دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقش تعیین کننده ای درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم بمنظور تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان ؛ هرروزاخبار پلیس ایلام را درقالب "بسته ویژه خبری پلیس" به مخاطبین خود تقدیم نماییم
کد خبر: ۱۸۱۷۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۰:۱۶ 15 February 2016

به گزارش تابناک ایلام،پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مسائل اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن ،شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقش تعیین کننده ای درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده وما برآنیم بمنظور تشریح عملکرد نیروی انتظامی استان ؛ هرروزاخبار پلیس ایلام را درقالب "بسته ویژه خبری پلیس" به مخاطبین خود تقدیم نماییم:

با حضور آگاهانه پلیس صورت گرفت:

باند سارقان مغازه در ایلام متلاشی شد

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام از دستگیری باند 4 نفره سارقان مغازه که به 12 فقره سرقت اعتراف کرده اند خبر داد.

سرهنگ"فردین پیری" با اعلام این خبر گفت:در پی رصد و بررسی جرائم و رخدادهای انتظامی در سطح حوزه عمل ، مشخص شد گروهی از سارقان اقدام به سرقت مغازه های سطح شهر ایلام با صنوف را در دستور کار قرار داده بودند.

وی افزود: به همین منظور بلافاصله جلسه ای با حضور روسای کلانتری تشکیل و نحوه و شگرد سرقت سارقان مورد بررسی و تجزیه و تحلیل قرار گرفت.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام خاطرنشان کرد: با تشدید اقدامات عملیاتی و کنترلی توسط پلیس همچنین تقویت گشت های انتظامی و اقدامات فنی و علمی، جمع آوری مدارک و مستندات در دستور کار قرار گرفت.

سرهنگ پیری یادآورشد: پس از بررسی های کارشناسانه، در نهایت سارقان شناسایی و در یک عملیات این باند منهدم و اعضاء آن دستگیر و اموالی را که به سرقت برده بودند در مخفیگاه آنان کشف و ضبط شد و به مالباختگان با دستور قضایی تحویل شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود توصیه ای به شهروندان نیز داشت و تصریح کرد:با توجه به اینکه ایام پایانی سال است و شلوغی در معابر ، مغازه ها و اماکن عمومی را در سطح شهر داریم مردم عزیز در بحث جیب بری، کش روزنی در مغازه ها، کیف زنی و کیف قاپی هوشیاری لازم را داشته باشند و مواظبت کامل از اموالی را که در اختیار دارند به عمل بیاورند.

فرمانده انتظامی شهرستان ایلام افزود: مقوله امنیت یک مقوله نسبی و با مشارکت عمومی حاصل می شود و پلیس تنها در بحث نگهدارنده و ترمیم آن دخالت دارد و می طلبد که مردم عزیز چه در زمینه مغازه و منزل با حفاظ های فیزیکی و تقویت آنها با استفاده از امکانات فنی مثل دوربین های مدار بسته وسایر امکانات که در مورد دزدگیرهای الکترونیکی است پلیس را یاری کنند و همکاری لازم را داشته باشند.

سرهنگ پیری در پایان گفت: سارقان بدانند که پلیس همواره هوشیار ، بیدار وتواناست و با اقدامات علمی و فنی خود همه را رصد و تحت نظر دارد و با کوچکترین اقدام ، مطمئن باشند که عکس العمل پلیس را با شدت و برخورد جدی در برابر خود خواهند دید

توزيع کلاه ايمني در هفته سلامت

رييس پليس راهنمايي و رانندگي استان ايلام از توزيع کلاه ايمني رايگان به موتور سواران در هفته سلامت خبر داد.

سرهنگ " نوراله خادم" پليس عنوان كرد: هفته اول اسفند هر سال که از سوي بهداشت بنام هفته ايمني سلامت نامگذاري شده برنامه هاي متنوعي در دستور کار پليس راهنمايي و رانندگي است.

سرهنگ خادم هدف از اين نامگذاري از سوي مرکز بهداشت را حساس سازي مردان نسبت به سلامت خود و افزايش دسترسي آنان به اطلاعات سلامتي عنوان کرد و افزود: يکي از مهمترين علل سالهاي از دست رفته عمر مردان در تمام سنين بويژه جوانان در سوانح و حوادث ترافيکي است.

وي با اشاره به اينکه يکي از اقدامات اداره آموزش و فرهنگ ترافيک پليس راهنمايي و رانندگي در طول سال، فرهنگ سازي در بين موتور سواران است افزود: در اين هفته به تعداد 100 نفر از موتور سواران کلاه ايمني رايگان توزيع خواهد شد.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي در پيامي با توصيه بر اينكه استفاده از كلاه ايمني خطرات تصادفات با موتور سيكلت را كاهش مي دهد ،بر استفاده موتور سيكلت سواران از كلاه ايمني در هر شرايطي تاكيد كرد.

وي در پايان اظهاراميدواري كرد: كه بارعايت قوانين ومقررات راهنمايي ورانندگي توسط راكبين واستفاده از كلاه ايمني شاهد كاهش تصادفات وسوانح رانندگي باشيم .

سارق حرفه اي در ايلام دستگير شدند

- فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري 16 سارق حرفه اي در راستاي اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده و جرم خيز خبر داد.

سرهنگ "فردين پيري" با اعلام اين خبر گفت : مأموران پليس مركز شهرستان درراستاي اجراي طرح مقابله با سرقت درجهت شناسايي سارقين و خره فروشان مواد مخدر به مرحله ي اجرا در آمد.

وي افزود: در اجراي اين طرح تعداد 16 نفر سارق دستگير و همچنين 19مورد اموال مسروقه کشف گرديد که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

وي خاطر نشان کرد : ايجاد نظم وامنيت پايدار و همچنين ايجاد آرامش خاطر براي شهروندان در سطح اين شهرستان از مهمترين اهداف پليس بوده كه اجرايي کردن اين طرح ها به صورت مقتدرانه و فعال در دستور كار پليس شهرستان قرار خواهد گرفت

مردم ولايت مدار ، لايق خدمت مضاعف در تمام عرصه ها هستند

فرمانده انتظامي استان ايلام بصيرت مردم ايران را ناشي از انقلاب اسلامي دانست و افزود : ملت ايران ملتي بصير هستند که در تمام صحنه هاي اجتماعي با بصيرت عمل کرد و تمام توطئه هاي دشمنان را خنثي کرده اند.

سردار "علي دولتي" بيان داشت: حضور پور شور مردم در همايش عظيم اربعين حسيني و راهپيمايي 22 بهمن نشان از تعهد و پايبندي به ولايت و انقلاب اسلامي داشت.

فرمانده انتظامي استان ايلام با تاکيد بر اينکه انقلاب اسلامي ايران يک انقلاب فرهنگي است،گفت:اين انقلاب به دنيا صادر شده است و امروز ملت ايران نداي حق طلبي را به گوش جهانيان رسانده است.

فرمانده انتظامي استان ايلام ادامه داد:الگوي اصلي استکبار ستيزي را حضرت امام(ره)براي همه ملت ايران تبيين کرده است.

وي در بخش ديگري از سخنان خود گفت: بي شک مهمترين مأموريت پليس حفظ نظم و امنيت و برقراري قانون است که توسط زحمات شبانه روزي شما عزيزان در معاونت ها، پليس هاي تخصصي و کلانتري ها برقرار شده است.

اين مقام ارشد انتظامي افزود: نيروي انتظامي دوشادوش ديگر نيرو هاي مسلح در جهت حفظ دستاوردهاي انقلاب و خدمت رساني به مردم و برقراري فضاي امن و آرام در جامعه انجام وظيفه مي کند.

سردار دولتي همچنين رعايت انضباط ظاهري و معنوي از مطالبات و انتظارات فرماندهان از يگان هاي تحت امر بيان و خاطر نشان كرد :اين محقق نمي گردد مگر خود فرماندهان الگوي انظباط در مجموعه خود باشند.

خانواده شهداء در واقع فجرآفرينان جهاد في سبيل الله هستند

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران در ديدار با خانواده شهداء در اين شهرستان مرزي و شهيدپرور گفت : خانواده شهداء در واقع فجر آفرينان جهاد في سبيل الله هستند.

"سرهنگ سعيد عالي پور" به همراه جمعي از مسئولان شهرستان در ديدار با خانواده شهيدان"جامخانه""پيراني""شيخي"و"مولوي"اظهار داشت: امنيت امروز جامعه اسلامي محصول جانفشاني شهداست اين شهداء بودند كه عزت، شكوه و سربلندي را براي ملت ما به ارمغان آوردند و وظيفه همه ما است كه از اين دستاوردها به خوبي محافظت و پاسداري كنيم.

وي اضافه کرد:ما بايد قدردان زحمات و ازجان و مال و ناموس گذشتن شهداء به خاطر ايمان و تعصب و غيرتشان باشيم و با قدرداني از خانواده آنها بخش كوچكي از جانفشاني‌هاي آنان را جبران كنيم.

"سرهنگ عالي پور" يادآور شد:شهداء، شهادت را يک ارزش و شهادت خواهي را به عنوان والاترين آرمان خود برگزيدند و در جستجوي آن حجاب ها و موانع را درهم شکستند و معناي واقعي فجرآفريني را در اذهان و افکار عمومي جهان تجلي و تحقق بخشيدند .

فرمانده انتظامي شهرستان دهلران در پايان اين ديدار خاطرنشان کرد : برگزيدن راه الهي و گذشتن از همه مال و اميال و آرزوها تا مرحله فدا نمودن جان ، ويژگي بارز همه شهداء مي باشد و تكريم از خانواده شهداء بعنوان اسوه هاي صبر، استقامت و ايمان كه در راه ارزش هاي والاي اسلام و در راه خدا بهترين هستي خود را نثار كردند از وظايف همه آحاد جامعه مي باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار