مهدوی در ادامه افزود: در غرفه کودک ، زائران کودک و نوجوان با نقاشی های قرآنی و قرائت آیاتی از کتاب آسمانی جوایز فرهنگی دریافت می کنند.
کد خبر: ۱۷۲۵۶
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۲:۳۳ 29 March 2015
به گزارش تابناک گیلان،جمشید مهدوی گفت: همه ساله با فرا رسیدن عید نوروز طرح آرامش بهاری سازمان اوقاف و امور خیریه در بقاع متبرکه با استقبال گرم مسافران اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه طرح آرامش بهاری در محوطه حرم امام زادگان آستارا با ایجاد غرفه های مختلف در حال اجراست ، افزود: غرفه خیمه های معرفت ، غرفه کودک ، غرفه همه واقف باشیم ، با معرفی وقف و آثار و کاربرد این سنت حسنه و غرفه پاسخ به مسائل شرعی آماده استقبال از شهروندان و گردشگران داخلی و خارجی در آستان امام زادگان ابراهیم و قاسم (ع) آستارا می باشد.

وی برنامه های مختلف فرهنگی و دینی این طرح را در چهار غرفه و در قالب خیمه های معرفت عنوان کرد و گفت: غرفه پرسش و پاسخ پیرامون مسائل شرعی ویژه نوجوانان و جوانان با حضور سه روحانی ، نمایشگاه کتاب ، غرفه حجاب و عفاف و غرفه همه واقف باشیم از جمله مهم ترین غرفه های طرح آرامش بهاری است.

مهدوی در ادامه افزود: در غرفه کودک ، زائران کودک و نوجوان با نقاشی های قرآنی و قرائت آیاتی از کتاب آسمانی جوایز فرهنگی دریافت می کنند.

وی ادامه داد: هشت هزار جایزه فرهنگی شامل کتاب و چادر برای تشویق کودکان و نوجوانان در غرفه کودک در نظر گرفته شده که در حال توزیع است.

مهدوی با بیان اینکه طرح آرامش بهاری امام زادگان آستارا به طور میانگین میزبان دو هزار زائر در روز است، بیان کرد: از اول تا هشتم فروردین، 16 هزار زائر از برنامه های فرهنگی این طرح استقبال کرده اند که پیش بینی می شود تا 15 فروردین این استقبال به تعداد 30 هزار زائر افزایش یابد. 

وی از اسکان شبانه مسافران نوروزی در حسینیه امام زادگان آستارا خبر داد و افزود: از اول تا هشتم فروردین 400 خانوار در این مکان مقدس اسکان یافتند. 

آستان مقدس امام زادگان ابراهیم و قاسم(ع) در هفت کیلومتری جاده آستارا به رشت واقع شده است. 

امامزادگان ابراهیم و قاسم(ع) از فرزندان امام موسی کاظم(ع) هستند که در سال 253 هجری قمری در راه ترویج اسلام به شهادت رسیدند.
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار