مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در پرورش طیور گوشتی هیچ نوع هورمونی نه در کشور و به تبع نه در واحدهای تولیدی این استان استفاده نمی شود.
کد خبر: ۱۷۹۱۷۶
تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۹:۴۳ 10 February 2016
 مدیرکل دامپزشکی استان ایلام گفت: در پرورش طیور گوشتی هیچ نوع هورمونی نه در کشور و به تبع نه در واحدهای تولیدی این استان استفاده نمی شود.

به گزارش تابناک ایلام؛دکتر وهاب پیرانی اظهار کرد: مرغ تولیدی در کشور تحت نظارت دامپزشکی بسته بندی و پایش می شود، اقدامات نظارتی به منظور کنترل بیماری ها صورت می گیرد و طیور تغذیه مناسبی دارند.
وی با بیان اینکه استفاده از هورمون در پرورش مرغ منطقی و عملی نیست افزود: استفاده از هورمون در پرورش مرغ از نظر اقتصادی آنقدر گران است که مقرون به صرفه نیست و دیگر اینکه هیچ هورمون اختصاصی برای رشد مرغ تولید نشده که مرغدار بتواند در حجم خیلی بالا و بصورت مکرر استفاده کند و اثر بخش هم باشد.
پیرانی تاکید کرد: پرورش امروزه مرغ ناشی از اصلاح نژاد و تلفیق نژادهای گوشتی است که سرعت رشد بالایی دارند و ربطی به استفاده از هورمون ندارد ضمن اینکه بخش اعظم جیره طیور پرورشی با منشا گیاهی است و از محصولاتی مانند ذرت و سویا استفاده می شود.
وی یادآور شد: سالی 2 بار اداره نظارت بر بهداشت عمومی بصورت تصادفی نسبت به نمونه گیری و پایش باقی مانده هورمون ها، سموم، فلزات سنگین و آنتی بیوتیک ها در گوشت مرغ و جیره طیور اقدام می کند.
وی ادامه داد: مرغ ها در دوران پرورش آزمایش می شوند و حتی قبل از کشتار نیز مورد آزمایش قرار می گیرند و پس از تایید سلامت و بهداشت از طرف دامپزشکی به آنها گواهی سلامت و مجوز عرضه و کشتار در کشتارگاه داده می شود.
استان ایلام دارای 400 واحد پرورش مرغ گوشتی است که متوسط تولید ماهیانه این واحدها در هر دوره یک میلیون و 600 هزار تن گوشت مرغ است که 2 و نیم برابر از میانگین مصرف داخلی این استان بیشتر است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار