تمام اپراتورها در حال حاضر مشغول می‌باشد، لطفا چند لحظه منتظر بمانید!
کد خبر: ۱۷۴۳۶۴
تاریخ انتشار: ۱۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۰۰:۰۱ 03 February 2016

این پیامی است که این روزها در تماس با سامانه 118 می‌شنوید، اینکه باید چند دقیقه متظر ماند هم معلوم نیست چراکه ما بیش از 15 دقیقه منتظر ماندم تا بالاخره به اپراتور متصل شدیم.

به گزارش تابناک همدان ؛ تازه این بخشی از ماجرای سامانه تلفن 118 است چراکه بسیاری از شهروندان علاوه بر شکایت از 118 به خاطر عدم پاسخ گویی اپراتورها از اینکه شماره‌هایی که از سوی اپراتور ارائه می‌شود درصدی اشتباه بوده و آن شماره‌ای که مشترک می‌خواهد نیست.

مریم کاظمی می‌گوید: چند روز پیش برای برقراری ارتباط با اپراتور 118 بیش از نیم ساعت تلاش کردم و بعد از اینکه ارتباط برقرار شد و شماره یکی از مراکز درمانی نزدیک به بلوار بعثت را می‌خواستم شمارهای به من دادند که در تماس خانمی گوشی را برداشت و می‌گفت شماره منزل شخصی است.

وی می‌افزاید: بعد از چند بار شماره گیری متوجه شدم که 118 شماره را یا نداشته، یا اشتباه ذخیره کرده و یا اینکه حس مسئولیت پذیری ندارند و برای از سر باز کردن مردم شماره‌ای را می‌دهند.

یکی دیگر از شهروندان به موضوع قابل تأملی اشاره می‌کند و می‌گوید: شماره برخی از نهادها و دستگاه‌های دولتی و غیر دولتی را 118 ندارد.

این شهروند اضافه می‌کند: برای مثال شماره تلفن بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا را 118 ندارد و این در حالی است که این مرکز علمی و فرهنگی به عنوان یک بنیاد بین‌المللی بیش از یک دهه است که در حال فعالیت بوده و با مراکز علمی، فرهنگی و دانشگاهی در داخل و خارج از کشور ارتباط دارد.

همان طور که شهروندان همدانی مطرح کردند به نظر می ‌رسد که سامانه تلفن 118 که به منظور ارائه خدمات شماره تلفن به شهروندان ایجاد شده در طی چند سال اخیر به تدریج اهمیت خود را از دست داده و یا اینکه مسئولان آن اینگونه القاء می‌کنند که دیگر نیازی به ارائه سرویس از سوی این سامانه نیست.

برخی معتقدند با فراگیری شبکه تلفن همراه شهروندان برای برقراری ارتباط با موبایل تماس گرفته و به تلفن ثابت کمتر متصل می‌شوند، اما آیا این بهانه‌ ای برای شانه خالی کردن از بار مسئولیت یکی از شرکت‌های خدمات رسان زیر مجموعه مخابرات است؟

مگر نه اینکه مخابرات و البته پیمانکار 118 از ارائه سرویس به شهروندان درآمد قابل توجهی دارد، پس چرا بدون مسئولیت پذیری سعی می‌کنند سرویسی را که باید به صورت رایگان ارائه می‌کردند اما هزینه آن به صورت مستقیم کسر می‌شود را به نحو احسن ارائه نمی‌دهند؟

با واگذاری 118 به بخش خصوصی این چنین پیداست که نظارت بر آن اعمال نمی‌شود و پیمانکار نیز فقط به فکر درآمد بوده و توجهی به ارائه سرویس مناسب و شایسته ندارد.

در سال‌ های اخیر شنیده شده که 118 از دستگاه‌ ها و یا نهادها برای قرار دادن شماره آنها در لیست خود تقاضای پول کرده است، آیا در گذشته دستگاه‌ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی برای آنکه شماره تلفنشان از طریق 118 در اختیار شهروندان قرار گیرد هزینه ‌ای متقبل می‌شدند که حالا چنین درخواست‌هایی از سوی این سامانه می‌شود؟

متأسفانه مشتری مداری و رعایت اخلاق حرفه‌ ای در زمینه ‌های مختلف آسیب دیده و یکی از بد اخلاقی‌های موجود را در ارائه سرویس توسط 118 می ‌توان مشاهده کرد و اگر این آفت بد اخلاقی ادامه یابد به بی اعتمادی گسترده شهروندان نسبت به عملکرد شرکت مخابرات می‌انجامد چراکه شهروندان عادی شرکت مخابرات را مقصر ایجاد چنین وضعیتی می‌دانند و نه پیمانکار سامانه 118.

به هر حال امید است که مسئولان شرکت مخابرات استان همدان در اسرع وقت به مشکلات سامانه 118 رسیدگی کرده و ارائه خدمات به شهروندان که وظیفه ذاتی و در عین حال حیاتی این شرکت برای کسب درآمدهای بیشتر است را مدنظر داشته باشند.

اگر شهروندان نسبت به شرکت مخابرات بی اعتماد شوند مطمئنا مانند بحث خدمات اینترنتی به شرکت ‌های خصوصی مراجعه خواهند کرد و با اعمال فشار خواهان ورود شرکت ‌های ارائه دهنده خدمات نوین مخابراتی از کشورهای دیگر می‌شوند.

عملکرد 118 مغایر با اقتصاد مقاومتی، اخلاق حرفه ای و شریعت اسلام است.


منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار