نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی گفت: از 35 هزار میلیارد تومان اعتبار عمرانی کشور تخصیص 10 هزار میلیارد تومان رقم ناچیزی است که سهم استان اردبیل نیز بسیار پایین است.
کد خبر: ۱۷۹۷۸۴
تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۴ 12 February 2016

به گزارشخبرگزاری فارساز اردبیل، منصور حقیقت‌پور صبح امروز در دیدار مردمی خود در اردبیل اظهار کرد: با توجه به وضعیت درآمدی کشور از محل فروش نفت و سایر منابع درآمدی ما یک وضعیت حاد رکود را در کشور در همه زمینه‌ها از تولید گرفته تا پروژه‌های عمرانی شاهد هستیم که برای خروج از این وضعیت باید دولت و مجلس برای سال آینده برنامه‌ریزی درست و دقیقی را انجام دهند.

وی دلیل تعطیلی بسیاری از واحدهای تولیدی را حاکم شدن همین شرایط رکود و نابسامانی تولید داخلی اعلام کرد و افزود: ما علیرغم اینکه در 4 سال گذشته سعی کردیم تا واحدهای جدید تولیدی در این استان راه‌اندازی شده و خط تولید خودروسازی سبلان و چندین کارخانه فعال راه بیفتد ولی موانع و مشکلاتی به وجود آمده که امیدواریم با رفع تحریم‌ها و خرید تجهیزات جدید این واحدهای تولیدی بتوانیم فازهای جدید این کارخانجات را برای ایجاد فرصت‌های اشتغال فعال‌تر کنیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: همه مسئولان و نمایندگان مجلس از عمق مشکلات مردم به ویژه معضل بیکاری و رکود و تورم و نابسامانی معیشت آگاه هستند و سعی جدی بر این است تا این معضلات و مشکلات برطرف شود ولی در این مسیر به حفظ روحیه ارزشی و انقلابی نیز در دفاع از سنگر نظام اسلامی نیازمندیم.

حقیقت‌پور با یادآوری اینکه تنها در 11 ماه اخیر 10 هزار میلیارد تومان از اعتبارات عمرانی کشور از مجموع 35 هزار میلیارد تومان تخصیص پیدا کرده است، بیان کرد: وجود 3 میلیون نیروی انسانی متخصص و کاربلد و آموزش دیده در عرصه‌های دانشگاهی و فنی و مهارتی زمینه‌ای را فراهم کرده تا بستر برای ورود آنها به بازار کار فراهم آید.

وی یکی دیگر از مشکلات دولت را مربوط به بدهی سنگین به پیمانکاران و ضرورت پرداخت آن برای علاقمند کردن آنها به فعالیت‌های اقتصادی توصیف کرد و گفت: در این زمینه در بودجه سال آینده نیز مجلس تلاش می‌کند تا منابع اعتباری ویژه‌ای را اختصاص دهد.

نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین در مجلس شورای اسلامی یادآؤر شد: البته در همه زمینه‌ها برای بهبود شرایط نباید به برجام امیدوار بود بلکه همت و عزم داخلی می‌تواند بستر رونق اقتصادی بیشتر را فراهم آورد.

حقیقت‌پور حمایت از واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در روستاها و مناطق محروم را به عنوان زمینه‌ساز اشتغال مولد یادآور شد و تصریح کرد: با توجه به اینکه برای احداث کارخانه‌های بزرگ شرایط پرداخت تسهیلات و امکان احداث وجود ندارد بهتر است در چنین شرایطی واحدهای کوچک و متوسط تولیدی مورد حمایت قرار گیرد.

وی از راه‌اندازی خط دوم کارخانه تولید انواع آبمیوه‌های طبیعی در شهرک تخصصی آب نیز خبر داد و افزود: برای توسعه فازهای بعدی کارخانه‌های نساجی و آرتاویل تایر نیز پیگیری‌ها انجام شده و قرار است ذوب‌آهن اردبیل نیز با مشارکت سرمایه‌گذار جدید فعالیت خود را آغاز کند.

عضو مجمع نمایندگان استان اردبیل همچنین از آماده بهره‌برداری بودن کارخانه‌ای در اردبیل خبر داد که 7 میلیون دلار برای آن سرمایه‌‌گذاری شده اما به دلیل شرایط جوی در اردبیل امکان نصب تجهیزات آن وجود ندارد ولی امید می‌رود در سال 95 این کارخانه نیز فعالیت خود را آغاز کند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار