درجهت کم کردن خُر و پُف کاهش وزن، عدم مصرف الکل و غذاهای چرب و داروهای آرام‌بخش موثرمی باشند.
کد خبر: ۱۸۵۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۵ اسفند ۱۳۹۴ - ۰۹:۲۰ 24 February 2016

کاهش وزن یکی از مفیدترین راهها برای رفع آپنه خواب است و می تواند از بروز آن در هنگام خواب پیشگیری کند این اختلال خواب را، می توان با راههای کاهش وزن از بین برد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران ؛ موسوی با اشاره به اینکه مردان ۵۰ درصد بیشتر از زنان دچار خُروپُف می‌شوند گفت: کاهش وزن، به پهلو خوابیدن، تغییر نحوه خوابیدن در کاهش خرو پف موثر است.

وی افزود: بی‌خوابی یک مشکل رایج است و ریشه‌یابی بروز اختلال خوب ضرورت دارد اما متاسفانه در اکثر اوقات درمان‌های مناسبی برای آن به کار گرفته نمی‌شود.

این پزشک با بیان اینکه گاهی خروپف کردن علامت یک بیماری خطرناک است افزود: در وخیم ترین حالت این بیماری ممکن است فرد از چند ثانیه تا دوقیقه دچار قطع تنفس شود.

موسوی بابیان اینکه این مشکل می تواند باعث کاهش اکسیژن در خون شود گفت : در این حالت بیمار به مدت ۲روز از سردرد وخستگی رنج می برد.

وی از جمله علتهای خروپف کردن را ارتعاش کام نرم دندان دانست وافزود : خروپف کردن به علت ارتعاش کام نرم (بخش نرم سقف دهان)است. هنگامی که ریه ها در مقابل مجاری هوای مسدود شده هوا را به درون می کشد و موجب به وجود آمدن خروپف میشود.

وی خاطر نشان کرد: کاهش وزن، عدم مصرف الکل و غذاهای چرب و داروهای آرام‌بخش می‌تواند در کمتر کردن خُر و پُف عملکرد موثری داشته باشد و در نهایت آخرین راه برای برخی بیماران عمل جراحی است برخی افراد در جامعه دارای گردن چاق و کوتاه هستند که بیشتر در معرض خرخر کردن می‌باشند که برای جلوگیری از این مشکل نیز باید کاهش وزن مورد توجه قرار بگیرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار