معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه 25 رقم محصول جدید در مراکز تحقیقات کشاورزی کشور تولید و به بازار عرضه می شود.
کد خبر: ۱۷۴۸۹۱
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 03 February 2016

معاون وزیر جهاد و رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی گفت: سالانه 25 رقم محصول جدید در مراکز تحقیقات کشاورزی کشور تولید و به بازار عرضه می شود.
به گزارش تابناک ایلام؛اسکندر زند روز چهارشنبه درخصوص  مراکزتحقیقاتی اظهار کرد: 24 موسسه و مرکز ملی تحقیقات ، آموزش و ترویج کشاورزی در مناطق مختلف کشور فعال بوده و در هر استان نیز یک مرکز تحقیقات کشاورزی تشکیل شده است.
وی افزود: این مراکز تحقیقاتی در تمامی حوزه های وابسته از کف دریاها گرفته تا تولید ماهیان و در جنگل کاری برنامه ریزی وسیعی را برای توسعه فعالیت های تحقیقاتی در دستور کار دارند.
معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به تولید سالانه 25 رقم محصول و بذور اصلاح شده جدید در مراکز تحقیقاتی این وزارتخانه تاکید کرد: این رقم ها برای اینکه وارد بازار مصرف شوند حدود 2 تا سه سال طول می کشد که به تکثیر رسیده و امکان تولید انبوه آنان فراهم شود.
زند گفت: سازمان تحقیقات در بخش زراعت تاکنون بیش از 600 رقم محصول معرفی کرده است که حدود ۴۰۰ رقم توسط موسسات تحقیقات کشاورزی ، ۱۰ رقم معرفی شده مربوط به دانشگاه هااست و حدود ۲۰۰ رقم دیگر جزو ارقام خارجی است.
زند ادامه داد: برخی از اقلام در حوزه باغداری نیز از خارج کشور وارد شده و تعدادی نیز توسط محققان کشور تهیه و به تولید انبوه می رسند.
وی اضافه کرد: مراکز تحقیقات کشاورزی هم اکنون از ظرفیت و توانمندی بسیار بالایی برای تامین نیاز زراعی کشور برخوردارند و کمبودی در این حوزه احساس نمی کنیم.
وی به وجود هشت هزار و ۵۰۰ عضو هیات علمی بخش کشاورزی در کشور اشاره کرد و یادآور شد: 2 هزار نفر از این تعداد در مراکز تحقیقات کشاورزی مشغول بوده و مابقی در دانشگاه ها فعالیت می کنند.
رئیس سازمان تحقیقات ، آموزش و ترویج وزارت جهاد کشاوری هم افزایی با دانشگاه ها و نهادهای معتبر علمی و تعامل با بخش خصوصی را از سیاست ها ی سازمان عنوان کرد و افزود: با ابلاغ سیاست های علم و فناوری از سوی رهبر معظم انقلاب شاهد رونق گرفتن تحقیقات کشور در کشور هستیم./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار