وزش باد شدید که از صبح امروز اغلب نقاط استان ایلام را دربر گرفته است ،در برخی نقاط همچون مهران باعث ایجاد گرد وغبار وکاهش دید افقی شده است.
کد خبر: ۱۸۵۵۲۶
تاریخ انتشار: ۰۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۱۶ 22 February 2016
وزش باد شدید که از صبح امروز اغلب نقاط استان ایلام را دربر گرفته است ،در برخی نقاط همچون مهران باعث ایجاد گرد وغبار وکاهش دید افقی شده است.

به گزارش تابناک ایلام،تند باد شدیدی از صبح امروز اغلب نقاط استان ایلام را در نوردیده است کارشناسان سازمان هواشناسی سرعت وزش این تند باد را در ایلام را 61 کیلومتر بر ساعت (17 متر بر ثانیه) و سرابله را 58 کیلومتر بر ساعت (16 متر بر ثانیه) اعلام کرده اند، این درحالیست وقوع این پدیده در شهرمهران با گردوغبار همراه وکاهش دید افقی دراین شهرمرزی  را بدنبال داشته است.

مدیرکل سازمان هواشناسی استان ایلام در گفتگو با خبرنگار تابناک ایلام اظهارکرد:وزش بادشدید  که از صبح امروز اغلب نقاط استان را درنوردیده است تا ساعاتی از فردا نیز ادامه خواهد داشت واین پدیده احتمالا ایراد خسارات به تاسیسات و شکستن شاخه درختان دربرخی از نقاط  استان را درپی خواهد داشت.

یوسف شیخ الملوکی گفت: وزش شدید باد ظرف امروز وفردا در سطح استان باعث تشدیدفعالیت چشمه های گردوغبار در کشور همسایه شده واین پدیده در ساعات آینده ورود ریزگردها به آسمان استان را بدنبال دارد اگرچه شدت غلظت این ریزگردها نسبت به روزهای گذشته ضعیف تر خواهد بود.

وی همچنین از ورود سامانه بارشی به آسمان استان در ساعت پایانی فردا(سه شنبه) خبرداد وافزود:پیش بینی ها از ورود یک سامانه بارشی به آسمان استان از ساعات پایانی فردا حکایت دارد واین سامانه بارشهای  خوبی را در اغلب نقاط استان بدنبال دارد .

شیخ الملوکی ادامه داد:بارشها در روزهای سه شنبه وچهارشنبه در اغلب نقاط استان به شکل باران واحتمالا رگبار تگرگ  خواهد بود وآبگرفتگی معابر وطغیان رودخانه ها درطول مدت فعالیت این سامانه  دراستان دور از انتظار نخواهد بود.




اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار