کد خبر: ۱۸۵۷۳۹
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۱ 22 February 2016


مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز گفت که در 11ماه گذشته از سال جاری، 350 میلیون تردد در راه های استان البرز ثبت شده است.

به گزارش ایرنا، قاسم باقری روز دوشنبه در نشست با خبرنگاران در کرج، گفت: سال گذشته 31 میلیون تردد در جاده های استان البرز ثبت شده بود که در 11 ماه سال جاری در مقایسه با سال جاری افزایش چشمیگری را نشان می دهد.

وی ادامه داد: به لحاظ تردد در راه های استان البرز رتبه اول کشوری را دارد در حالی که به لحاظ وسعت سی و یکمین استان کشور است.

باقری خاطرنشان کرد: امسال دستگاه های تردد شمار در البرز از 30 به 42 دستگاه افزایش یافته است.

این مسئول میزان بالای تردد در البرز را عبور خودروها برای رفتن به 14 استان کشور عنوان و اظهار کرد:این استان مسیر عبور خودروهای شهرهای شرقی، غربی و جنوبی به سمت شهرهای شمال و بالعکس است.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز، جذابیت های اقلیمی البرزرا از دیگر عوامل تردد بالا در این استان ذکر کرد و افزود: همین امر سبب شده تا رویکرد به سمت دستگاه های تردد شمار بیشتر باشد .

وی ادامه داد: اکنون 22دوربین نظارت تصویری در راه های این استان وجود دارد و چهار دستگاه تابلو پیام متغییر نیز نصب شده است .

باقری بیان داشت :اولین تابلوی مسیر نمای گرافیکی در محدوده شهرک خاتم نصب شده است که وضعیت مسیر را با رنگ های سبز، زرد و قرمز نشان می دهد .

وی اظهار کرد: دودستگاه دوربین پلاک خوان در محور کرج-چالوس وجود دارد که سرعت خودرو های عبوری را ثبت و ضبط می کند و قرار است از این دستگاه ها در دیگر راه های استان البرز نیز استفاده شود .

باقری با اشاره به اینکه اکنون در آزاد راه تهران –کرج- قزوین دوربین های ثبت پلاک نصب شده است ، گفت: در مواقع تردد وسیله نقلیه علاوه بر ثبت تردد آن وسیله نقلیه را شناسایی می کند که در این مسیر نیز دو دوربین وجود دارد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز بیان داشت : قرار است سامانه پیشرفته ای که چند منظور است و تردد، تخلف، سرعت غیر مجاز ، تغییر مسیر خودرو و حتی بازبودن کمربند ایمنی را ثبت کند که تا قبل از نوروز بر روی دوربین های آزاد راه تهران –کرج-قزوین نصب می شود .

این مسئول اظهار کرد: با نصب این دوربین ها در آزاد راه تهران- کرج-قزوین در مدت زمان کوتاه امنیت تردد و رعایت مقررات ترافیکی بالا می رود .

وی با بیان اینکه در ابتدا قرار بود 6 دستگاه دوربین در آزاد راه تهران –کرج- قزوین نصب شود ، افزود: پیش بینی شده 19دستگاه دوربین نصب شود تا سرعت لحظه ای و سرعت متوسط را مشخص کند و فاز اول آن تا قبل از سال جاری و فاز بعدی آن نیز در ماه های بعدی نصب می شود .

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به اینکه در 10 ماهه اول سال جاری هفت درصد از تلفات جاده ای نسبت به سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است ، گفت: این آمار نسبت به سال 92از کاهش 24درصدی برخوردار است .

وی با بیان اینکه کلاس های آموزشی برای رانندگان در بخش حمل و نقل بار و مسافر برگزار شده است گفت: برگزاری این کلاس ها برای مدیران فنی، مهمانداران اتوبوس، رانندگان، مدیران شرکت ها و سایر کسانی که در این بخش مرتبط هستند انجام می شود.

وی ادامه داد: جشنواره هایی در خصوص ارتقای سطح ایمنی راکبان موتور سیکلت در البرز بر گزار شده است .

باقری گفت: طی دو سال گذشته یک هزارو 500 کلاه ایمنی در قالب برگزاری چند جشنواره به راکبان موتور سیکلت در البرز اهدا شد و 3هزار بسته آموزش ایمنی ، 500 بسته تسمه بوکس در البرز به رانندگان اهدا شده است .

وی با اشاره به اینکه اداره کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز طرحی در خصوص ارتقای ایمنی مدارس حاشیه راه ها دارد، افزود: تجهیز کردن مدارس با اهدای ، جلیقه شب نما، پرچم، علائم نقاشی ، نصب تابلو، نصب علائم کف جاده ، نصب علائم چشم گربه ای و کاهنده سرعت اجرا می شود.

وی ادامه داد: طی دو سال گذشته هشت دستگاه پل عابر پیاده بر روی آزاد راه ها نصب شده است ، پیش بینی می شود تا اواخر شهریور ماه سال آینده 9دستگاه پل عابر پیاده نصب شود .

باقری بیان داشت: دو دستگاه پل عابر پیاده در حال نصب است ، یک دستگاه پل در محدوده گلدشت پیشاهنگی در آزادراه کرج- قزوین و دیگر در شهر جدید هشتگر است که تا قبل از پایان سال نصب می شود .

وی افزود: پل های عابر پیاده دارای استانداراد های بالایی به لحاظ کیفیت و مقاومت هستند به طوری که زلزله هشت ریشتری را تحمل می کنندو در مقابل طوفان های سنگین مقاوم هستند.

این مسئول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیش فروش کردن بلیط های نوروزی گفت: از 11اسفند ما ه جاری پیش فروش بلیط های نوروزی در البرز آغاز می شود .

وی بیان داشت : برای ارتقای ایمنی مسافران و خدمات بیشتر به آنها در سال جاری با مدیران شرکت های امداد خوددرو هماهنگی ها ی لازم صورت گرفته ، و جلسات ستاد سفرهای نوروزی و ترافیک نیز برگزار می شود .

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز گفت: در ایام سفرهای نوروزی جرثقیل کشیک در راه های استان البرز مستقر می شود تا بتواند در مواقع حوادث خودرو ها را به حاشیه راه انتقال دهد .

وی با اشاره به اینکه در ایام سفرهای نوروزی با هر گونه بد رفتاری از سوی شرکت های خدمات مسافر و رانندگان برخورد قاطع می شود، افزود:مسافران می توانند هر گونه نقص فنی خودرو و خدمات نامناسب از سوی راننده ، شرکت حمل و نقل ، مهماندار و غیره را که مشاهده می کنند ، با سامانه 3000143اطلاع رسانی کنن تا در اسرع وقت به مشکلات آنان رسیدگی شود.

باقری اظهار کرد: دفتر نمایندگی اداره کل حمل و نقل استان البرز در پایانه شهید کلانتری مستقر است تا به هر گونه شکایت از سوی مسافران رسیدگی کند و در کمسیون ماده 11تخلف رانندگانو در کمیسیون ماده 12نیز تخلف شرکت های حمل و نقل مورد بررسی قرار می گیرد.

این مسئول با بیان اینکه هر گونه خسارت مالی و غیره که از سوی شرکت ها و رانندگان صورت می گیرد باید به صورت کامل به مسافران پرداخت شود، گفت: شماره تلفن 34203401الی 3در اختیار آنان قرار می گیرد.

مدیر کل حمل و نقل و پایانه های استان البرز گفت: اکنون 3هزارو 105خودرو در بخش مسافر فعال است که 777دستگاه اتوبوس، یک هزارو 703دستگاه مینی بود و 625دستگاه خودرو سواری را شامل می شود .

وی افزود: سهم استان البرز به لحاظ تعداد وسایط نقلیه در بخش مسافر 3.2درصد است و تعداد رانندگان مسافری جاده ای نیز دو هزارو 98نفر است .

باقری تعداد شرکت ها و موسسات فعال مسافری در البرز را 27شرکت عنوان کرد و گفت: مسافرانی که در سال جاری تا کنون در البررز جابه جا شده اند دو میلیون و 227هزار نفر است که کاهش 6.5 درصدی را نسبت به مدت مشابقه سال گذشته نشان می دهد.

وی تعداد وسایل نقلیه عمومی باری در البرز را 15هزارو 794دستگاه اعلام کرد و گفت: سهم استان البرز به نسبت کشوری 3.7درصد است .

این مسئول خاطر نشان کرد: تعداد رانندگان ناوگان باری جاده ای 8 هزارو 293نفر و تعداد شرکت ها موسسات فعال باری نیز 78شرکت است .

باقری میزان کالای حمل شده سال گذشته در البرز را 6هزارو 426هزار تن اعلام کرد و گفت: در 11ماه سال جاری 5هزارو 336هزار تن کالا حمل کالا داشتیم که کاهش 8.5درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته است .

استان البرز دارای 66کیلومتر آزاد راه، 95کیلومتر بزرگراه ، 164کیلومتر راه اصلی و 50 کیلومتر راه فرعی است .
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار