معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور گفت:استان ایلام با قابلیت های کم نظیر در عرصه کشاورزی به ویژه برای ایجاد باغات و مزارع کشت گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه در این بخش دارد.
کد خبر: ۱۸۲۶۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۲ 17 February 2016
معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم رئیس جمهور گفت:استان ایلام با قابلیت های کم نظیر در عرصه کشاورزی به ویژه برای ایجاد باغات و مزارع کشت گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه در این بخش دارد.

به کزارش تابناک ایلام،سید ابوالفضل رضوی عصر سه شنبه در حاشیه آغاز عملیات اجرایی طرح توسعه باغات 50 هکتاری انگور یاقوتی منطقه قالوه شهرستان ملکشاهی اظهار کرد: استان ایلام با قابلیت های کم نظیر در عرصه کشاورزی به ویژه برای ایجاد باغات و مزارع کشت گیاهان دارویی ظرفیت بسیار خوبی برای توسعه در این بخش دارد.

وی افزود: مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم حمایت لازم از طرح های توسعه ای تولیدی به ویژه در حوزه کشاورزی در مناطق روستایی کشور را خواهد داشت و از هر گونه طرح اشتغالزایی در این مناطق پشتیبانی تسهیلاتی می کند.

رضوی تاکید کرد: اجرای چنین طرح های در مناطق روستایی و محروم مصداق کامل اقتصاد مقاومتی است و دولت تسهیلات خوبی به تولید کنندگان و کشاورزان در این مناطق اعطا می کند. 

وی با بیان اینکه دولت از طرح هایی در قالب تعاونی و مشارکتی حمایت بیشتری خواهد کرد، گفت: اگر این تعاونی ها شامل 25 خانوار باشد تا 10 میلیارد ریال تسهیلات با سود 3 درصدی که البته در مناطق مرزی بدون سود و کارمزد است پرداخت می شود ولی اگر 50 خانوار مشارکت داشته باشند تا 20 میلیارد تسهیلات با باز پرداخت چندین ساله و سود کم پرداخت می شود.

وی یادآور شد: در اجرای این طرح ها سهم آورده مردم روستایی و مناطق محروم کمتر از 10 درصد است و 90 درصد در قالب تسهیلات از طرف دولت پرداخت می شود.
 
استاندار ایلام نیز در این آیین گفت: این استان به لحاظ موقعیت آب و هوایی و وجود رودخانه های دائمی متعدد و زمین های حاصلخیز، بستر مناسبی برای توسعه مکانیزه اراضی کشاورزی و احداث باغات دارد. 

محمدرضا مروارید اظهار کرد: با توجه به ظرفیت های خوب استان در حوزه کشاورزی، باغات و گیاهان دارویی و حمایت خوب دولت با اعطای تسهیلات بدون سود، فرصت مناسبی برای مشارکت مردم در عرصه کار و تولید و اشتغال فراهم شده است.

طرح باغات منطقه قالوه ملکشاهی با 50 هکتار انگور یاقوتی و تسهیلات یک میلیارد ریالی زمینه اشتغال 20 خانوار روستایی را در این منطقه فراهم می کند.

عملیات اجرایی این طرح عصر سه شنبه با حضور معاون مرکز توسعه روستایی و مناطق محروم معاون اول رئیس جمهور، استاندار ایلامف معاونین استاندار، مدیران کل جهاد کشاورزی و منابع طبیعی، فرماندار و جمعی از مسئولان شهرستان ملکشاهی آغاز شد./م





منبع:ایرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار