سرپرست هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه 20 خانه داوطلبی در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: یک‌هزار و 250 داوطلب در این شهرستان فعالیت دارند.
کد خبر: ۱۷۸۳۵
تاریخ انتشار: ۱۱ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۵ 31 March 2015

سرپرست هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه 20 خانه داوطلبی در سطح شهرستان وجود دارد، گفت: یک‌هزار و 250 داوطلب در این شهرستان فعالیت دارند.

به گزارش فارس؛ احسان کاویانی با بیان اینکه 20 خانه داوطلبی در سطح شهرستان وجود دارد، اظهار کرد: از این تعداد خانه داوطلبی 6 مورد در روستاها و 14 خانه در اسدآباد و آجین است.

وی با اشاره به اینکه 825 نفر داوطلب در خانه‌های داوطلبی فعالیت دارند، افزود: از این تعداد 250 داوطلب در روستاها و 575 نفر در شهر هستند.

سرپرست هلال احمر اسدآباد با بیان اینکه 425 نفر اعضای داوطلبی اداری را تشکیل می‌دهند، به ارائه گزارشی از عملکرد سال گذشته هلال احمر پرداخت و گفت: سال گذشته در اجرای طرح ایمنی و سلامت مسافرین نوروزی 20 نفر از خواهران عضو کانون‌های جوانان این جمعیت با شرکت در این طرح در چادرهای نوروزی استقرار یافتند.

وی از برگزاری 23 دوره آموزشی امداد، کمک‌های اولیه مقدماتی، مهارت‌های داوطلبی و شناخت حوادث و بلایا در اسدآباد خبر داد و گفت: در این دوره‌ها 680 نفر از خواهران در شهر اسدآباد و روستاهای چنارسفلی، بادخوره، مزرعه‌بید، نصرت‌آباد، وندرآباد و جنت‌آباد شرکت داشتند.

کاویانی با بیان اینکه پارسال نیز سه دوره آموزش تکمیلی امداد و نجات در اسدآباد برگزار شده، یادآور شد: در این دوره‌ها 67 نفر از خواهران عضو هلال احمر شرکت داشتند.

وی از برگزاری چهار دوره آموزش تخصصی امداد جاده‌ای، مقدمات پیش بیمارستانی و حمایت‌های روانی در سوانح و اسکان اضطراری در سال گذشته خبر داد و افزود: در این دوره 80 نفر از خواهران امدادگر شرکت کردند.

سرپرست هلال احمر اسدآباد ادامه داد: این دوره‌ها با هدف گسترش فرهنگ امدادی و تحقق شعار هر خانواده یک امدادگر انجام شده است.

وی اجرای طرح دادرس در سطح مدارس راهنمایی دخترانه شهر و روستا، طبخ آش محلی و فروش آن به نفع محرومین و بیماران خاص، برگزاری کارگاه آموزشی آشنایی با سبک زندگی اسلامی – ایرانی را از جمله فعالیت‌های این جمعیت برشمرد.

کاویانی با بیان اینکه 250 نفر از داوطلبان هلال احمر اسدآباد در اقدامی بشردوستانه با تکمیل فرم اعلام آمادگی اهدای عضو بدن و خون به بیماران نیازمند کمک می‌کنند، افزود: برای این داوطلبان کارت عضویت نیز صادر شده است.

وی به فعالیت‌های هلال احمر در ماه مبارک رمضان اشاره کرد و گفت: یکی از این فعالیت‌ها غبارروبی و عطرافشانی مساجد در استقبال از ماه مبارک رمضان، اجرای طرح ملی حامیان سلامت، اعزام کاروان سلامت به روستاها، برپایی 15 مورد سفره افطاری در خانه‌های داوطلب بوده است.

سرپرست هلال احمر اسدآباد برگزاری نمایشگاه کتاب و ارائه بروشورهای بهداشتی در خانه داوطلبان با شعار «یک عمر سلامت با خودمراقبتی»، شرکت داوطلبان در کارگاه آموزشی بهداشت دهان و دندان، آموزش کوتاهمدت در زمینه شناخت و چگونگی پیشگیری از بیماری ایدز و هپاتیت و پیاده‌روی با همکاری هیئت ورزش همگانی را دیگر فعالیت‌ها در هفته سلامت خواند.

وی با بیان اینکه در این برنامه‌ها 120 نفر از زنان داوطلب حضور داشتند، از دیگر فعالیت‌های داوطلبان را شرکت در جشنواره آلو در روستای ملحمدره دانست و گفت: در این جشنواره داوطلبان با تهیه آش محلی و فروش آن به نفع بیماران سرطانی، به این افراد کمک کردند.

کاویانی به برپایی سفره‌های مهربانی در روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی در خانه‌های داوطلبی شهری و روستایی در سال گذشته اشاره کرد و افزود: این برنامه توسط خیرین و داوطلبان خواهر با شرکت 150 نفر از خواهران انجام شد.

وی به افتتاح خانه داوطلب در روستای چنارسفلی در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حاشیه افتتاح این خانه داوطلبی با برپایی کاروان سلامت ویزیت رایگان بیماران توسط دو پزشک داوطلب انجام شد.

 

بیشتر بخوانید:
 
زیارت عاشورا
 
منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار