دراین مسابقات که به همت اداره ورزش وجوانان شهرستان پلدختر وهیئت ورزشهای روستایی وعشایری این شهرستان برگزار گردید؛ تیم های مختلف روستایی از روستاهای اطراف پلدخترومعمولان در دو بخش آقایان وبانوان در رشته های دال پلان ، لی لی بازی ، حمل سنگ ، ومچ اندازی شرکت کردند.
کد خبر: ۱۷۹۹۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۱:۵۰ 13 February 2016

به گزارش خبرگزاری تابناک از پلدختر لرستان ، روزجمعه 23 بهمن ما ه جشنواره ورزشهای محلی وبازی های بومی در پلدختر برگزار شد .

دراین مسابقات که به همت اداره ورزش وجوانان شهرستان پلدختر وهیئت ورزشهای روستایی وعشایری این شهرستان برگزار گردید؛ تیم های مختلف روستایی از روستاهای اطراف پلدخترومعمولان در دو بخش آقایان وبانوان در رشته های دال پلان ، لی لی بازی ، حمل سنگ ، ومچ اندازی شرکت کردند.

علی محمد نورعلیوند رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان پلدختردر ارتباط با این مسابقات به خبرنگارتابناک گفت: سی تا چهل درصد جمعیت کشور ما را روستا نشینان تشکیل می دهدولذا نیازاست که شور وشوق ورزشهای بومی وروستایی را در میان روستاییان برانگیزانیم.

نورعلی وند اهمیت ورزشهای بومی ومحلی را درکم هزینه بودن آنها دانست وافزود: .این ورزشها قابلیت اجرایی بالایی دارند ودر هرجا می شود آنها را برگزار کرد.

وی با اشاره به قدمت وپیشینه تاریخی این ورزشها ؛عنوان کرد: هدف از برگزاری این مسابقات علاوه برتوسعه ورزش وایجاد سلامتی وشادابی در جامعه روستایی زنده کردن فرهنگ ورسومات گذشته نیاکانمان است.

نورعلیوند با بیان اینکه بسیاری از ورزشهای مدرن ازدرون ورزشهای محلی برخاسته است تصریح کرد: یکی دیگر ازشاخص های این جشنواره گروهی بودن این ورزشها است که باعث ایجاد روحیه شادابی ومهر وصمیمیت وایجاد نظم در میان جوانان می شود.

وی با اشاره به اینکه ورزشهای محلی در جامعه لرستان بسیار غنی وپرتنوع است؛ یادآوری کرد: به وسیله ایجاد تفاهم نامه با آموزش وپرورش باید بتوانیم ورزشهای محلی وبازی های بومی را درسطح مدارس شهرستان فعال کنیم .

نورعلیوند اضافه کرد: ورزشهای روستایی به عنوان یک فرهنگ باید ترویج شود تا بتوانیم ماهی یک بار هم که شده این بازیها را بوسیله خود روستاییان به صورت خود جوش برگزار کنیم .

رییس اداره ورزش وجوانان شهرستان پلدختر با تقدیر از بانوان شرکت کننده روستا های تیمور آباد ومعمولان در این مسابقات گفت: روستاهایی که در این زمینه فعال عمل کنندبوسیله اداره ورزش وجوانان تشویق وحمایت می شوند لذا از دهیاران روستاها می خواهیم که در این زمینه فعال تر عمل کنند.


مروت شرفی مسئول هیئت ورزشهای روستایی وعشایری پلدخترنیز به خبرنگارتابناک بیان کرد: این مسابقات در رشته های دال پلان ، لی لی بازی ومچ اندازی وحمل سنگ در روستای سراب حمام برگزار شده است وهدف ما احیا کردن ورزشهای روستایی هم در بخش آقایان وهم در بخش بانوان وایجاد شادابی در میان مردم روستاها است.

شرفی با تشکراز زحمات وتلاشهای علی محمد نورعلی وندرییس اداره ورزش وجوانان پلدختربرای برگزاری این مسابقات؛ تصریح کرد: با برنامه ها جدید وحمایتهایی که جناب نورعلی وند ازتوسعه ورزش در سطح روستاهای شهرستان انجام می دهند ،مطمئناً این هیئت در آینده یکی ازفعالترین ورزش در هیئت های استان خواهد بود.

گفتنی است که در این مسابقات روستاهاهای تیمور آباد با بیست بانوی شرکت کننده وروستاهای معمولان نیزبا چهار بانوی شرکت کننده حضور داشتند.

همچنین دو تیم روستایی از خرم آباد نیز به صورت مهمان نیز شرکت داشتند.

نام نفرات برتر این مسابقات از این قرار است:

دال پلان بانوان

تیم تیمورآباد ؛فریبا جافری ،شاه بانولطفی ، سمیرا لطفی

تیم معمولان: شهناز ویسکرمی ، زینب توحیدی ، فاطمه سلیمانی

لی لی بازی بانوان :

زهرا تتری اول ، طاهره عموزاده دوم ، شیلان اقبالی سوم

مچ اندازی بانوان :

فاطمه سلیمانی اول ، طاهره عموزاده دوم ، شاه بانو لطفی سوم

دال پلان آقایان :

عباسی ، سپهوند، پاپی ،علیپور، ایمانی ، عباسی

حمل سنگ آقایان :

علی ابراهیمی ، اول محمد ایمانی دوم ، حبیب تیموری سوم

مچ اندازی آقایان :

حبیب تیموری اول ، محرم جودکی دوم ، مهدی نقی بیرانوندسوم

لازم به ذکر است در پایان مراسم نیز جوایزی به نفرات اول تا سوم اهدا گردید.

خبرنگار :رضا جودکی نژاد

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار