اتفاق مثبتی که در استان قم رخ داد اعلام لیست انتخاباتی از طرف شورای هماهنگی اصولگرایان در قم بود تا شرایط طوری فراهم شود که مردم با اطمینان بیشتر 3نماینده استان را در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند.
کد خبر: ۱۸۴۵۴۴
تاریخ انتشار: ۰۱ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۲ 20 February 2016
به گزارش تابناک قم، در هیاهوی پوسترهای تبلیغات انتخابات مجلس شورای اسلامی درشهر، گفتگوهای روزمره مردم نیز رنگ و بوی انتخاباتی گرفته است، قم نیز مانند شهرهای دیگر کشور در شور و حال تبلیغات قبل از انتخابات قرار دارد، و با توجه به تجربیات انتخابات گذشته، مردم با دقت و وسواس بیشتری پیگیر تبلیغات انتخاباتی هستند.

با توجه به آنچه از قم و گفت و شنود مردم در کوچه و بازار شنیده می شود انتخاب فرد مناسب برای نمایندگی قم در مجلس شورای اسلامی از دغدغه های این روزهای مردم قم است و سوال به چه کسی رای می دهی؟ بیشترین جمله رد و بدل شده بین مردم است و از آنجا که باید سه نفر را برای نمایندگی انتخاب کنند دغدغه این که چگونه  در مدت کوتاه نسبت به سه نفر شناخت پیدا کنند و نام وی را در برگه رای بنویسند نیز اضافه شده است.

اتفاق مثبتی که در استان قم رخ داد اعلام لیست انتخاباتی از طرف شورای هماهنگی اصولگرایان در قم  بود تا شرایط طوری فراهم شود که مردم با اطمینان بیشتر 3نماینده استان را در مجلس شورای اسلامی انتخاب کنند مسئله ای که مردم نیز از آن استقبال کردند زیرا ائتلاف و ارائه لیست توسط شوای هماهنگی اصولگرایان  کار انتخاب همزمان چند نفر را برایشان راحت تر کرده است همچنین این اطمینان از زمانی که کاندیداهای مستقل اصولگرا در قم به نفع ائتلاف از رقابت ها کناره گیری کردند بیشتر نیز شده است، زیرا کناره گیری به نفع لیست واحد یعنی هدف تنها خدمت به مردم است نه نماینده شدن در مجلس!از طرفی وجود نام برخی افراد که خود را اصولگرا می دانند اما مورد حمایت اصلاح طلبان و دیگر احزاب نیزهستند کار را برای انتخاب نماینده اصلح راحت تر می کند.

در همین خصوص احمد امیر آبادی فراهانی بعد از انصراف یکی از کاندیدهای اصولگرا به نفع ائتلاف گفت: "به نظر بنده ایشان عقلانیت به خرج دادند و کار مهمی انجام گرفته است ، امروز نیز ایشان در راستای تقویت جبهه انقلاب اسلامی و کاندیداهای مد نظر شورای هماهنگی اصولگرایان استان قم این اقدام ارزنده را انجام دادند."

یکی از نتایج مثبت ائتلاف اصولگرایان و ارائه لیست توسط شورای هماهنگی اصولگرایان این بوده که اگر مردم قم نسبت به برخی از کاندیداها  آشنایی کمتری داشتند ائتلاف باعث شده با توجه به شناخت  یکی از نیروهای ارزشی به دیگر کاندیداها ائتلاف اصولگرا نیز اعتماد کنند و بر گ رای را کامل پُر کنند و به صندوق بیندازند.

در همین راستا حمید رسایی نایب‌رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی طی مطلبی  بیان داشت: "معتقدم در انتخابات قم، بدون تردید و با یقین کامل، می توان به این سه کاندیدا رأی داد. حتی یک تک رأی به هر یک از این سه کاندیدا را هم به ضرر جریان ولایی و به نفع کسانی می‌دانم که با تابلوی جریان اصولگرایی به مجلس می روند اما در بزنگاه ها همان کاری را می‌کنند که اگر فتنه گران بودند، می‌کردند.
مردم شریف و فهیم قم! قرار دادن جای خالی در برگه آرای قم، یعنی نوشتن نام کسانی که در بزنگاه ها خون به دل شما کردند."

گذشته از ائتلاف اصولگرایان در قم حجت‌الاسلام و المسلمین محمدرضا آشتیانی با ارسال نامه‌ای به فرمانداری قم خواستار عدم انتشار نام و عکس خود در کنار کاندیداهای دیگر به جز نامزدهای موردحمایت شورای اصولگرایان استان قم شد، مسئله که نشان از صداقت در ائتلاف به وجو آمده دارد.

همچنین عطا الله سلطانی صبور عضو فراکسیون اصولگریان مجلس شورای اسلامی درگفتگو با خبرنگار ثامن اظهار داشت: اتحاد نیروهای حزب اللهی در صحنه انتخابات باعث خواهد شد خانواده  شهدا و ایثارگران امیدوار شوند و حضور مردم در عرصه انتخابات نیز پرشور تر خواهد شد و این اتحاد به شرکت حداکثری مردم کمک  خواهدکرد و از طرف دیگر موجب آرامش نیروهای ارزشی خواهد شد، همچنین افزایش امید و تلاش و همت برای فرستادن اصلح به مجلس بیشتر خواهد  شد و از همه مهمتر مردم از بلا تکلیفی میان نیروهای ارزشی برای دادن رای در انتخابات خارج خواهد کرد.

با توجه به آنچه مشاهده می شود رعایت اخلاق و عدم تخریب کاندیداهای دیگر در دستور کار نمایندگان معرفی شده از طرف شورای هماهنگی اصولگرایان قم قرار دارد.

گفتنی است حجت الاسلام آشتیانی، ذوالنوری و امیرآبادی طی بیانیه ای به عنوان کاندیداهای منتخب مجمع اصولگرایان استان قم معرفی شده اند.

منبع: ثامن

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار