در دهمین روز از دهه مبارک فجر جمعی از خبرنگاران رسانه های استان ایلام در قالب تور صنعت گردی از تعدادی کارخانه تولیدی واقع در شهرک های صنعتی ایوان و سرابله در این استان بازدید کردند.
کد خبر: ۱۷۹۲۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۲۱ 10 February 2016
در دهمین روز از دهه مبارک فجر جمعی از خبرنگاران رسانه های استان ایلام در قالب تور صنعت گردی از تعدادی کارخانه تولیدی واقع در شهرک های صنعتی ایوان و سرابله در این استان بازدید کردند.

به گزارش تابناک ایلام؛ در این بازدیدها که توسط سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام برنامه ریزی شده بود نمایندگان رسانه های جمعی استان ایلام از روند تولید و نیز راه اندازی برخی واحدهای تولیدی در این دو شهرک صنعتی دیدن کردند که در ادامه به برخی از این طرح ها اشاره می شود.

** کارخانه تولید ماءالشعیر
کارخانه تولید ماءالشعیر نخستین طرحی بود که خبرنگاران از آن دیدن کردند، این طرح با سرمایه 50 میلیون یورویی دارای سه خط تولید ماءالشعیر در ابعاد خانواده، قوطی و شیشه با توان تولید 25 هزار لیتر در ساعت است که 95 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و 30 تا 35 درصد دستگاه های آن نیز نصب شده است.

** بازید از شرکت تکسا
شرکت تکسا با سرمایه 3.8 میلیون یورو برای تجهیزات خارجی و 5.1 میلیون یورو هزینه احداث کارخانه از محل صندوق توسعه ملی با تولید سولفات پتاسیم، اسید سولفریک و اسید کلرید ریک احداث شده و در زمینه تولید کود کشاورزی، شیمیایی، صنایع باطری سازی و حلال های صنعتی کاربرد دارد،
این کارخانه هم اکنون زمینه اشتغال زایی 50 نفر را فراهم کرده است که در صورت بهره برداری علاوه بر تولید 2 مگاوات برق 120 نفر را بکارگیری می کند.

** فولاد گستر آتنا
کارخانه فولاد گستر آتنا با صرف هزینه 30 میلیون یورو از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی و 130 میلیون ریال سرمایه بخش خصوصی احداث شده و توان تولید سالانه 100 تا 150 هزار تن فولاد اچ اچ اس را دارد.
در صورت بهره برداری از این کارخانه در سال 96، برای 200 نفر اشتغال زایی می کند هر چند نبود زیر ساخت هایی چون برق چهار مگاوات و زمین تسطیح شده از مشکلات عمده بر سر راه اجرای این طرح است.

 
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار