مدیرعامل شرکت آبفار همدان با اعلام اینکه مشترکان روستایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت آبفار همدان بدهکار هستند، گفت: مشترکان روستایی ۱۰ درصد هزینه تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند.
کد خبر: ۱۸۱۰۴۲
تاریخ انتشار: ۲۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۷ 16 February 2016

مدیرعامل شرکت آبفار همدان با اعلام اینکه مشترکان روستایی ۲ میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان به شرکت آبفار همدان بدهکار هستند، گفت: مشترکان روستایی ۱۰ درصد هزینه تمام‌شده آب را پرداخت می‌کنند.

به گزارش تسنیم،سیدمصطفی هاشمی اظهار داشت: متاسفانه روستاییان در پرداخت بهای آب آنچنان که باید همکاری لازم را ندارند و در حال حاضر مشترکان دو میلیارد و 200 میلیون تومان به شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان بدهکار هستند.

وی با بیان اینکه انتظار می‌رود روستاییان در پرداخت قبوض همکاری و تعامل لازم را با شرکت داشته باشند، گفت: در حال حاضر روستائیان تنها 10 درصد از هزینه‌های تمام‌شده آب را به شرکت آب و فاضلاب پرداخت می‌کنند.

هاشمی با اشاره به اینکه هزینه تمام شده تامین آب برای روستاییان بیشتر از شهرهاست، گفت: با وجود بالا بودن هزینه‌های تامین آب و عدم پرداخت به موقع مطالبات توسط روستاییان تلاش شده تا قطعی آب در روستاهای استان همدان نداشته باشیم.

وی با اعلام اینکه کاهش بارندگی تامین آب روستاها را با تنش جدی مواجه می‌کند، گفت: در حال حاضر تامین آب روستاهای همدان بیشتر از طریق منابع زیرزمینی انجام می‌شود چراکه دیگر منابع سطحی آب زیادی برای تامین آب روستاها وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی استان همدان بیان کرد: با کاهش منابع آبی تامین آب با مشکلات شدیدی مواجه می‌شود که متاسفانه حفر چاه‌های غیرمجاز در اطراف چاه‌های تامین آب روستاها این مشکل را تشدید می‌کند.

وی با اعلام اینکه نهاوند یکی از شهرستان‌های پرآب در استان همدان محسوب می‌شود، تصریح کرد: اما در همین شهرستان نیز با مشکل تامین آب روستاها مواجه هستیم که نیاز است اقدامات اساسی که نیازمند اعتبار کافی است برای تامین آب انجام شود.

هاشمی با بیان اینکه روستاهای کم‌خانوار و زیر 20 خانوار به صورت سیار آبرسانی می‌شوند، گفت: اما تلاش شده تا با تامین آب پایدار، آبرسانی سیار به روستاهای همدان را کاهش دهیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب روستایی همدان بیان کرد: با توجه به کاهش منابع آب انتظار می‌رود روستاییان در رعایت الگوی مصرف و صرفه‌جویی در مصرف آب اقدامات لازم را داشته باشند تا تامین آب به صورت مستمر صورت گیرد.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه برخی از روستاییان از آب شرب برای مصارف دیگر همچون آبیاری باغ استفاده می‌کنند، گفت: روستاییان باید به این مسئله توجه داشته باشند که تغییر اقلیم سبب کاهش منابع آبی در کشور و به تبع آن در استان همدان شده و باید روش مصرف خود را با شرایط فعلی تطبیق دهند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار