در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، علاوه بر افتتاح پنج پروژه عمرانی در بهشهر، دو کلنگ‎زنی مهم نیز در این ‎شهر انجام شد؛ مجتمع تجاری پرسپولیس با حمایت مالی علی پروین و ساخت مسکن خیریه برای خانواده دارای دو معلول در دستور کار قرار گرفت.
کد خبر: ۱۷۷۶۳۲
تاریخ انتشار: ۱۹ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۱:۵۹ 08 February 2016

به گزارش تابناک مازندران، در هفتمین روز از دهه مبارک فجر، هفت پروژه در بهشهر کلنگ‎زنی یا افتتاح شد که یکی از مهم‎ترین آنها کلنگ‎زنی مجتمع تجاری پرسپولیس با حمایت مالی یکی از چهره‎های سرشناس ورزش کشور یعنی علی پروین است.

مشاور سرمایه‎گذاری علی پروین درباره جزئیات این پروژه گفت: مجتمع تجاری و خدماتی پرسپولیس از موقوفه مرحوم میرزا مهدی‎خان اشرفی است که اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر آن را برای تبدیل به احسن کردن به بخش خصوصی واگذار کرده‌است.

امیر عادلانی با اشاره به اینکه مشکل امروز جامعه ما بیکاری و مشکلات اقتصادی است، اظهار کرد: شرق مازندران مقام نخست بیکاران فارغ‎التحصیل در مازندران را دارد.‌

وی با بیان اینکه مقصود از عمل صالح کاری است که برای نفع جامعه و نفع مردم صورت بگیرد، افزود: جامعه‌ای با فضیلت است که مردم بتوانند زندگی سالم و شرافتمندانه‌ای داشته باشند.

این بازاری با سابقه با اعلام اینکه موقوفات جزو بهترین اعمال به‌حساب می‌آید، گفت: بهشهر نیاز به احیا و آبادانی، کسب و کار اقتصادی خوبی دارد تا شهر رونق پیدا کند، احیای موقوفات و شرکت در فعالیت‎های عام‎المنفعه با همکاری بخش خصوصی یکی از این راه‎ها است.

وی ادامه داد: پروژه اقتصادی و تجاری پرسپولیس با حمایت مالی علی پروین یکی از چهره‎های بزرگ و ملی کشور انجام می‎شود.

* مشارکت بخش خصوصی در تبدیل به احسن شدن موقوفات

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه بهشهر نیز در مراسم کلنگ‎زنی این پروژه گفت: از ابتدای حضور خود در اداره اوقاف بهشهر تصمیم گرفتیم تا ساختمان‎های موقوفه‎ای که چهره شهر را نازیبا می‌کنند، با کمک بخش خصوصی به مکان‎های شیک تبدیل کنیم.

وی اظهار کرد: هشت پروژه در بهشهر را در دست احداث داریم که از سال گذشته پروانه برخی از آنها دریافت و کارهای اولیه آن آغاز شد.

حجت‎الاسلام محمدمهدی بهرامی ادامه داد: بزرگ‌ترین مجتمع تجاری از این‎دست «میلاد نور» نام دارد که شامل دو هزار مترمربع پارکینگ و حدود 400 مغازه با زیربنای 6 هزار مترمربع یکی از پروژه‎های بی‎نظیر در مازندران است.

عضو شورای اداری بهشهر گفت: از سال 92 تا 94، بیش از 70 هزار متر مربع از عرصه‎های موقوفات برای تبدیل به احسن شدن در اختیار بخش خصوصی قرار گرفت، همچنین پروژه‌های عمرانی اشتغالزایی موقوفات، به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم را داریم که با هزینه بیش از 27 میلیارد تومان ساخته می‎شوند.

بهرامی بیان کرد: در بعضی مواقع ناچار بودیم تا از مستأجران بخواهیم که مکان وقفی را در اسرع وقت تخلیه کنند، باید عذر ما را بپذیرند زیرا هدف ما عمل به نیات واقفان است و یک فضا باید در اختیار چند نفر قرار بگیرد.

* ارزش افزوده 80 میلیارد تومانی بنیاد موقوفات با اجرای 18 پروژه عمرانی در مازندران

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران نیز در مراسم کلنگ‎زنی مجتمع تجاری خدماتی پرسپولیس، گفت: این بنیاد به‎عنوان بازوی اجرایی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور برای احیا، بازسازی، نوسازی، ایجاد ارزش افزوده و اجرای نیات واقفان خیراندیش برای موقوفات «مسلوب‌المنفعه» تشکیل و مشغول انجام وظیفه است.

علی صیدانلو اظهار کرد: مؤسسه اجرایی بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران در حال حاضر 18 پروژه عمرانی اعم از تجاری، اداری، مسکونی و خدماتی در شهرستان‌های مختلف مازندران را با عرصه تقریبی 10 هزار مترمربع و اعیان بیش از 35 هزار مترمربع با ارزش افزوده بیش از 80 میلیارد تومان در حال اجرا دارد.

وی تصریح کرد: از این تعداد، 6 پروژه در بهشهر با متراژ عرصه تقریبی 5 هزار و اعیان بیش از 18 هزار مترمربع با ارزش افزوده بیش از 50 میلیارد تومان اجرایی شده‌است که علاوه بر ایجاد اشتغال و بازسازی بافت فرسوده شهرها، منافع قابل ملاحظه را برای اجرای نیت واقفان خیراندیش ایجاد کرده‌است.

* اجرای 5 پروژه مهم موقوفی در سال 95

رئیس بنیاد توسعه و عمران موقوفات مازندران، گفت: تا سال 91 هیچ پروژه‌ای در بهشهر اجرا نشد و در سال 95 ان‌شاءالله پنج پروژه اجرا می‎شود.

صیدانلو با بیان اینکه مجتمعی که در موقوفه میرزا مهدی‌خان اشرفی ساخته می‎شود، در فاز نخست، عرصه‌ای به مساحت یک‌هزار و 100 و زیربنای تقریبی 3 هزار و 500 مترمربع با کاربری تجاری اداری و خدماتی است، اظهار کرد: با همت سرمایه‌گذار مربوطه و شرکاء علاوه بر کمک به ایجاد اشتغال و نوسازی بافت فرسوده شهر، بیش از هشت میلیارد تومان ارزش افزوده و 34 واحد تجاری ایجاد می‎کند.


* افتتاح بلوار جمهوری در زاغمرز

افتتاح بلوار جمهوری در روستای زاغمرز نیز در هفتمین روز از دهه مبارک فجر با حضور مسئولان افتتاح شد، دهیار این روستا در جمع مردم و مسئولان گفت: پروژه‌های ناتمام زیادی در زاغمرز داریم که اعتباری برای تکمیل آنها در نظر نگرفته شد.

کمیل شهبازی اظهار کرد: با اعتباراتی که از سوی دهیاری، بخشداری و شورای اسلامی زاغمرز در سال 94 اختصاص یافت، امروز شاهد افتتاح بلوار جمهوری در زاغمرز هستیم.

* اهدای زمین برای ساخت مسکن خانواده دارای دو معلول

یکی دیگر از پروژه‌های شاخص در هفتمین روز از دهه مبارک فجر در بهشهر، کلنگ‌زنی پروژه ساخت مسکن برای خانواده‎ای است که دو معلول دارد.

امام جمعه بهشهر در آیین کلنگ‎زنی و آغاز به‎کار این پروژه که در «زیروان» بهشهر انجام شد، گفت: قرآن در وصف مردان الهی نشانه‌هایی را ذکر می‌کند که یکی از آنها قرار گرفتن در صف اول کارهای خیر است.

حجت‎الاسلام سیدعربعلی جباری اظهار کرد: خوب است که همه در خیرات با هم مسابقه بگذاریم و نتیجه خیرش را ببینیم.

زمین مربوط به ساخت این پروژه توسط یکی از خیران بهشهری به‌نام درویش‌علی فرخی اهدا شد و بهزیستی بهشهر نیز ساخت آن را بر عهده دارد، این فرد خیر در مراسم کلنگ‎زنی مورد تقدیر قرار گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار