مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: وزش تندباد که از شب گذشته آغاز شده 50 بنر تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مناطق مختلف شهر ایلام را تخریب کرد.
کد خبر: ۱۸۵۶۴۷
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۳۴ 22 February 2016

مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: وزش تندباد که از شب گذشته آغاز شده 50 بنر تبلیغاتی نامزدهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در مناطق مختلف شهر ایلام را تخریب کرد.

به گزارش تابناک ایلام؛محمد سلطانی فر اظهار کرد: در اجرای طرح تبلیغات پاکیزه شهری 90 بنر حاوی عکس و مشخصات 30 نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی در نقاط مختلف این شهر نصب شده است.

وی با بیان اینکه وزش باد شدید باعث تخریب کامل تعدادی از این بنرها شده است، افزود: این تعداد بنر چاپ مجدد شده اما با توجه به اخطار هواشناسی مبنی بر ادامه وزش باد، این بنرها از ساعت 24 امشب به بعد در مناطق تعیین شده نصب خواهند شد.
مسئول تبلیغات پاکیزه شهر ایلام گفت: از هر نامزد انتخابات مجلس 15 میلیون ریال برای شرکت در این طرح تبلیغاتی اخذ شده است در صورتی که اگر نامزدها به صورت مستقل اقدام به چاپ و نصب بنر در این 90 مکان می کردند بیش از 350 میلیون ریال برای شان هزینه داشت.
سلطانی افزود: بخش اعظم هزینه اجرای طرح تبلیغات پاکیزه بر عهده شهرداری است ضمن اینکه از نظر مالی سودی برای شهرداری ندارد اما اجرای این طرح تبعات تبلیغات مستقل و چسپاندن بنر و پوستر بر در و دیوار شهر را به حداقل می رساند.
وی ادامه داد: در صورتیکه این طرح اجرا نشده و تبلیغات به روال قبل انجام می شد پس از پایان انتخابات باید 300 تا 400 نفر از نیروهای شهرداری در مدت 10 تا 12 روز بنرها و پوسترهای نامزدها را از سطح معابر اصلی پاکسازی می کردند.
وی با بیان اینکه بقایای بنرها و پوسترهای کوچه ها و معابر فرعی و منازل مسکونی نیز تا سال ها باقی می ماند و منظره بسیار نازیبایی ایجاد می کرد، اضافه کرد: این رویه تبلیغات در آن صورت هزینه چندین میلیارد ریالی برای شهرداری داشت.
مسئول روابط عمومی شهرداری ایلام گفت: کار نصب، برداشت و جانمایی بنرهای تبلیغاتی نامزدها و همچنین مسئولیت کمیته امحا تبلیغات غیرمجاز نیز بر عهده شهرداری ایلام است.
سلطانی فر یادآور شد: در همین راستا 12 اکیپ شهرداری ایلام، پوستر، تصویر، بنر و تراکت های غیرمجازی که غیر از محل های تعیین شده مجاز نصب شده است را پاکسازی و امحا می کند.
وی اظهار کرد: تبلیغات غیر مجاز نامزدها پس از امحا صورتجلسه شده و برای درج در پرونده نامزدها به فرمانداری حوزه انتخابیه ایلام تحویل می شود.
طرح تبلیغات پاکیزه در انتخابات برای نخستین بار در دومین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر و روستا از سوی شهرداری ایلام برگزار شد که پس از بازتاب گسترده از سوی رسانه های جمعی کشور موجب اجرای خودجوش این طرح در شمار زیادی از شهرهای کشور شد.
وقوع تند باد شدید بسیاری از اقلام تبلیغاتی نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی را در شهرهای سرابله و ایوان نیز از جا کند.
به گزارش تابناک ایلام؛ از اوایل روز گذشته وزش باد شدید همراه با گرد و غبار بیشتر نقاط این استان را در برگرفته است و در برخی نقاط همچون مهران این پدیده همراه با گرد و غبار و کاهش دید افقی شده است.
وزش شدید باد علاوه بر آسیب رساندن به شاخه های درختان و برخی تاسیسات چون تیرهای چراغ برق بیشتر اقلام تبلیغاتی و تراکت های انتخاباتی نامزدهای انتخابات در سطح شهرهای ایلام، سرابله و ایوان را که با صرف هزینه های زیاد تهیه و نصب شده بودند، از جا کند.
بر اساس گزارش کارشناسان اداره کل هواشناسی هم اکنون سرعت وزش باد در ایلام 61 کیلومتر بر ساعت (17 متر بر ثانیه) و سرابله را 58 کیلومتر بر ساعت (16 متر بر ثانیه) و ایوان 49 کیلومتر(14 متر بر ثانیه) اعلام کرده اند.
وزش شدید باد همراه با پدیده گرد و غبار از روز گذشته فضای آسمان استان ایلام را در بر گرفته است، شدت غلظت گرد و غبار موجب تعطیلی مدارس و مراکز آموزشی و تاخیر دو ساعته در شروع ساعت کاری دستگاه های اداری این استان در روز یکشنبه 2 اسفند شد.
33 نامزد برای کسب 2 کرسی حوزه انتخابیه ایلام و هفت نامزد نیز برای احراز یک کرسی حوزه انتخابیه دهلران رقابت می کنند.
حوزه انتخابیه ایلام با دو نماینده شامل شهرستان های ایلام، چرداول، سیروان، ایوان، مهران و ملکشاهی و حوزه انتخابیه اصلی دهلران با یک نماینده متشکل از شهرستان های دهلران، آبدانان، دره شهر و بدره است.
استان ایلام همچنین یک سهمیه نمایندگی در مجلس خبرگان رهبری دارد.
دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری روز جمعه هفتم اسفند همزمان در سراسر کشور برگزار می شود.


منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار