کلاهبرداران و سودجويان همواره در پی فرصتی برای سوءاستفاده از افراد هستند و هربار به يک بهانه جديد، همزمان با زمان پرداخت ماليات و اظهارنامه های مالياتی، کلاهبرداران از اين فرصت برای نزديک شدن به کاربران و دسترسی به حساب های بانکی آنها استفاده می کنند.
کد خبر: ۱۷۴۰۹۶
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۲۵ 02 February 2016
کلاهبرداران و سودجويان همواره در پی فرصتی برای سوءاستفاده از افراد هستند و هربار به يک بهانه جديد، همزمان با زمان پرداخت ماليات و اظهارنامه های مالياتی، کلاهبرداران از اين فرصت برای نزديک شدن به کاربران و دسترسی به حساب های بانکی آنها استفاده می کنند. 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ علی شفيعی رئيس پليس فتا استان در مصاحبه با خبرنگار پايگاه خبری پليس گفت: با اشاره به اينکه با نزديکي به زمان پرداخت ماليات ها کلاهبرداران نيز بيشتر به اين سمت متمايل مي شوند، عنوان کرد: اين کلاهبرداري از طريق جعل هويت مأموران اداره ماليات صورت مي گيرد به اين صورت که افراد کلاهبردار با معرفي خود به عنوان مامور ماليات به دفاتر شرکت ها و موسسات مراجعه و بيان مي کنند که مبلغي از مالياتي که شما براي سال گذشته پرداخت کرده ايد بايد به شما بازگردانده شود چرا که اشتباهي در محاسبات و حسابرسي هاي مالياتي صورت گرفته و اداره ماليات مي خواهد پول شما را به حساب شما پرداخت کند. 

وي در ادامه گفت: فرد نيز خوشحال از اينکه مقداري پول به حساب او واريز مي شود، به تمام حرف هاي کلاهبرداران گوش مي دهد و شماره حساب و رمز دوم خود را به آنها مي دهد، حتي گاهي در اين نوع کلاهبرداري نامه هايي از طريق ايميل يا پست با همين مضمون به افراد مي رسد سپس به روش هاي مختلف چه از طريق نامه و چه از طريق مأموران جعلي از افراد اطلاعات حساب بانکي را درخواست مي کنند.

اين مقام انتظامي اظهار داشت: اين افراد اگر آگاهي کافي نداشته باشند با اطمينان به مأموران جعلي اطلاعات و رمز خود را ارائه مي دهند و منتظر بازگشتن پول به حساب خود مي مانند در حالي که نه تنها پولي به حساب آنها واريز نمي شود، بلکه کلاهبرداران در اولين فرصت، از او سرقت مي کنند.

رئيس پليس فتا فرماندهي انتظامي استان کرمانشاه در توصيه به شهروندان گفت: هميشه دقت کنيد که هيچ ارگان و يا سازمان دولتي، اطلااعات حساب و رمز عبور شما را نياز ندارد چرا که براي پرداخت وجه به حساب شما نيازي به رمز حساب شما نيست.

- هيچ گاه امور مهمي نظير پرداخت ماليات و اموري از اين قبيل از طرف سازمان مربوطه به شما از طريق تلفن يا ايميل گوشزد نمي شود و تنها به شما اطلاع رساني صورت مي گيرد و يا شايد اگر قرار باشد مواردي به شما گوشزد شود تنها در قالب يک اخطار و ... باشد و به هيچ نحو اطلاعات حساب بانکي را نمي خواهند.

شفيعي ادامه داد: هرگاه در مورد امور مهم مشکوک شديد، به جاي اينکه سريع اعتماد کنيد، چند ساعتي وقت بگذاريد و به سازمان مربوطه مراجعه و يا اينکه از طريق سايت اين ساز مان ها ابتدا اطلاعات کسب کنيد.

رئيس پليس فتا کرمانشاه از شهروندان خواست در صورت مواجه با موارد مشکوک آن را از طريق سايت پليس فتا به آدرس Cyberpolice.ir بخش تماس با ما گزارش دهيد، ضمناً شماره تلفن 2182397 آماده پاسخگويي به شهروندان عزيز مي باشد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار