معاون اداره‌کل بهزیستی استان قم با اشاره به اینکه ۱۰ مرکز بهزیستی توانبخشی روزانه در قم فعالیت می‌کنند، گفت: ۱۸۰۰ معلول جسمی و ذهنی در این مرکز نگهداری می‌شوند.
کد خبر: ۱۸۰۸۸۹
تاریخ انتشار: ۲۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۲ 14 February 2016
به گزارش تابناک قم، مصطفی علیزاده با اشاره به اینکه افتتاح ساختمان جدید مرکز نگهداری کودکان معلول جسمی و ذهنی در قم، اظهار داشت: مرکز نگهداری معلولان جسمی و ذهنی رضوی در استان قم همزمان با 25‌بهمن ماه و روز پرستار در قم افتتاح می‌شود.

معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم با بیان اینکه بخشی از هزینه‌های این مرکز از محل اعتبار سفر مقام معظم رهبری به قم بوده است، افزود: بخشی از هزینه‌های آن را هم خیرین پرداخت کرده‌اند که کودکان زیر 14ساله مرکز ایزوله و همچنین یک مرکز روزانه توانبخشی به این ساختمان منتقل خواهند شد.

وی با بیان اینکه مرکز ایزوله تنها مرکز نگهداری از معلولان زیر 14سال شبانه‌روزی استان قم است، خاطرنشان کرد: در این مرکز همه امکانات محیطی، تخت‌ و فضای بهتری برای بچه‌ها در نظر گرفته شده است.

علیزاده با بیان اینکه 10مرکز روزانه توانبخشی و نگهداری از معلولان در استان قم فعال است، عنوان کرد: یک مرکز ناشنوایان و مرکز ایزوله به‌عنوان تنها مرکز شبانه‌روزی نگهداری از معلولان زیر 14سال استان قم از 1800‌نفر از معلولان جسمی و ذهنی نگهداری می‌کنند.

به گفته معاون توان‌بخشی اداره‌کل بهزیستی استان قم عمده هزینه نگهداری این معلولان از محل اعتبارات دولتی است چرا‌که بسیاری از این افراد یا کفیل ندارند و یا خانواده‌های ضعیفی دارند که توانایی پرداخت هزینه‌های آنها را ندارند.

علیزاده افزود: دولت برای هر کدام از این معلولان 450 هزار تومان یارانه می‌پردازد که خانواده هم باید همین میزان را بپردازند که عملاً این اتفاق نمی‌افتد و بخشی از آن از سوی خیران تأمین می‌شود.
منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار