کد خبر: ۱۷۴۳۰۹
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۷ 02 February 2016

به گزارش تابناک ایلام از پایگاه خبری پلیس فرمانده انتظامي استان ايلام از سازمان هاي مردم نهاد به عنوان سفيران پليس در جامعه براي پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نام برد و گفت: نيروي انتظامي از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي است.

به گزارش خبرنگار پايگاه خبري پليس،سردار"علي دولتي" درنشست هم انديشي سازمان هاي مردم نهاد ، اظهار داشت: كنترل جرم و مهار آسيب هاي اجتماعي، اصلي ترين دغدغه نظام عدالت كيفري را تشكيل مي دهد كه پليس به عنوان بخش مهمي از اين نظام محسوب مي شود.

وي با اشاره به جايگاه سمن‌ها در شناخت مشکلات و آسيب‌هاي اجتماعي،گفت: اين تشکل‌هاي مردمي مي توانند نقش موثري در کاهش آسيب‌هاي اجتماعي داشته باشند.

فرمانده انتظامي استان ايلام گفت: پليس به تنهايي و بدون مشاركت مردم و ساير نهادهاي دولتي و غيردولتي نمي تواند در پيشگيري از جرم موفق باشد.

اين مقام مسئول خاطرنشان کرد:زماني که نرخ وقوع آسيب هاي اجتماعي فزوني مي يابد براي از بين بردن کج روي هاي موجود و پيشگيري از وقوع جرايم و بروز ناهنجاري هاي اجتماعي، ناگزير بايد يک مشارکت مدني و جمعي اتفاق بيافتد.

سردار دولتي مشارکت سازمان هاي مردم نهاد را مولد سرمايه اجتماعي براي پليس عنوان کرد و گفت: نيروي انتظامي در اين راستا با رويکرد جامعه محوري خود علاوه بر انجام فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي گسترده زمينه هاي جلب مشارکت هاي عمومي را مهيا کرده است.

وي گفت:امنيت عمومي به عنوان يک محصول اجتماعي بيش از آنکه يک مقوله سياسي، حکومتي، دولتي باشد، مفهومي انساني و اجتماعي است که مستلزم مشارکت و حضور مردمي در عرصه هاي مختلف اجتماعي و تعامل با ديگر نهادها است و تصور امنيت بدون در نظر گرفتن عامل هاي انساني در يک بستر اجتماعي ممکن نبوده و نيازمند پيوند اين سه عامل است.

فرمانده انتظامي استان ايلام خاطرنشان کرد:يکي از راه هاي منطقي و اصولي براي دستيابي به امنيت اجتماعي پايدار، جدي گرفتن مشارکت مردمي در پيشگيري از جرم است.

وي با تاکيد بر اينکه ريشه کني کامل جرايم و آسيب هاي اجتماعي به تنهايي از عهده پليس بر نمي آيد،گفت:سازمانهاي مردم نهاد در واقع به نوعي سفيران پليس در جامعه مي‌باشند که مي توانند با اقدامات فرهنگي و آموزشي پليس را در اين راستا همراهي نمايند.

سردار دولتي با اشاره به وقوع جرايم و بروز برخي آسيب هاي اجتماعي در جامعه، آگاهي بخشي به مردم را راهبرد کاهش اين آسيب ها و اثرات نامطلوب آن در جامعه دانست و بيان کرد: در حوزه پيشگيري از جرايم و آسيب هاي اجتماعي راهکارهاي مقابله اي و راهکارهاي پيشگيري به صورت تلفيقي مثمر ثمر خواهد بود.

وي نيروي انتظامي را از دستگاه هاي پيشرو در زمينه فعاليت هاي تحقيقاتي و پژوهشي دانست و گفت:در استان ايلام سازمان هاي مردم نهادي وجود دارند که در پيشگيري از آسيب هاي اجتماعي نقش ممتاز و اثر گذاري دارند.

فرمانده انتظامي استان ايلام هدف از تشکيل چنين نشست هايي را ارتقاء تعامل بين پليس و جامعه دانست و گفت:شناسايي و اولويت بندي آسيب هاي اجتماعي و اتخاذ راهکارهاي مقابله اي مناسب نياز جامعه براي کنترل وکاهش آسيب ها است.

بخشش پيامکي جرايم رانندگي تکذيب شد

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام گفت: پيامک هايي که با مضمون بخشش جرايم رانندگي براي همشهريان آمده است کذب بوده و يک نوع کلاهبرداري محسوب مي شود.

سرهنگ "نورا... خادم "در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت : اخيرا از طريق تلفن همراه ، پيامک هايي مبني بر ارسال شماره وين کارت خودرو به شماره سامانه 30005151 با مضمون بخشش کامل جرايم رانندگي به مناسبت دهه فجر براي شهروندان ارسال شده است که کاملاً کذب است .

وي خاطر نشان کرد : حذف قسمتي از جرايم با بخشش کامل آن منوط به تدابير فرمانده ناجا و مجلس شوراي اسلامي است .

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ايلام تصريح کرد: در صورتي که بخشش جرايم به هر نحوي صحت داشته باشد از طريق فرمانده ناجا و رئيس پليس راهور ناجا براي عموم اطلاع رساني خواهد شد .

دستگيري 12 سارق و کشف 22 مورد اموال مسروقه

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري 12 سارق حرفه اي و کشف 22 مورد اموال مسروقه خبر داد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، با اعلام اين خبر گفت : مأموران پليس مركز شهرستان درراستاي اجراي طرح پاکسازي مناطق آلوده درجهت شناسايي سارقين با استفاده از شگردهاي پليسي به مرحله ي اجرا در آمد.

سرهنگ "فردين پيري "افزود: در اجراي اين طرح تعداد 12 نفر سارق دستگير و همچنين 22 مورد اموال مسروقه کشف گرديد که با تشکيل پرونده جهت سير مراحل قانوني به مراجع قضائي تحويل داده شدند.

وي خاطر نشان کرد : ايجاد نظم وامنيت پايدار و همچنين ايجاد آرامش خاطر براي شهروندان در سطح اين شهرستان از مهمترين اهداف پليس بوده كه اجرايي کردن اين طرح ها در ماه هاي آينده به صورت مقتدرانه و فعال در دستور كار پليس شهرستان قرار خواهد گرفت .

دستگيري سارق داخل خودرو با 9 فقره سرقت

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري سارق لوزام داخل خودرو با 9فقره سرقت در اين شهرستان خبرداد .

سرهنگ" فردين پيري " در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس ، در تشريح اين خبر گفت :در پي اجراي مداوم طرح هاي انتظامي پيشگيري از سرقت در 24 ساعت گذشته وکاراطلاعاتي سارق حرفه اي لوازم داخل خودرو شناسائي و دستگير شد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام افزود : در اجراي اين طرح يک نفر سارق حرفه اي لوازم داخل خودرو دستگير که به 9 فقره سرقت اعتراف که پس از تشکيل پرونده تحويل مراجع قضايي شد.

وي خاطرنشان کرد: با توجه به بررسي به عمل آمده يکي از عوامل وقوع سرقت وجود افرادمالخر که اقدام به خريداري اموال مسروقه را افراد سارق مي نمايند بوده که طبق قانون اين کار جرم وپيگرد قضايي دارد.

اين مقام مسئول انتظامي در پايان هشدار داد: کسبه و بازاريان به هيچ عنوان وسيله اي را از افراد ناشناس خريداري ننمايند وتنها از مراکز مجاز و قانوني خريداري کنند.

هشدار پليس فتا به خريداران سرويس هاي اينترنتي/عامل استفاده از خط اينترنت يکي از شهروندان دستگير شد

رئيس پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات فرماندهي انتظامي استان ايلام با هشدار به مردم در خصوص خريداري و نحوه استفاده از سرويس هاي اينترنتي ، گفت: عامل استفاده غير مجاز از خط اينترنت يکي از شهروندان دستگير شد .

سرگرد "علي عباسي کساني" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: با طرح شکايت يکي از شهروندان ايلامي مبني بر سوء استفاده غير قانوني فرد يا افرادي از خط اشتراک اينترنتي او ، موضوع در دستور کار مأموران پليس فتا قرار گرفت.

وي ادامه داد:کارشناسان پليس فتا پس از بررسي هاي لازم و تحقيقات فني موفق شدند عامل اصلي سوء استفاده از اشتراک اينترنت اين فرد را شناسايي و دستگير کنند.

رئيس پليس فتاي استان ايلام تصريح کرد: متهم از نا آگاهي طعمه خود در استفاده از تنظيمات اينترنتي بر روي مودم سوء استفاده کرده و توانسته بود به خط اشتراک اينترنت او نفوذ نمايد .

اين مقام انتظامي به مشترکين اينترنت توصيه کرد :به هنگام خريداري سرويس اينترنت از شرکت هاي ارائه دهنده اين خدمات از کارشناسان شرکت بخواهيد تنظيمات امنيتي مورد نياز را بر روي مودم شما انجام ونسبت به تغيير رمز عبور پيش فرض خود به حروف واعداد ترکيبي پيچيده و غير قابل حدس اقدام نکنند.

سرگرد کساني در پايان گفت: پليس فتا آماده مقابله با جرايم رايانه اي را دارد و از عموم مردم درخواست داريم در صورت مواجهه با جرايم رايانه اي مراتب را سريعاً به وب سايت پليس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش يا با شماره تلفن هاي 65-2182361-0841 تماس حاصل نمايند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار