اظهارنظر 13 نماینده و مسئول احزاب مازندران در جلسه انتخاباتی گروه‌های سیاسی استان برای برگزاری انتخابات پرشور در حالی برگزار شد که انتقاد به عملکرد رسانه ملی و حضور گسترده نقطه مشترک تمام احزاب شرکت کننده در این جلسه بود.
کد خبر: ۱۸۲۵۴۴
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۱ 16 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، جلسه انتخاباتی احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران در سالن جلسات استانداری با حضور گروه‌های مختلف سیاسی استان برگزار شد.

زمزمه‌ها و گفت‌وگوهای در گوشی در ابتدای جلسه نظر همه خبرنگاران را به خود جلب کرد و همه گروه‌های سیاسی به‌دنبال اعلام آخرین نتایج تاییدشدگان نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی بودند که علیرضا یونسی رئیس ستاد انتخابات استان مازندران آب پاکی را روی دست همه ریخت و از تغییر نکردن آمار تایید صلاحت شدگان خبر داد.

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران گفت: در استان مازندران تاکنون تغییری در تاییدشدگان انتخابات مجلس شورای اسلامی صورت نگرفته است.

علیرضا یونسی با بیان اینکه صلاحیت 169 نامزد انتخابات مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت، افزود: دو نامزد انتخابات در حوزه آمل و بابل انتقالی داشتند و یکی از کاندیدا از نوشهر به تهران انتقالی داشتیم.

نمایندگان برخی از گروه‌های سیاسی به بیان نقطه نظرات خود پرداختند که در ادامه به آنها اشاره می‌شود.

*امیدوار بودیم ردصلاحیت‌شدگان امروز تایید شوند

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران نیز با بیان اینکه حال و هوا و رمقی برای حضور ما در صحنه و جلسه امروز وجود نداشت، افزود: امیدوار بودیم 27 بهمن تعدادی از نامزدهای اصلاح‌طلب تایید شوند تا صحنه رقابت بهتر شود اما این مسئله محقق نشد.

مهدی احمدی‌فولادی با اشاره به اینکه دو موضوع می‌تواند انتخابات سالم را در جامعه رقم بزند، تصریح کرد: رقابتی بودن و وجود رسانه‌ها به‌صورت عادلانه بین نامزدها و گروه‌های سیاسی می‌تواند انتخاباتی سالم و پرشور رقم بزند که ما از هر دو آنها محروم هستیم.

وی بیان کرد: باید شرایطی مهیا می‌شد تا دو گروه سیاسی مطرح کشور بهترین اعضای خود را به میدان انتخابات بفرستند و اگر این شرایط ایجاد می‌شد بیش از 80 درصد واجدان شرایط پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند.

عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاحات مازندران با بیان اینکه برای حفظ نظام باید مخالفان نظام را برای حضور در صحنه انتخابات ترغیب کنیم، اضافه کرد: مقبولیت و امنیت کشور ما در جهان به تعداد آرا و مشارکت مردم در انتخابات بستگی دارد.

فولادی با بیان اینکه ما اعتقادی به این مسئله نگاه می‌کنیم و اگر دست ما را ببندند باز هم در صحنه حضور خواهیم داشت، ادامه داد: ما با تمام وجود و 5 هزار عضو رسمی در صحنه انتخابات حضور پیدا می‌کنیم و از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنیم.

*گروه‌های سیاسی باید حرف‌های خود را بزنند

نماینده حزب اعتماد ملی در مازندران در ابتدا با انتقاد از رویه فعالیت برنامه‌های انتخاباتی صدا و سیما، گفت: این شیوه جاذبه آوردن مردم پای صندوق‌های رای کارکرد ندارد و باید بگذاریم همه گروه‌های سیاسی حرف‌های خود را بزنند.

سیدجواد ابوالحسنی با بیان اینکه همه ما تلاش می‌کنیم حضور گسترده در انتخابات جاری صورت گیرد، ادامه داد: قطعا با همه مسائل پیش آمده ما کاندیدا خواهیم داشت و هدف از این کاندیدا داشتن ترغیب مردم برای حضور در پای صندوق‌های رای است.

وی با بیان اینکه همه مردم باید برای حضور در انتخابات دعوت شوند و حضور مردم با توجه به وضعیت کشور به معنای امنیت است، گفت: بر امنیت انتخابات اطمینان داریم و انگیزه حضور باید در مردم ایجاد شود و صداوسیما نباید یک‌طرفه باشد.

*بعضی‌ها عادت به منفی‌گرایی دارند

مسئول شورای اجرایی اصولگرایان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه حضور گسترده مردم بسیار مهم است، افزود: تمام سلایق و گروه‌های سیاسی در انتخابات حضور دارند و ما باید به نظر شورای نگهبان تمکین کنیم.

محمدعلی مینایی‌فر با بیان اینکه شورای نگهبان و وزارت کشور امین مردم و نظام هستند و در طول نظام امتحان خود را پس دادند، اضافه کرد: باید اطمینان داشته باشیم و در مقابل مردم نباید به شورای نگهبان اتهام‌زنی کنیم.

وی با بیان به صداوسیما گلایه و انتقاد داریم، تصریح کرد: یک ساعت صحبت کردیم و سوال پرسیدند اما فقط چهار ثانیه آن در صدا و سیما پخش شده است.

مسئول شورای اجرایی اصولگرایان مازندران با بیان اینکه سایت‌ها، روزنامه‌ها و شبکه‌های مجازی بیشتر با جناح مقابل است و نباید گفت محرومیت داریم و گلایه‌مندی‌ها را کنار بگذاریم، تصریح کرد: بعضی‌ها عادت کردند با منفی گفتن مردم را جذب کنند بلکه با مثبت گفتن هم می‌شود مردم را جذب کرد.

 مینایی‌فر با بیان اینکه لیست اصولگرایان نهایی شد و این مجموعه برای نخستین‌بار است در منطقه نهایی می‌شود، گفت: اطمینان داریم انتخابات ما سالم برگزار می‌شود و تاکنون هیچ نکته منفی نداشتیم.

* اعتماد ملی در مازندران لیست ندارد

دبیرکل حزب اتحاد ملی شاخه مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه مردم سلایق و اندیشه‌های متفاوت دارند و باید به نظر همه آنها احترام گذاشت، گفت: در زمان تایید و صلاحیت به یک‌باره نصف نامزدها حذف شدند و سپس به‌یک‌باره تعدادی آمده که این مسئله معنا و مفهوم ندارد.

محسن صفرپور با بیان اینکه همه ما به حضور گسترده اعتقاد داریم و باید به نامزدها فرصت و میدان داد، ادامه داد: حزب اتحاد ملی ایران در مازندران لیست ندارد تا تکمیل کند.

وی با بیان اینکه جایگاه شورای نگهبان برای ما قابل احترام است اما بسیاری از افرادی که رد شدند سابقه مسئولیت دارند و تا خرداد ماه سال 95 باید قانون تصویب کنند که همین افراد به بهانه نداشتن التزام به ولایت فقیه و نظام رد شدند، ادامه داد: شبکه استانی صداوسیمای مازندران شب گذشته مسئول دانشگاه علوم پزشکی را برای مباحث سیاسی و انتخاباتی دعوت کرد که در واقع باید از بین این همه گروه‌های سیاسی و احزاب انتخاب شود.

دبیرکل حزب اتحاد ملی ایران با بیان اینکه بعضی مواقع در صداوسیما از افرادی استفاده می‌شود که کارکرد سیاسی ندارد، اضافه کرد: صداوسیما از طرفی مردم را برای حضور در انتخابات دعوت می‌کند و از طرفی برنامه‌ای و مصاحبه‌ای را پخش می‌کند که من رای نمی‌دهم، اگر به‌کارگیری تمام سلایق بوده چرا در 37 سال گذشته این‌گونه نبوده و امسال این روند پیش گرفته شده است.

صفرپور با تاکید بر اینکه نباید در صداوسیما سلیقه‌ای رفتار شود، گفت: باید خانه احزاب در استان تشکیل شود تا هم‌فکری در مازندران صورت گیرد.

*تایید صلاحیت‌ها برعهده شورای نگهبان است

دبیر حزب اراده ملت ایران در مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه با تمام داشته‌ها و مهره‌های خود در این انتخابات حضور خواهیم داشت، افزود: تایید صلاحیت نامزدها بر عهده شورای نگهبان است و ما وظیفه‌ای در آن نداریم.

تورج ناییج‌پور با بیان اینکه شرایط اقتصاد کشور مناسب نیست و در رکود قرار داریم، بیان کرد: کوچک‌ترین اتفاق نامناسبی می‌تواند این بیکاری و رکود را دامن بزند و تشدید کند.

وی با بیان اینکه باید به نظر شورای نگهبان و نظر مردم تمکین کنیم، گفت: امیدواریم همه احزاب در مازندران بتوانیم یکدیگر را تقویت کنیم.

*ضرورت رعایت انصاف در نطق‌های انتخاباتی

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه باید شرایط حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای فراهم شود، افزود: فعالیت احزاب و فعالان سیاسی در مازندران کار بسیار سختی است.

نصرالله دریابیگی با بیان اینکه بعضی از افراد در نطق‌های انتخاباتی خود انصاف را رعایت نمی‌کنند و نباید فقط دنبال مثبت و منفی باشند، ادامه داد: بعضی از کسانی که قانون‌گذار کشور هستند خودشان بی‌قانونی می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه در مجلس شورای اسلامی گذشته رد صلاحت دیگری را رقم زده بودن که باید اعتراض احزاب را به گوش مسئولان رساند و جلوی 90 درصد مردم را گرفتند، اضافه کرد: بعضی از افراد متدین مدرک دیپلم یا لیسانس دارند که از یک مدرک دکترا بیشتر می‌فهمند.

*کارگران رای حزبی ندارند

دبیر اجرایی خانه کارگر استان مازندران با اشاره به اینکه تشکیلات کارگری بیش از هشت ماه جلسات انتخاباتی برگزار کردند، گفت: انتخابات جزو منافع ملی  است.

دریابیگی یادآور شد: در دولت گذشته هدفمندی را به میان آوردند که 80 درصد کارخانه‌ها ورشکسته شدند و 20 درصد دیگر آن با 50 درصد ظرفیت در حال فعالیت هستند ولی با همه اوصاف ما با قدرت در انتخابات شرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه رای ما رای سیاسی نیست و به کسانی که به منافع کارگران کمک کردند رای می‌دهیم و حمایت می‌کنیم، بیان داشت: حضور ما در پای صندوق‌های رای لبیک به فرامین رهبری است.

*برنده انتخابات مردم هستند

دبیر حزب مردمی اصلاحات استان مازندران در این جلسه با بیان اینکه نخستین برنده انتخابات پرشور در جهان مردم و سپس نمایندگان هستند، افزود: انتخابات زمانی پرشور خواهد بود که مردم به حق خود برسند.

اسلام دستگذار با بیان اینکه تنها با برگزاری جلسات مشکلات مردم برطرف نمی‌شود، اظهار کرد: اگر جلسات برای رفع تکلیف باشد جزء وقت‌ تلف‌کنی چیز دیگری در آن نیست.

وی با بیان اینکه باید از ظرفیت احزاب در طول سال بهره‌گیری شود، گفت: بعضی از دستگاه‌های اجرایی استان در طول سال‌های اخیر مقابل مردم دست‌اندازی کردند که باید به آن موارد رسیدگی شود.

*وکیل‌الدوله نمی‌خواهیم

دبیر حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی نیز در این جلسه با بیان اینکه حزب حدود 20 درصد آرای مردم را در بر می‌گیرد، اظهار کرد: توجه به نیازها و اجرای مطالبات مردم موجب مقبولیت یک حزب می‌شود.

سیدعلی دوستدار با بیان اینکه نمایندگان مجلس شورای اسلامی باید به‌دنبال مطالبات مردم باشند، تصریح کرد: ما در مجلس شورای اسلامی وکیل‌الدوله نمی‌خواهیم بلکه نیازمند وکیل ملت هستیم.

وی با اشاره به اینکه مجلس شورای اسلامی در دولت گذشته نتوانست جلوی قانون‌شکنی و اختلاس‌ها را بگیرد و همین مسئله باید در دولت کنونی رعایت شود، افزود: بعضی از نمایندگان در مجلس شورای اسلامی مقابل برجام ایستادگی کردند و در حال حاضر هم سنگ‌اندازی می‌کنند.

دبیر حزب مجمع فرهنگیان ایران اسلامی با تاکید بر اینکه نمایندگان باید نیازهای منطقه‌ای استان را بشناسند، گفت: نباید یک‌سری سرمایه و امکانات در اختیار گروه خاصی قرار گیرد و گروه‌های سیاسی دیگر هیچ امکاناتی نداشته باشند.

*کمرنگ بودن حضور زنان مازندرانی در عرصه سیاسی

نماینده جمعیت زنان نواندیش در مازندران نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در طول تاریخ حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی و سیاسی کم‌رنگ بوده، اظهار کرد: بعد از انقلاب اسلامی سیاست‌مداران متوجه شدند که زنان باید در جامعه کنش‌گری کنند و زنان در عرصه انتخابات حضوری فعال دارند.

ماه‌سلطان کاشی با بیان اینکه انتخابات فرصتی مناسب است تا زنان خواست قلبی خود را ابراز کنند، افزود: زنان در انتخابات سال 92 قدم‌های مثبت و ارزشمندی برداشتند و در انتخابات جاری نیز حضور پررنگی خواهند داشت.

وی با اشاره به اینکه جلسه‌های متعددی با قشرهای مختلف و با حضور بانوان در استان برگزار شد، گفت: از همه ظرفیت‌های حقیقی و حقوقی در جامعه زنان برای برگزاری انتخاباتی باشکوه بهره‌گیری می‌کنیم.

*نگاه حاکمیت باید حزبی شود

دبیر حزب مردم‌سالاری مازندران نیز در ادامه با بیان اینکه بحث حضور گسترده فقط نباید در زمان انتخابات مطرح شود بلکه باید در طول سال از آن بهره‌گیری کرد، افزود: هر زمانی که به انتخابات نزدیک شدیم حرف از حضور مردم پای صندوق‌های رای زدیم و آنها را تشویق کردیم اما زیرساخت‌ها و تلاش‌ها باید مهیا شود تا مردم درست انتخاب کنند.

محمود شربتیان با بیان اینکه احزاب و مردم شاکله اصلی تصمیم‌گیری در کشور هستند، اضافه کرد: نگاه حاکمیت باید نگاه حزبی باشد و احزاب تقویت شوند.

وی با بیان اینکه صداوسیما نگاه یک‌جانبه‌ای به مسئله انتخابات دارد و این مسئله آزار دهنده است، اضافه کرد: 37 سال کسانی که رای نمی‌دادند در صدا و سیما حقی برای مصاحبه نداشتند اما این روزها رویه تغییر کرده و کار به جایی رسیده که من رای نمی‌دهم در حال تبلیغ است.

دبیر حزب مردم‌سالاری مازندران با بیان اینکه تخریب‌ها روز به روز در حال بیشتر شدن است و دود آن به چشم مشارکت مردم در انتخابات می‌رود، عنوان کرد: همدلی بین همه گروه‌ها و احزاب برای حضور گسترده وجود داشته باشد و ما به شدت نگران هستیم و روند رد صلاحیت‌ها موجب می‌‍شود تا مردم با میل خود رای ندهند.

*حضور نامزدها در راهروهای وزارت کشور

رئیس شورای اصلاح‌طلبان مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه قانون روند زمان تایید صلاحیت‌ها باید تغییر کند، افزود: بررسی صلاحیت کاندیدا باید در شهریور ماه صورت گیرد و در حال حاضر زمان اندکی تا انتخابات مانده که بعضی از نامزدها در راهروی وزارت کشور حضور دارند.

علی اسدی با بیان اینکه باید زودتر از اینها نتایج تایید صلاحیت‌شدگان به مردم معرفی شود تا مردم تکلیف خود را مشخص کنند، ادامه داد: مجریان انتخابات تاکنون وظیفه خود را به درستی انجام دادند و به سهم خود از آنها تقدیر می‌کنیم.

*رسانه مهم نیست؛ دامنه فعالیت مهم است

دبیر حزب اسلامی کار مازندران نیز در این جلسه با بیان اینکه آنهایی که تخلف می‌کنند قانون باید به وضعیت آنها رسیدگی کند، افزود: بعضی از تفکرها شاید نیازی نباشد در صدا و سیما حضور پیدا کند.

سعید میرزایی با بیان اینکه عدد و رقم سایت‌ها و روزنامه‌ها مهم نیست بلکه دامنه فعالیت آنها مهم است، گفت: خواسته همه ما حضور گسترده مردم پای صندوق‌های رای است.

*تلاش ویژه برای حفظ آرا

معاون سیاسی امنیتی استاندار مازندران در پایان این جلسه با بیان اینکه حدود 32 حزب و تشکل قانونی در مازندران داریم که در حال فعالیت هستند، تصریح کرد: می‌توانیم یک مکان موقت برای خانه احزاب استان تهیه کنیم که هفتگی یا ماهانه جلسات خود را در آن برگزار کنند.

علیرضا یونسی با بیان اینکه نقش احزاب در تمامی دوران پررنگ بوده و در دولت یازدهم نیز ادامه پیدا کرده، گفت: ما رای مردم را ناموس خود می‌دانیم و برای حفظ آن از تمام تلاش به‌کارگیری می‌کنیم.

در پایان این جلسه میثاق‌نامه‌ای از سوی ستاد انتخابات استان مازندران تهیه شد که بعضی از گروه‌ها و احزاب بر ساختار نوشتاری آن ایراداتی وارد و از امضای آن خودداری کردند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار