خانواده هایی که طلاق عاطفی بوجود می آید جو سرد و بی روح و سکوت خالی از نشاط در خانه حاکم و هریک از زوج ها برنامه ها و سرگرمی های خاصی برای خود داشته که بجای امنیت و احساس آرامش به دوستان و محیط خارج از منزل پناه می برند.
وی طلاق عاطفی را جدائی خاموش بین زن و مرد عنوان کرد که در این وضعیت زندگی تبدیل به زجری روزانه شده و اغلب زن و مرد بخاطر حفظ ظاهر زندگی، مصلحت و آبررو و فرزندان این روند را ادامه می دهند در حالیکه هم خود و هم بچه ها دچار آسیب می شوند.
وی در خصوص علت این پدیده توضیح داد: طلاق عاطفی با اعتراض ها و گلایه های کوچک آغاز شده و زمانی که زوج ها درک مناسبی از درخواست های یکدیگر نداشته باشند منجر به مشاجره های طولانی و در نهایت سردی روابط و عدم بیان احساسات محبت آمیز و در نهایت طلاق عاطفی خواهد شد.
وی زوج درمانی و خانواده درمانی را بهترین راهکار برای رفع این مشکل عنوان کرد و گفت: زوج ها برای پیشگیری از طلاق عاطفی باید درک دقیقی از هم داشته و با اطلاعات و آگاهی مناسب از زندگی زناشویی به وظایف خود عمل و با واقع بین بودن و عدم انتظارات بی جا سعی در تحکیم زندگی خود داشته باشند چراکه طلاق عاطفی در کمین زوج هایی بوده که حجم اختلاف های آن ها زیاد است.
وی با اشاره به فعالیت 17مرکز مشاوره حضوری و یک مرکز مشاوره تلفنی در این استان گفت: این مراکز در دو نوبت صبح و عصر آماده ارایه خدمات مشاوره ای در زمینه های مختلف به مراجعه کنندگان هستند.
شهبازی گفت: بر اساس بررسی های انجام گرفته از مجموع بیش از پنج هزار مراجعه کننده به این مراکز در سال جاری تاکنون، اختلافات زناشوئی بیشترین مشکل آن ها بوده است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار