همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر شش طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان های چرداول، ملکشاهی و دهلران با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید.
کد خبر: ۱۷۷۸۷۱
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۳ 08 February 2016
همزمان با هشتمین روز از دهه مبارک فجر شش طرح عمرانی و خدماتی در شهرستان های چرداول، ملکشاهی و دهلران با حضور مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

به گزارش تابناک ایلام؛با هدف خودکفایی مددجویان زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) شهرستان چرداول، 38 دستگاه تراکتور و وانت نیسان به مددجویان تحت حمایت واگذار شد.
مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) چرداول گفت: برای خرید هر دستگاه تراکتور همراه با ادوات مبلغ 517 میلیون ریال هزینه شده که 300 میلیون به صورت بلاعوض و 217 میلیون ریال نیز سهم آورده متقاضیان از محل تسهیلات بانکی بوده است.
فتاح الفتی با بیان اینکه مهمترین برنامه امداد خودکفایی و اشتغالزایی پایدار مددجویان تحت حمایت امداد است، اظهار کرد: برای خرید هر دستگاه وانت نیسان نیز 300 میلیون ریال از محل منابع امداد و 150 میلیون ریال نیز تسهیلات اختصاص داده شده است.
مدیر امداد چرداول با بیان اینکه زمینه اشتغال 38 نفر با واگذاری این تراکتور ها و خودروها فراهم شد، افزود: در مجموع 17 میلیارد و 463 میلیون ریال در این راستا هزینه شده است.

** افتتاح 6 واحد گاوداری شیری نیمه صنعتی در ملکشاهی
به مناسبت ایام گرامیداشت دهه فجر با حضور امام جمعه و فرماندار ملکشاهی 6 واحد گاوداری شیری نیمه صنعتی افتتاح و به بهره برداری رسید.
مدیر جهاد کشاورزی ملکشاهی گفت: برای راه اندازی این 6 واحد گاوداری شیری در مجموع هشت میلیارد و 800 میلیون ریال تسهیلات بانکی هزینه شده است.
رحیم الهیار افزود: این گاوداری های شیری 15 راسی بوده و به صورت نیمه صنعتی هستند و با ایجاد آنها 24 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم مشغول کار شده اند.
وی با بیان اینکه میزان تولید شیر این گاوداری ها 500 تن در سال است، گفت: در شهرستان ملکشاهی 15 گاوداری صنعتی و نیمه صنعتی فعال است که میزان تولید شیر آنها در سال دو هزار و 100 تن است.

** بهره برداری از چهار طرح عمرانی و خدماتی در بخش موسیان
قطار بهره برداری از طرح های دولت تدبیر و امید در هشتمین روز از دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی به بخش موسیان رسید و با حضور فرماندار و امام جمعه دهلران و جمعی از مردم چهار طرح عمرانی، اقتصادی،خدماتی و آموزشی در این بخش به بهره برداری رسید.
فرماندار دهلران در این آیین با گرامیداشت دهه فجر و تقدیر از دولت تدبیر و امید برای عمران و آبادانی روستاها و مناطق محروم گفت: برای اجرای این طرح ها در مجموع 25 میلیارد و 940 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و ملی هزینه شده است.
امیدعلی سبزی افزود: این طرح ها شامل روکش آسفالت راه دشت عباس، دبستان شش کلاسه و مجتمع آبرسانی روستای نصر 2 و طرح نهالکاری روستای پتک اعراب در بخش موسیان است.
وی با اشاره به پرتردد بودن جاده دهلران به اندیمشک تاکید کرد: در بحث روکش آسفالت راه دشت عباس به طول هشت کیلومتر اعتباری بالغ بر 12 میلیارد ریال از محل اعتبارات استانی هزینه شده است.
سبزی گفت: برای بهره برداری از دبستان شش کلاسه روستای نصر 2 با زیربنای 520 متر مربع نیز اعتباری بالغ بر شش میلیارد و 341 میلیون ریال از محل اعتبارات استانی و مشارکت خیرین هزینه شد.
فرماندار دهلران از تکمیل فاز دوم مجتمع آبرسانی روستای نصر 2 خبر داد و گفت: برای تکمیل این مجتمع نیز که آب شرب سه روستای بخش موسیان را تامین می کند با سه هزار و 100 متر خط انتقال و یک هزار و 100 متر شبکه توزیع، اعتباری بالغ بر پنج میلیارد و 300 میلیون ریال از اعتبارات استانی هزینه شده است.
سبزی به اجرای طرح نهالکاری با هدف بیابان زدایی در سطح 275 هکتار از اراضی روستای پتک اعراب و نهر عنبر اشاره کرد و افزود: برای این طرح نیز 2میلیارد و 300 میلیون ریال از محل اعتبارت ملی هزینه شد.
وی از بهره برداری 31 طرح عمرانی، اقتصادی، خدماتی، آموزشی و بهداشتی در شهرستان دهلران خبر داد و گفت: بالغ بر 600 میلیارد ریال برای این پروژه ها هزینه شده و زمینه اشتغالزایی دو هزار و 500 نفر نیز فراهم شده است.
شهرستان مرزی دهلران در 230 کیلومتری جنوب ایلام قرار دارد.

** خانواده شهدا طلایه داران این انقلاب هستند.
فرماندار ملکشاهی در دیدار با خانواده شهید احمد ارسن گفت: خانواده شهدا طلایه داران این انقلاب و مایه افتخار همه اقشار جامعه هستند.
حسینعلی موسوی اظهار کرد: عزت و سرافرازی امروز ایران اسلامی در زمینه های مختلف داخلی و بین المللی و موفقیت بزرگ دولت در مذاکرات هسته ای به پشتوانه همین برکات معنوی و خون پاک شهدا است.
وی تاکید کرد: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، توجه به آرمان های شهدا موجب آشنایی بیشتر نسل جوان و کسانی که نتوانستند دوران مبارزه و دفاع مقدس را درک کنند؛ می شود.
شهرستان ملکشاهی در دوران دفاع مقدس 385 شهید والامقام و بیش از یک هزار جانباز تقدیم آرمان های بلند نظام جمهوری اسلامی کرده است.

** زنان در عرصه های مختلف نظام اسلامی نقش سازنده داشته اند
امام جمعه مهران در همایش بانوان انقلابی چرداول گفت: زنان در همه انقلاب ها نقش بسزایی داشته اند و نقش آنها در عرصه های مختلف انقلاب اسلامی سازنده و موثر است.
حجت الاسلام رعد ولدبیگی افزود: در بررسی و تببین نقش زنان از صدر اسلام تاکنون نقش زنان بی بدیل و چشمگیر بوده است.
وی به حادثه کربلا و نقش زنان در این رویداد عظیم اشاره کرد و گفت: پرچمدار کربلا و مدافع حریم ولایت و منتقل کننده اهداف انقلاب امام حسین(ع) حضرت زینب (س) بود.
امام جمعه مهران تاکید کرد: در نهضت مشروطه زنان با تشکیل انجمن ها و سازمان های مخفی و حضور در تظاهرات ها نقش پررنگی داشتند و نمونه بارز و از زنان نام آور این نهضت سردار بی بی مریم بختیاری بود که دکتر مصدق همواره از این زن به نیکی یاد می کردند.
حجت الاسلام ولدبیگی در ادامه به انقلاب اسلامی و نقش بزرگ زنان در به ثمر رساندن آن اشاره کرد و گفت: در انقلاب اسلامی زنان مظهر شجاعت و حیا و عفت بودند و دوشادوش مردان در پیروزی انقلاب نقش ایفا کردند.
وی اضافه کرد: امام راحل فرمودند بانوان با مجاهدت انسانی و مالی عظیم در استقرار و پایداری انقلاب همواره تاثیری شگرف داشته اند.
ولدبیگی با بیان اینکه دلیل انحراف انقلاب های دنیا انحراف از اصول و اهداف بوده است، گفت: ما باید انگیزه های انقلاب را برای استمرار و بقای آن احیا کنیم که همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی است.
شهرستان 67 هزار نفری چرداول به مرکزیت شهر سرابله در 35 کیلومتری ایلام قرار دارد./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار