در دیدار رئیس مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی البرز با امام جمعه کرج مطرح شد:
در گفتمان امروزی، انسان بعنوان یک ساخت اجتماعی دیده می‌شود؛ ساحتی که در نسبتی با سازه‌های فرهنگ، سیاست، اقتصاد، تاریخ و... تعریف می‌گردد.
کد خبر: ۱۸۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۳۱ 15 February 2016
به گزارش روابط عمومی مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی استان البرز در چشم‌انداز این رابطه، چارچوب‌های حقوق فردی و جمعی سر بَر می‌کند. در این سال‌ها، در کشورهایی که برمبنای نظام پارلمانی اداره می‌شوند و در لوای قانون اساسی، مُتصِف به دموکراسی هستند، آموزش همگانی مسائل حقوقی به شهرواندان مورد تأکید قرار گرفته است.
در این خصوص، دفتر امام جمعه‌ کرج، میزبان تبادل‌نظر با رئیس هیئت مدیره‌ مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی البرز با نماینده ولی‌فقیه در این استان بود.
آیت‌الله سید محمدمهدی حسینی همدانی در این دیدار اظهار داشت: وکیل باید امین، صادق و نسبت به موکل خود رئوف و خیرخواه باشد، چراکه رابطه‌ی بین وکیل و موکل دارای هر دو بُعدِ عاطفی و حرفه‌ای است.
امام‌جمعه‌ شهر کرج خاطرنشان کرد: عموم جامعه در مسائل حقوقی آسیب‌پذیرند و آموزش همگانی مسائلِ پایه‌ حقوقی و قضایی می‌تواند کمک شایانی در کاهش جرائمی مانند کلاه‌برداری‌های مختلف داشته باشد.
وی با اشاره به وجود روحیه‌ خدمت‌رسانی در مرکز مشاوران و وکلا تصریح کرد: شما به دید خدمت و با مسئولیت‌پذیری به مسائل جامعه نگاه می‌کنید و به همین دلیل هم در سطح جامعه و عرصه‌های اجتماعی فعال هستید؛ درصورتی‌ که ممکن است بعضی دیگر به وکالت تنها به‌عنوان شغل و ممر کسب درآمد نگاه کنند.
آیت‌الله حسینی همدانی افزود: انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی با مرکز رسیدگی به امور مساجد استان و نهادهای اجتماعی یا توزیع فلش کارت‌های آموزشی در اجتماعاتی مانند نمازهای جمعه در سطح شهر که قریب به 15هزار نفر مخاطب دارند، مساعدت قابل توجهی به توسعه‌ آموزش حقوق عمومی به مردم در مسائل مختلفی مانند حقوق در معاملات یا حقوق خانواده و مواردی ازاین‌دست می‌کند و باید مورد توجه مدیران مرکز وکلا و مشاوران قرار گیرد.
امام‌جمعه‌ شهر کرج با اشاره به لزوم تقویت اخلاق حرفه‌ای در مجموعه‌ وکلا و مشاوران برای دفاع از حق و عدالت، تأکید کرد: ارتباط با حوزه‌ی علمیه‌ی استان و برگزاری جلساتی برای مجموعه‌ی وکلا و مشاوران در جهت تقویت این مهم، مؤثر و کاربردی است.
در این دیدار، رئیس هیئت مدیره مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی استان البرز نیز ضمن تهنیت ایام‌الله دهه‌ی فجر اظهار کرد: مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی استان البرز در سال 1390 تشکیل و اعضای هیئت مدیره از طریق انتخابات تعیین شده‌اند.
میثم عندلیبیان افزود: این مرکز، در بعد صنفی به اموری همچون: ارتقاء سطح آموزش و مبانی علمی، اعتلا و تقویت حوزه‌ی پژوهشی و رسیدگی به امور رفاهی-اجتماعی و فرهنگی وکلا توجهی ویژه دارد.
از محورهای مورد تمرکز در این دیدار، بحث پیگیری‌های حقوقی این مرکز در جهت رفاه حال شهروندان بود.
عندلیبیان در این خصوص گفت: مرکز البرز تاکنون به بیش از 500هزار متقاضی به شکل رایگان، مشاوره و معاضدت قضایی ارائه داده است.
وی همچنین اشاره کرد: در حال‌حاضر حدود 1000نفر به‌عنوان وکیل در سطح استان مشغول به فعالیت و ارائه‌ی خدمات به شهروندان می‌باشند.
به گفته وی در برنامه‌ی سوم توسعه با تصویب ماده 187 به قوه‌ی قضائیه اختیار داده شد تا با جذب وکلا و کارشناسان، انحصار پذیرش وکیل را در هم بشکند و تاکنون حدود 20هزار وکیل در سراسر کشور از میان واجدین شرایط موفق به اخذ پروانه شده و مشغول به‌کار شده‌اند.
رئیس هیئت مدیره‌ مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی استان البرز در ادامه‌ی سخنان خود گفت: این مرکز افتخار دارد با انعقاد تفاهم‌نامه با کمیته‌ی امداد حضرت امام خمینی‌(ره) و نهادهای خیریه و بهزیستی و نیز بنیاد شهید انقلاب اسلامی به مددجویان و خانواده‌ی معظم شهدا مشاوره‌ی حقوقی و وکالت رایگان ارائه نماید.
عندلیبیان همچنین ضمن اشاره به مبحث اقتصاد مقاومتی خاطرنشان کرد: یکی از جلوه‌های اقتصاد مقاومتی که مورد تأیید مقام معظم رهبری است، حضور همه‌ی اقشار جامعه به صورت صد درصدی و ایجاد نقش‌آفرینی در انجام وظایف قانونی است، که هیئت مدیره‌ی مرکز امور وکلا و مشاورین حقوقی استان البرز با حضور در مساجد جامع و ارائه‌ی مشاوره‌های رایگان و معاضدت‌های قضایی و آگاه‌سازی شهروندان نسبت به مسائل حقوقی و حقوق شهروندی ضمن حمایت از اقشار کم‌درآمد، تلاش کرده تا دِین خود را نسبت به اوامر مقام معظم رهبری در حوزه‌ی اقتصاد مقاومتی به انجام رساند و عمل به منویات ایشان را سرلوحه‌ی امور این مرکز قرار داده است.
تلاش و برنامه‌ریزی در جهت ترویج اخلاق حرفه‌ای در حوزه‌ی قضایی، اعلام آمادگی در جهت استمداد به رفع مشکلات مراجعان به دفتر امام جمعه کرج از جمله دیگر مواردی بود که این وکیل باسابقه به آنها اشاره کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار