کد خبر: ۱۷۴۳۰۱
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۱۲ 02 February 2016


مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز از کاهش 53 درصدی قاچاق سوخت طی سال جاری در این استان خبرداد.

به گزارش ایرنا ، ابراهیم توسلی روز سه شنبه افزود: حدود 346 هزار لیتر فرآورده های نفتی قاچاق شامل نفت سفید، نفتگاز و نفت کوره در 10 ماه گذشته در البرز کشف و ضبط شده است.

وی بیان کرد: در مقایسه با سال گذشته قاچاق سوخت در استان البرز 53 درصد کاهش نشان می دهد.

توسلی گفت: از مهمترین دلایل کاهش فرآورده های نفتی خارج از شبکه قانونی در ده ماه گذشته افزایش اقدامات نظارتی و کنترلی بازرسین شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی و انجام گشت های مشترک با حضور نمایندگان اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس آگاهی و اداره تعزیرات حکومتی استان، هوشمند شدن برخی از روش های مبارزه با قاچاق سوخت، عرضه نفتگاز بخش حمل و نقل از طریق اجرای طرح پیمایش، انسداد کارت های سوختی که مورد سوءاستفاده قرار گرفته اند بوده است.

توسلی یادآور شد: بیشترین آمار قاچاق فرآورده های نفتی به نفتگاز بخش حمل و نقل تعلق دارد که اختلاف زیاد بهای نفتگاز در داخل با خارج از مرزهای کشور انگیزه اصلی سوء استفاده کنندگان این سوخت بوده و کاهش اختلاف قیمت مؤثرترین راهکار برای مبارزه با این پدیده شوم است.

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی استان البرز ادامه داد: نقش و مسؤلیت شهروندان در مبارزه با قاچاق بسیار حیاتی است و با مشارکت آنان می توان عرصه را برای افراد فرصت طلب و سودجو که منافع ملی را تهدید می کنند ، نا امن کرد.

به گفته توسلی ، شماره تلفن واحد های رسیدگی به درخواست شهروندان در تمامی جایگاههای عرضه سوخت استان البرز اطلاع رسانی شده است و شهروندان می توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف، عرضه خارج از شبکه و یا انحراف سوخت با شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی تماس حاصل نمایند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار