کد خبر: ۱۷۶۶۲۲
تاریخ انتشار: ۱۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷ 06 February 2016
تابناک: سرپرست اداره پبش بینی و هشدار اداره کل هواشناسی گیلان از بارندگی، وزش باد(گاهی خیلی شدید)، کاهش دما و بعضی نقاط بارش برف در استان از فردا (یکشنبه) خبر داد.

مازیار غلامی عصر شنبه در گفت وگو با ایرنا بیان کرد: نقشه های هواشناسی نشان دهنده نفوذ و تقویت تدریجی تـوده هوای سرد و بارش زا از یکشـنبه در استـان می باشد، این سامانه بارشی سبب کاهش محسوس دما بین 15 تا 25 درجه سلسیوس، بارش باران، وزش باد (گاهی خیلی شدید)، بارش برف و مه آلود بودن هوا خواهد شد.
وی ادامه داد: پیش بینی می شود بارش یکشنبه شب و دوشنبه از شدت بیشتری برخوردار باشد و این سامانه از بعدازظهر سه شنبه تضعیف شده و بتدریج طی چهارشنبه از استان خارج خواهد شد.
غلامی خاطرنشان کرد: طی این مدت در ارتفاعات، دامنه ها و مناطق سردسیر بارش برف و برای دوشنبه (عصر و شب) و سه شنبه در برخی از مناطق جلگه ای نیز شرایط برای بارش برف و یا مخلوط برف و باران مهیا است.
وی گفت: بنابراین آب گرفتگی برخی معابر عمومی و بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، مسیل ها ، کاهش دید افقی، لغزندگی سطح جاده ها (بخصوص محورهای کوهستانی) و اختلال در عبور و مرور خودروها دور از انتظار نیست.
وی با اشاره به مناسب نبودن فعالیت های مرتبط با صید و صیادی به دلیل مواج بودن دریا، از بخش های مختلف اجرایی نظیر مدیریت بحران، هلال احمر، مدیریت منابع آب و برق، منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، سازمان راهداری، سازمان بنادر و کشتیرانی، مدیریت حمل و نقل، پلیس راه و راهور و شهرداری ها ، مدیریت پخش فرآورده های نفتی و ... خواست تمهیدات لازم را به عمل آورند.
غلامی بیشینه دمای گیلان در شبانه روز گذشته را با 21 درجه سلسیوس مربوط به رشت (ایستگاه هواشناسی فرودگاه) و کمینه دما را مربوط به رودسر با پنج درجه سلسیوس ذکر کرد.
وی کمینه دمای شهر رشت در شبانه روز گذشته را نیز هفت درجه سلسیوس عنوان کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار