مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان گفت: زنان بی‌سرپرست مشکلات خاصی دارند ازجمله نا به‌سامانی‌های روحی می‌شود، نگاه سایر زنان به آن‌ها تهدید است و فقدان متولی مشخص در جامعه دارد.
کد خبر: ۱۷۴۶۰۵
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۲ 03 February 2016
 به گزارش خبرگزاری تابناک از لرستان، شهناز حمزه‌لویی، مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان شام‌گاه دوشنبه، 12 بهمن‌ماه در کارگروه بانوان و خانواده که در استانداری لرستان برگزار شد، ضمن تبریک سالروز پیروزی انقلاب اسلامی، گفت: در این سال‌ها تغییرات و دست‌آوردهای خوبی به‌وجود آمد .
وی افزود: بانوان ظرفیت خوبی برای فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی دارند که هنوز در جامعه ما برای آن‌ها جایگاهی در حوزه اقتصادی فراهم نیست.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان با اشاره به این‌که بالاترین نرخ رشد بیکاری بعد از انقلاب را در سال 85 داشته‌ایم که نرخ بیکاری زنان از 13 و سه‌دهم درصد به 23 درصد رسیده است که نرخ قابل‌توجهی بود، بیان کرد: نرخ مشارکت بانوان از سال 84 تا سال 92 به‌شدت کاهش پیداکرده درحالی‌که در سال 76 تا سال 84 از 8 درصد به 18 درصد رسید و در سال گذشته این نرخ به افزایش دودرصدی رسیده است.
وی بابیان این‌که سطح اشتغال زنان در مشاغل صنعتی و پروژه‌ها خیلی ضعیف است، تصریح کرد: زنان بی‌سرپرست مشکلات خاصی دارند ازجمله نا به‌سامانی‌های روحی می‌شود، نگاه سایر زنان به آن‌ها تهدید است و فقدان متولی مشخص در جامعه دارد.
حمزه‌لویی گفت: ارائه برنامه‌های آموزشی، آموزش در امور مدیریت خانه و خانواده، مهارت‌های زندگی و توجه نهادهای دولتی و غیر دولتی به زنان سرپرست خانوار انجام شود.
وی افزود: در حوزه تأمین اجتماعی با همکاری بهزیستی و کمیته امداد تعداد زیادی از بانوان سرپرست خانه‌دار را تحت پوشش تأمین اجتماعی گرفته‌اند.
مدیرکل تأمین اجتماعی لرستان عنوان کرد: از 207 هزار نفر بیمه‌ شده در استان 15 هزار نفر بیمه‌شدگان خاص شامل بانوان سرپرست خانوار، بی‌سرپرست است.
حمزه‌لویی بیان کرد: در رابطه با نرخ زنان خانه‌دار نرخ بیمه‌پردازی منطقی نیست که همین سبب فرار از بیمه پردازی شده است.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار