مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه دموکراسی و فضای باز در کشور حاکم است افزود برگزاری انتخابات به نوعی مشروعیت نظام را اثبات می کند و در این اثنا کارگزاران اصلی قوه مقننه که وظیفه قانونگذاری را بر عهده دارند در راستای همین انتخابات معلوم و مامور می شوند.
کد خبر: ۱۸۳۱۹۶
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۵ 17 February 2016
مجتبی ملکی دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه با بیان اینکه دموکراسی و فضای باز در کشور حاکم است افزود: برگزاری انتخابات به نوعی مشروعیت نظام را اثبات می کند و در این اثنا کارگزاران اصلی قوه مقننه که وظیفه قانونگذاری را بر عهده دارند در راستای همین انتخابات معلوم و مامور می شوند.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از دادگستری استان؛ مدعی العموم کرمانشاه ادامه داد: در بحث انتخابات رعایت اخلاق اسلامی ضرورت دارد و تخریب دیگران برای جلب آرا مردم عایدی در پی نخواهد داشت.

مجتبی ملکی یادآور شد: در بحثهای مربوط به جرائم انتخاباتی همواره بر راه حل های پیشگیرانه  تاکید داشته ایم و چنانچه نتیجه ای حاصل نشود ظرفیت تعقیب و مجازات دنبال خواهد شد چرا که خود را موظف به دفاع از حقوق مردم می دانیم.

دادستان عمومی و انقلاب کرمانشاه که در نشست ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی با نامزدهای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی سخن می گفت یادآور شد: آنچه برای ما مهم است امنیت نظام و جامعه است چرا که در پس همین نظام است که دیدگاه باز حاکمیتی و دموکراسی پایه گذاری شده است و همه می توانند مستقل رای دهند بدون اینکه اجباری در کار باشد. البته باید قدر این فرصت را دانست و انتخابات را محملی برای گسترش همدلی در بستر جامعه بدانیم.

این مقام قضائی در ادامه به برخی جرائم و تخلفات انتخاباتی  و رای گیری اشاره کرد و نامزدها و طرفداران ایشان را از انجام این امور منع کرد.

ملکی این امور را اینگونه احصا نمود: استفاده از موقعیت شغلی برای تبلیغات، پاره، معدوم و یا مخدوش نمودن آگهی یا پوستر های تبلیغاتی دیگر نامزدها، هتک حرمت و تخریب و توهین به دیگر نامزدها، خرید و فروش رای، رای  دادن با شناسنامه دیگران، تهدید و یا تطمیع در امر انتخابات، رای دادن با شناسنامه جعلی ، رای دادن بیش از یکبار و ...

وی در پایان به سئوالات نامزدها پاسخ گفت.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار