بسته ویژه خبرهای پلیسی تابناک ایلام
دراستان ایلام پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس ابلام رابه مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۸۵۰۴۲
تاریخ انتشار: ۰۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۱ 21 February 2016
به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم دراین بسته اخبار پلیس ابلام رابه مخاطبین خود تقدیم نماییم:

هشدار پليس به کسبه و بازاريان

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در خصوص پيشگيري از سرقت مغازه به اطلاع بازاريان و کسبه ايلامي بيان کرد.

به گزارش تابناک ایلام ، سرهنگ " فردين پيري"خطاب به همشهريان ايلامي گفت: با رعايت نکات ايمني در برقراري امنيت مطلوب سهيم باشيد.

وي هشدارهايي به شرح ذيل اعلام داشت: توجه مغازه داران به توصيه هاي پليس مي تواند در راستاي پيشگيري از سرقت مغازه فرصت سرقت را از سارقان سلب کند.

واحدهاي صنفي براي مشارکت در تامين امينت بايد به توصيه هاي پليس توجه داشته باشند تا فرصت سرقت را از سارقين سلب کنند.

چنانچه ازآژير خطر استفاده مي کنيد آن راطوري انتخاب نمايند کهسارقين نتوانند آژير رابه سهولت تشخيص دهند و استفاده از سيستم هاي الکترونيکي و دزدگيرهاي مناسب درمغازه امري ضروري است تا شما را هنگام وقوع حوادث احتمالي ازطريق تماسهاي تلفني مطلع سازد.

دربهاي ورودي مغازه را ازنوع کرکره اي مشبک نصب کرده وراه هاي کانال کولر،پشت بام راهر چند کوچک باشدبه وسيله جوش دادن چند ميله محفوظ کنيد.

درمغازه هايي که از درب آهني وشيشه اي استفاده مي شودبراي بالابردن ضريب اطمينان هردو راقفل زده ودرمواقع تعطيلات چند روزه حتما به مغازه سرکشي و قفل ها رابازديدکنيد.

پول نقد بيش ازحدمعمول رادرمغازه نگهداري نکنيد و آن رابه بانک بسپاريد.همچنين محل کسب خودرا دراختيارافرادنابالغ وکم تجربه قرار ندهيد.چراکه افرادجوان و کم تجربه زودتر اغفال مي شوند و افرادي را به عنوان کارگر ،شاگردو نگهبان انتخاب کنيد که مورد شنا سا يي و تاييد اشخاص مطمئن بوده وبراي اطمينان چند تن از اقوام آنها را نيز شناسايي کنيد و همچنين هنگامي که مشتري داخل مغازه است به هيچ عنوان محل را ترک را نکنيد.

درب مغازه هاي طلا فروشي را بايد با تورهاي سيمي محفوظ کرده ،سقفو کف مغازه هاي طلا فروشي را با ميلگرد و بتون به قطر 20 سانتيمتر محصور کنيد.

گاو صندوق را هم به طور مخفي در داخل ديوار جاسازي کرده وتا حصول اطمينان از صداقت شاگرد مغازه از تحويل دادن کليد مغازه به ويژه گاو صندوق به وي خودداري کنيد

عامل انتشار تصاوير جعلي در فضاي مجازي دستگير شد

رئيس پليس فضاي توليد وتبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام از دستگيري عامل منتشره کننده تصاوير جعلي در فضاي سايبرخبر داد.

سرگرد" علي کساني "با تشريح اين خبر گفت: در پي شکايت يکي از شهروندان مبني بر اينکه در شبکه اجتماعي واتس آپ فرد يا افرادي اقدام به انتشار تصاوير نامه اي اداري منسوب به وي نموده اند موضوع به صورت ويژه در دستور کار اين پليس قرار گرفت.

وي در ادامه افزود : کارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني صورت گرفته توانستند عامل اصلي منتشر کننده تصوير جعلي را شناسايي و دستگير کنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه متهم در بازجويي هاي پليسي به بزه انتسابي معترف و انگيزه خود را از انجام اين عمل مخدوش نمودن وجهه سياسي و اجتماعي شاکي را در انزار عمومي بيان نمود و گفت: به دلايل شخصي از عملکرد اين فرد ناراضي بوده و به همين دليل اقدام به جعل تصوير نامه اي اداري کردم .

رئيس پليس فتا به شهروندان و کاربران شبکه هاي اجتماعي هشدار داد پليس فتا با هرگونه فعاليت مجرمانه در فضاي سايبر و شبکه هاي اجتماعي در چارچوب قانون جرايم رايانه اي مقابله و مجرمين اينترنتي تحت پيگرد قانوني قرار خواهند گرفت.

سرگرد کساني در پايان گفت:پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.

قانون شکني، سدي در مقابل همبستگي اجتماعي / امنيت اجتماعي ريشه در پايبندي به قانون دارد

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اين که ريشه امنيت اجتماعي در پايبندي به قانون است، گفت: قانون گريزي نوعي جهت‌گيري نسبت به هنجارهاي قانوني در جامعه است که منجر به کجروي از قوانين مي‌شود.

سردار "علي دولتي" در گفت و گو با خبرنگار ما ، اظهار داشت: زير پا گذاشتن قانون، نتيجه اي جز هرج و مرج، بي نظمي و ناهنجاري در پي ندارد و جامعه اي که با چنين پديده اي روبرو مي شود به تبع، مسيري سخت و دشوار در جهت توسعه، رشد، اعتلا و آرامش خود در پيش رو خواهد داشت.

وي ادامه داد: توسعه و رشد هر کشور و جامعه‌ در گرو برقراري نظم و امنيت است و نظم و امنيت ناشي از رفتارهاي منضبط و قاعده مند مردم بر اساس هنجارها و ارزش‌هاي جامعه مي باشد.

فرمانده انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد: تمکين به قانون براي تمامي افراد چه مسئولان و چه افراد عامي مي تواند پيشرفت و توسعه به ارمغان آورد در حالي که بي قانوني نتيجه اي جز هرج و مرج و اختلال در خدمت رساني نخواهد داشت.

وي تصريح کرد: قانون گريزي نوعي جهت‌گيري نسبت به هنجارهاي قانوني در جامعه است که منجر به کجروي از قوانين مي‌شود.

سردار دولتي با تاکيد بر اين که نظم اجتماعي در هر جامعه اي از اهميت بالايي برخوردار است، گفت: دوام و قوام هر جامعه به حفظ نظم اجتماعي بستگي دارد، نظم اجتماعي هم ميسر نخواهد بود مگر اين که هنجارهاي تعريف شده جامعه يا قوانين، مورد احترام افراد واقع شود.

اين مقام مسئول تصريح کرد: سرپيچي از قانون موجب مي شود، مردم به هنجارشکني عادت کنند و الگوي عمل آنان بر پايه ناهنجاري قرار گيرد، بنابراين وجود اين پديده جامعه را بيمار و آسيب ها و هزينه هاي فراواني را بر پيکره آن وارد مي کند.

وي با اشاره به اين که امنيت اجتماعي، اقتصادي و رواني در جامعه از پايبندي به هنجارها و قوانين اجتماعي ريشه مي گيرد، گفت: قانون گريزي و هنجارشکني عاملي است که در برابر همبستگي اجتماعي و تامين امنيت همه جانبه سد مي شود.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت:خانواده به عنوان ابتدايي ترين و اثرگذارترين نهاد تربيتي، با آموزش شايسته اسلامي و روشن ساختن ذهن کودک نسبت به زشتي قانون شکني در جامعه، مي تواند يک عامل مؤثر در پيشگيري و مقابله با ناهنجاري اجتماعي محسوب شود.

وي همچنين با تأکيد بر نقش رسانه‏‌هاي ارتباط جمعي در فرهنگ‏ سازي و رفتارسازي درجامعه، افزود: قانون شکني، امنيت رواني جامعه و اميد به آينده را از بين مي‌برد و ناهنجاري‏ها در جامعه به سرعت ترويج مي‏‌يابند.

سردار دولتي با اشاره به اين که ناهنجاري اجتماعي، نيازمند درمان فرهنگي است، گفت: بايد خانواده، مدرسه، رسانه ها و سازمان هاي دولتي و مردم نهاد، همه را از کودکي با اصول، ارزش ها، هنجارها و مهم تر از همه قوانين يک جامعه آشنا سازند و با آگاهي بخشي درباره سودمندي قانون، قانون پذيري و عمل به آن را ميان اعضاي جامعه دروني و به بخشي از فرهنگ تبديل کنند تا به منظور سلامت اجتماعي و کاهش آسيب ها و جرم هاي اجتماعي، اقتصادي و... گام بردارند.

"پيشگيري"، راهبردي ترين اقدام در حفظ سلامت جامعه است

فرمانده انتظامي استان با اشاره به اينکه فعاليت هاي پليس در جهت دستيابي به سلامت حداکثري اقشار مختلف جامعه است، از پيشگيري به عنوان راهبردي ترين اقدام در اين زمينه ياد کرد.

سردار "علي دولتي" گفت: هفته اول اسفند به عنوان هفته ملي سلامت مردان، برنامه هاي متعددي با هدف حساس سازي جامعه نسبت به ترويج فرهنگ پيشگيري اوليه از سوي دستگاه هاي متولي انجام مي گيرد.

وي اضافه کرد: نيروي انتظامي به عنوان يک سازمان خدمات رسان در حوزه هاي مختلف، اقشار مختلف مردم را تحت پوشش برنامه ها و فعاليت هاي خود دارد.

فرمانده انتظامي استان ايلام،گفت: حوادث رانندگي مهمترين موضوعي است که سلامت افراد و به ويژه مردان را در کشور به مخاطره مي اندازد.

اين مقام مسئول با اشاره به لزوم استمرار آموزش و فرهنگ سازي در اين خصوص بر موضوع نقش سوانح و حوادث ترافيکي بر سلامت مردان تاکيد کرد.

سردار دولتي بر افزايش فرهنگ سازي و آموزش از طريق رسانه هاي ارتباط جمعي و گسترش فرهنگ همکاري درون بخشي و برون بخشي نهاد هاي دولتي در اين زمينه تاکيد کرد.

فرهنگ سازي، رکن اساسي پيشگيري از جرم در جامعه

فرمانده انتظامي استان ايلام در ادامه با اشاره به نقش فرهنگ سازي در پيشگيري از ناهنجاري هاي اجتماعي گفت: آموزش مهمترين راهکار کاهش و مقابله با جرايم است .

وي اظهار داشت: پيشگيري از وقوع جرايم و آسيب هاي اجتماعي مستلزم همراهي و مشارکت همه اقشار مختلف جامعه با پليس است.

سردار دولتي ادامه داد: نگاه پليس درتصميم گيري ها و برخورد با آسيب هاي اجتماعي و جرايم رويکردي تعاملي ومشارکتي است.

وي با تاکيد بر نقش آموزش و فرهنگ سازي در پيشگيري از وقوع جرم گفت: پليس درخلال مبارزه و مقابله با مظاهر جرم، توان ساير ارگان ها و نهادهاي دولتي و مردم نهاد را به استمداد مي طلبد تا از طريق آموزش، هزينه هاي وقوع جرم را کاهش دهد.

اين مقام مسئول درادامه گفت: با وجود احترام به قانون وحفظ نظم توسط تک تک افراد، امنيت، سلامت و نشاط اجتماعي، جامعه را فرا خواهد گرفت.

فرمانده انتظامي استان ايلام تصريح کرد: تحقق کامل امنيت اجتماعي پايدار درجامعه مستلزم آن است که نگاه افراد به نظم و قانون، نگاهي همراه با احترام و حفظ حريم ها باشد.#

مراقب افزونه هاي اينترنتي باشيد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات انتظامي استان در خصوص دانلود نرم افزارها و افزونه ها ناشناس در هنگام اتصال رايانه هاي شخصي به اينترنت هشدار داد.

سرگرد"علي عباسي کساني" گفت: رشد تکنولوژهاي نوظهور و پيشرفت هاي مختلف در زمينه "وب" منجر به آسيب ها و تهديداتي براي آن دسته از کاربراني که صرفا به جهت استفاده هاي معمول اينترنت از جمله مشاهده اخبار ،چک کردن ايميل ، جستجوي مقالات علمي و غيره روزانه وقت خود را با آن سپري مي کنند مي شود.

وي افزود: ورود به اينترنت زماني امن خواهد بود که کاربران به ضرورت نکات امنيتي موجود واقف و درک درستي از اين نکات داشته باشند .

رئيس پليس فتا انتظامي استان يادآور شد: امروزه نفوذ به رايانه هاي شخصي به خاطر عدم درک صحيح و آگاهي مناسب در رعايت اين نکات است .

وي تصريح کرد: به کاربران توصيه ميشود در زمان استفاده از اينترنت در صورت مواجهه با يک پيغام بر روي صفحه دسکتاپ خود با مطالعه آن فورا آن پنجره را بسته و يا در صورت مواجهه شدن با پيغام آيا موافق نصب اين نرم افزار يا افزونه هستيد جواب نه دهيد در نتيجه با کمي دقت در استفاده از اينترنت، سيستم خود را از هرگونه آسيب و تهديد محفوظ نگه ميداريد.

سرگرد کساني در پايان يادآورشد: پليس فتا آمادگي مقابله با جرايم اينترنتي را دارد و از عموم مردم درخواست کرد در صورت مواجهه با جرايم اينترنتي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-084 تماس حاصل نمايند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار