یک فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: نگران نیستیم اکثریت مجلس آینده دست اصولگرایان، اصلاح طلبان و یا طیف دیگری باشد، تنها دغدغه ما این است که افراد اصلح هر طیف و جریان به مجلس بروند.
کد خبر: ۱۸۲۶۶۰
تاریخ انتشار: ۲۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۱۱ 17 February 2016
یک فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: نگران نیستیم اکثریت مجلس آینده دست اصولگرایان، اصلاح طلبان و یا طیف دیگری باشد، تنها دغدغه ما این است که افراد اصلح هر طیف و جریان به مجلس بروند.

علی بیدمشکی پور در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)منطقه کرمانشاه، با بیان اینکه انتظار برگزاری اننخاباتی داغ و پرشور را در این دوره داریم، گفت: حضور شش هزار کاندیدای تایید صلاحیت شده قطعا بستر لازم برای حضور حداکثری مردم با هر گرایش سیاسی را در این دوره انتخابات فراهم خواهد کرد.

وی در خصوص صحبت برخی اصلاح‌طلبان در خصوص رد صلاحیت گسترده کاندیداهای این طیف در این دوره انتخابات، گفت: این حرف‌ها صحبت‌های رسمی اعضای این طیف نیست، زیر خود آقای عارف در مصاحبه‌ای اعلام کرده که شرایط برای شرکت همه احزاب مهیا است و احتمالا فضای انتخابات این دوره بسیار رقابتی خواهد شد.

وی افزود: علاوه بر این باید بدانیم آنچه ما را ملزم به شرکت در این انتخابات می‌کند وابستگی به حزب و جناح و گروه خاصی نیست و همه باید بر اساس تکلیف در انتخابات حضور پیدا کنند. معتقدم همه باید از هر طیف و هر گرایش سیاسی به وظیفه خود در قبال کشور عمل کرده و در انتخابات حضور پیدا کنند.

بیدمشکی پور افزود: شورای نگهبان که متشکل از شش فقیه و شش حقوق‌دان است قطعا تمام تلاش خود را برای تایید افراد شایسته و لایق به کار گرفته و اعضای این شورا هرگز دین خود را به دنیای دیگران نمی‌فروشند.

وی تصریح کرد: باید در نظر داشت که مشابه فعالیت‌های این شورا در کشورهای دیگر هم هست. به عنوان مثال در فرانسه شورای قانون اساسی را داریم که کار مشابهی را در انتخابات آن کشور انجام می‌دهد و آنقدر قدرت دارد که می‌تواند انتخابات این کشور را ابطال کند و کسی هم حق ندارد بپرسد که بر چه اساسی افرادی را رد یا تایید کرده‌اند.

فیلترهای ثبت‌نام اتخابات باید محکم‌تر شود

بیدمشکی پور در ادامه به شرایط ثبت نام برای کاندیداتوری مجلس در کشورمان اشاره کرد و افزود: سن 30 سال و مدرک کارشناسی ارشد ملاک‌های کافی و مناسبی برای ثبت نام از کاندیداها نیستند، زیرا با وجود این همه مراکز آموزش عالی و دانشگاه‌های بدون کنکور، قطعا تعداد زیادی از افراد دارای مدرک کارشناسی ارشد هستند.

وی اعمال مدرک تحصیلی در شرایط ثبت نام کنندگان را شروع خوبی برای ارتقاء فیلترهای ثبت نام عنوان کرد و افزود: انتظار ما از مجلس این است که این روند را ادامه داده و فاکتورها و ملاک‌های دیگر را هم اعمال کند تا گزینه‌های مطمئن‌تری برای کاندیداتوری مجلس نامزد شوند.

وی تصریح کرد: این واقعا بد و تاسف آور است که ما در خصوص فردی که به عنوان کاندیدا ثبت نام کرده از قوه قضاییه بپرسیم این فرد جرم دارد یا چند ماه زندان بوده و به چه علت و بعد متوجه شویم برخی از این افراد به جرم اختلاس یا خیانت در امانت زندان بوده‌اند و حالا برای ثبت نام کاندیداتوری مجلس آمده‌اند.

وی تصریح کرد: نیاز جدی به محکم کردن فیلترهای ثبت نام از کاندیداها داریم و خوشبختانه این کار با اعمال مدرک در شرایط ثبت نام شروع شده که باید تداوم یابد.

"اصلح بودن" دغدغه ماست نه حزب و جریان

این فعال سیاسی در ادامه ترکیب مجلس را وابسته به نوع برخورد مردم در انتخاب فرد اصلح عنوان کرد و افزود: اعتقادم این است که اگر فردی فاکتورها و معیارهای یک نماینده اصلح را داشت، دیگر طیف و جناح نباید در انتخاب او تاثیر داشته باشد.

وی تصریح کرد: در همین راستا دغدغه اصلی ما انتخاب فرد اصلح است و اصلا نگران نیستیم که کاندیدای انتخاب شده از چه طیف و جناحی است.

وی با بیان اینکه تضارب آراء یکی از ضروریات مجلس آینده است، گفت: این تضارب آراء به پیشرفت کشور کمک خواهد کرد و جای نگرانی در این زمینه نیست و تنها باید بر این مسئله تاکید شود که افراد اصلح با هر طیف و گرایش سیاسی به مجلس بروند.

حساسیت انتخابات مجلس از انتخابات ریاست جمهوری هم بیشتر است


وی تصریح کرد: در همین راستا شناساندن ملاک‌های یک کاندیدای اصلح به مردم بسیار حائز اهمیت است و مردم هم باید نسبت به ویژگیهای کاندیدایی که می‌خواهند به او رای بدهند، فارغ از طیف و جناح سیاسی حساسیت بسیاری داشته باشند.

بیدمشکی پور افزود: مردم باید دقت داشته باشند نماینده‌ای انتخاب کنند که تعهدات دینی و مذهبی داشته، صادق و امانت‌دار باشد و خدای نکرده خودفروخته نباشد و در کنار همه اینها باید مدنظر داشته باشند که فردی را انتخاب کنند که از تخصص و تجربه کافی برخوردار باشد.

این فعال سیاسی اصولگرا با بیان اینکه وسواس و حساسیت برای انتخاب نماینده مجلس باید از انتخاب رییس جمهور هم بیشتر باشد، گفت: افرادی که به مجلس می‌روند می‌خواهند قانونگذاری کنند، قانونی که برای آینده می‌ماند و به همین دلیل باید نسبت به انتخاب نمایندگان مجلس حساس‌تر باشیم.

بیدمشکی پور افزود: این خیلی زشت است که کاندیدایی برای گرفتن رای بخواهد شام و نهار بدهد و مردم باید متوجه این مسئله باشند و از طرفی هیات‌های بازرسی هم باید حساسیت خاصی روی این موضوع داشته باشند.

وی با بیان اینکه قانون مناسب در زمینه برخورد با تخلفات کاندیداها در هر مرحله از انتخابات از قبل از برگزاری تا بعد از آن وجود دارد، گفت: متاسفانه این قانون اجرا نمی‌شود و نیاز است فعالیت کاندیداها به طور مداوم تحت نظر قرار گیرد و در صورت مشاهده تخلف با آن برخورد شود.

بیدمشکی پور گفت: بعضا مواردی در دوره‌های قبل بوده که یک نفر با 50 شناسنامه پای صندوق آمده و باید بررسی شود آن فرد چطور این 50 شناسنامه را برای رای دادن بدست آورده و باید با تخلفات اینچنینی برخورد شود.

وی تصریح کرد: مردم هم باید متوجه این مسئله باشند که کاندیدایی که برای رفتن به مجلس اینطور رای جمع می‌کند، چطور امکان دارد با رفتن به مجلس این کارها را تکرار نکند و بتواند نماینده خوبی برای آنها باشد.

 تخلف جزیی داشته‌ایم، اما تقلب نه

این فعال سیاسی با بیان اینکه در انتخابات این دوره قرار است در پای هر صندوق یک بازرس قرار گیرد، گفت: این امر به شفافیت انتخابات  کمک می‌کند و قطعا با این کار حرف و حدیث‌های بعد انتخابات را نخواهیم داشت و مردم از سلامت انتخابات مطمئن‌تر می‌شوند.

وی امکان بروز تخلف در همه انتخابات را محتمل دانست و افزود: این تخلفات قطعا تعیین کننده نیست و در حد چند رای کم یا زیاد شدن است و به حدی نیست که سرنوشت انتخابات را تغییر دهد و بحث تقلب را در هیچ دوره‌ای از انتخابات نداشته‌ایم.

فکر نمی‌کنم "اصلاح‌طلبی" باشد که نخواهد کشورش پیشرفت کند

وی در ادامه مجلس آینده را ترکیبی از همه احزاب دانست و افزود: اگر دنبال تعهد و پایبندی به اصول برویم و مردم بر این اساس رای بدهند، طیف اصولگرا اکثریت مجلس را خواهند داشت.

بیدمشکی پور افزود: اما با اعتقادی که به تضارب آراء دارم که باید در مجلس آینده باشد، خیلی امید دارم که از طیف‌های دیگر هم افراد برجسته انتخاب شوند که توازن را در مجلس آینده داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در صورت انتخاب چنین نمایندگانی، اینکه مجلس آینده دست کدام طیف باشد قطعا تاثیر چندانی بر تصویب قوانین مترقی که به پیشرفت و استقلال کشور کمک خواهد کرد، ندارد و نمایندگان هر دوطیف قطعا به دنبال ارتقاء جایگاه کشور و حفظ استقلال آن هستند.

وی تصریح کرد: اصلا فکر نمی‌کنم نماینده اصلاح‌طلبی بخواهد کشورش پیشرفت نکند و یا استقلال نداشته باشد، قطعا آنها هم به فکر ترقی و پیشرفت و حفظ استقلال کشور هستند.

"اصولگرایی" نیست که خواهان اصلاح نباشد

بیدمشکی پور با بیان اینکه اصلاح طلبی در دل اصولگرایی نهفته است، گفت: اصلاحات جزئی از اصولگرایی است و اعتقادم این است که اصولگرایی که خواهان اصلاح نباشد، اصلا اصولگرا نیست.

وی تصریح کرد: هر دو طیف اصولگرا و اصلاح طلب هم اصول را قبول داشته و هم به دنبال اصلاح امور هستند، اما هر کدام ایده و فکر خود را داشته و تلاش دارند با فکر و ایده‌ای که می‌دانند بهتر است کشور را پیش ببرند که این تضارب آراء نه تنها بد نیست، بلکه لازم است.

وی تصریح کرد: بنابراین نگران اینکه نمایندگان بیشتری از کدام طیف به مجلس بروند نیستیم و تنها دغدغه ما این است که افراد اصلح برای این کار انتخاب شوند، حال از هر طیفی که می‌خواهند باشند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار