کد خبر: ۱۸۵۹۵۴
تاریخ انتشار: ۰۴ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۲ 23 February 2016
مدیرکل آموزش‌وپرورش کهگیلویه‌وبویراحمد گفت: تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی این استان در دو سال اخیر از سه به هفت پژوهش‌سرا افزایش یافته است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، هادی زارع‌پور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه آموزش و پرورش بهترین مجموعه برای نهادینه‌سازی فرهنگ پژوهش است، اظهار داشت: فعالیت‌های اساسی در زمینه پژوهش در آموزش و پرورش این استان در حال انجام است.

وی برگزاری جشنواره جابربن‌حیان در دوره ابتدایی را از مهمترین این فعالیت‌ها دانست و افزود: دانش‌آموزان مقطع ابتدایی این استان در این نمایشگاه دست‌ساخته‌های پژوهشی خود را ارائه داده‌اند.

زارع‌پور هدف از برگزاری جشنواره جابربن حیان را تقویت بنیادهای دروس علوم پایه به ویژه علوم تجربی، پرورش روحیه خلاقیت و خودباوری و انگیزش حس کنجکاوی دانش آموزان دوره ابتدایی عنوان و تصریح کرد: این جشنواره در طول سال تحصیلی برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: جشنواره جوان و نوجوان خوارزمی نیز در مقاطع متوسطه اول و دوم برگزار می‌شود که در این بخش نیز کارهای پژوهشی در حال انجام است.

مدیرکل آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد به بحث درس‌پژوهی و اقدام‌پژوهی اشاره داشت و عنوان کرد: در این راستا هرگونه تصمیم‌گیری، تصمیم‌سازی و اقدام باید پژوهش‌محور باشد.

زارع‌پور با اشاره به افزایش تعداد پژوهش‌سراهای دانش‌آموزی استان از سه به هفت پژوهش سرا در دو سال اخیر، گفت: برای تجهیز پژوهش‌سراهای جدید حدود 40 میلیون تومان اعتبار در نظر گرفته شده است.

وی توجه به امر پژوهش را ضامن توسعه پایدار یک منطقه دانست و بیان کرد: پژوهش باید با تقویت بخش‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری و نیروی انسانی توسعه یابد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار