گذری بر ورزش استان(قسمت سوم)
به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.
کد خبر: ۱۷۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۲۷ 29 March 2015
بدون تردید ورزش، یکی از مسایل و موضوعات با اهمیت هر جامعه به شمار می آید و تعداد بی شماری از افراد، به انواع ورزش علاقه مند هستند و بخشی از وقت خود را بدان اختصاص می دهند. دین مبین اسلام هم به ورزش و ورزشکار به دیده احترام می نگرد؛ زیرا ورزش می تواند آدمی را در رسیدن به کمال انسانی یاری رساند و اسلام هم هر عملی را که به آدمی در رسیدن به کمال کمک می کند، ارج می نهد و آن را مطلوب می داند.

به گزارش تابناک گیلان،اهمیت ورزش توجه به ورزش و تلاش بر توسعه آن در میان همه اقشار جامعه، به دلیل آثار سودمندی است که از این کار به دست می آید؛ چون ورزش مایه پرهیز از بیکاری، مبارزه با کسالت و تنبلی، افزایش توانایی های جسمی و روحی، شجاعت، سلامت جسمانی و فکری و نیز وسیله ای برای جمع گرایی و اجتماعی شدن است.

 آثار فردی ورزش ورزش، بر جنبه های گوناگون فرد اثرمی گذارد. حرکات ورزشی، از یکسو قدرت و توانایی جسمانی ورزشکار را افزایش می دهد و از سوی دیگر، باعث سلامت بدن انسان می شود؛ نعمتی که به تعبیر امام علی علیه السلام از زیادی مال بهتر است.

 ورزش همچنین به تعادل جسم و جان آدمی می انجامد. با ورزش، انسان از روحی با نشاط برخوردار می شود و روح با نشاط، بدن را سرشار از طراوت و شادابی می سازد و البته بدن سالم هم، روح و جان را در دست یابی به مدارج کمال یاری می رساند.

با توجه به سپری شدن سال93 می خواهیم گذری به آنچه در ورزش گیلان در سال گذشته اتفاق افتاد؛ بزنیم.

به گزارش تابناک گیلان، رویدادهای فصل پاییز تحت پوشش مسابقات پاراآسیایی و مسابقات ورزش های ساحلی آسیا قرار داشت اما با این همه، مسابقات مختلف داخلی نیز برگزار شد که روزشمار آن به ترتیب می آید. 

* مهر ماه 

- رقابت های دوچرخه سواری قهرمانی جانبازان و معلولان کشور گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور 28 دوچرخه سوار در مواد یک کیلومتر ، 11 کیلومتر تایم تیلر انفرادی و 51 کیلومتر استقامت برگزار شد. 

در پایان این مسابقات در رشته 51 کیلومتر استقامت ، در گروه c1 تا c3 پزشکی، بهرام سلیمانی از استان فارس ، در گروه c4 تا c5 پزشکی، بهمن گلبارنژاد از استان فارس اول شدند . 

- توما ایروکاوا مربی اهل ژاپن و مربی تیم ملی بیس بال ایران برای استعدادیابی و آموزش ورزشکاران گیلانی وارد رشت شد. 

بر این اساس، ورزشکاران بیس بالیست گیلانی در رده های سنی نوجوانان و بزرگسالان در رشت زیر نظر این مربی ژاپنی به مدت یک هفته تمرین کردند. 

- مسابقات پنجگانه دریایی قهرمانی نیروهای مسلح کشور و انتخابی تیم ملی ، با معرفی تیم ها و نفرات برتر در رشت پایان یافت . 

در این دوره از رقابت ها، 50 ورزشکار در قالب هفت تیم به مدت یک هفته در منطقه زیباکنار رشت با هم به رقابت پرداختند که در پایان این مسابقات که در رشته های شنای نجات غریق، شنای کاربردی، میدان موانع، آبی خاکی و ملوانی برگزار شد؛ تیم منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بندرعباس عنوان قهرمان را کسب کرد ، مرکز عالی تربیت جهادی ، تکاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباکنار دوم شد و منطقه یکم نیروی دریایی سپاه بندرعباس عنوان سوم را کسب کرد. 

در قسمت انفرادی نیز مهدی باقری از تیم منطقه یکم نیروی دریایی ارتش بندرعباس به مقام قهرمانی رسید و محمد حسین فقیر از مرکز عالی تربیت جهادی ، تکاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباکنار دوم شد، سلمان فتحی نیا از مرکز آموزش و تخصص های دریایی ارتش رشت و حسین سحاب نژاد از مرکز عالی تربیت جهادی ، تکاوری و تفنگداری سیدالشهدای سپاه زیباکنار عنوان سوم مشترک را کسب کردند. 

- چهارمین مرحله رقابت های دارت قهرمانی کشور و انتخابی تیم ملی با حضور 124 ورزشکار از استان های مختلف کشور در دو بخش بانوان و آقایان در رشت برگزار شد. 

در پایان این مسابقات یک روزه که در سالن های ورزشی بدمینتون و گاز رشت برگزار شد ، در بخش بانوان که 48 ورزشکار با هم به رقابت پرداختند ، مدینه ملک حسینی از گلستان اول شد ، نرگس حیدری از البرز در مکان دوم قرار گرفت و خدیجه حاجی پور از استان گیلان عنوان سوم را به خود اختصاص داد . 

در پایان رقابت های بخش آقایان که 76 ورزشکار با هم به رقابت پرداختند ، مسعود سلیمی از تهران به مقام قهرمانی رسید ، محمدمهدی دهقان از خراسان رضوی و مهدی هوشمندان از البرز نیز به ترتیب عناوین دوم و سوم را کسب کردند. 

- رییس فدراسیون تکواندو گفت : به گفته کارشناسان، رشته تکواندو بین همه رشته هایی که به هفدهمین دوره بازی های آسیایی اینچوان کره جنوبی اعزام شدند ، موفق ترین بود . 

سیدمحمد پولادگر در نشست سالانه روسای هیات های تکوندو سراسر کشور در رشت افزود: تیم ملی تکواندو ایران با کسب چهار مدال طلا ، یک نقره و دو برنز موفق ترین فدراسیون لقب گرفت . 

وی اظهار کرد : این موفقیت در حالی صورت گرفته که یک ورزشکار ما نیز به ناحق نتوانست با حریفانش به رقابت بپردازد و اگر این ورزشکار نیز مبارزه می کرد، شاید موفق به کسب مدال می شد . 

پولادگر اضافه کرد : در گذشته ارکان تیم ملی ما از یک و یا در نهایت از دو استان بود اما خوشبختانه امروز با تلاش هیات های استانی ، در تیم ملی از شش استان نماینده داریم. 

- سمینار سالانه روسای هیات های تکواندو سراسر کشور با حضور رییس فدراسیون و روسای هیات های تکواندو استان های مختلف کشور به مدت دو روز در رشت برگزار شد . 

- رقابت های مینی بسکتبال قهرمانی پسران کشور با برتری تیم گیلان در رشت پایان یافت . 

در جریان این رقابت ها ، تیم مینی بسکتبال پسران گیلان با اقتدار عنوان قهرمانی کشور را برای اولین بار کسب کرد، تیم تهران در مکان دوم قرار گرفت و تیم هرمزگان نیز عنوان سوم کشور را کسب کرد . 

- ورزشکاران گیلانی در قالب تیم های ملی و در رشته های مختلف در جریان مسابقات آسیایی که در اینچوان کره جنوبی برگزار شد ، موفق به کسب یک مدال طلا، پنج مدال نقره و سه مدال برنز شدند. 

از این تعداد مدال های کسب شده توسط ورزشکاران گیلانی ، یک مدال به صورت انفرادی و هشت مدال نیز به صورت تیمی توسط ورزشکاران گیلانی کسب شد . 

بر این اساس ، سعید حسنی پور کاراته کار گیلانی نشان طلای رقابت های اینچوان را در وزن خود کسب کرد و تنها ورزشکار گیلانی است که موفق به کسب مدال طلا شد ، فرهاد رحیمی از گیلان به همراه تیم ملی کبدی ایران ، اصغر کاردوست به همراه تیم ملی بسکتبال ایران ، محمد رهبری به همراه تیم ملی چهار نفره شمشیربازی اسلحه سابر ایران نشان نقره را برگردن آویختند . 

در رشته قایقرانی نیز سعید فضل اولی و علی آقامیرزایی در کایاک دو نفره نشان نقره ، حمیرا برزگر و نازنین ملائی در روئینگ چهار نفره و امیر رهنمای رونقی در روئینگ دونفره مدال برنز کسب کردند. 

- محمود گلزاری معاون وزیر ورزش در اولین جلسه ساماندهی امور جوانان استان گیلان که در سالن اجتماعات استانداری گیلان در رشت برگزار شد، گفت : در ایران حدود 24 میلیون جوان در رده سنی 15 تا 29 سال داریم. 

وی ادامه داد: این رده سنی در ایران را قشر نوجوان و جوان تشکیل می دهد و باید از انگیزه ، استعداد و قدرت این قشر نهایت استفاده را ببریم. 

وی زمینه سازی برای افزایش ازدواج و کاهش طلاق، بالابردن میزان مشارکت قشر جوان در امور مختلف و توجه به اوقات فراغت نسل جوان را امری مهم دانست و خواستار همکاری تمامی دستگاه ها و نهادها برای برنامه ریزی در این خصوص شد. 

* آبان * 

- آخرین مرحله تمرینات آماده سازی تیم ملی کاراته ایران برای حضور در رقابت های جهانی آلمان در رشت برگزار شد . 

در این اردو امیر مهدی زاده، سعید احمدی ، بهمن عسگری ، ذبیح اله پورشیب، سجاد گنج زاده ، ابراهیم حسن بیگی ، ایمان سنچولی و سامان حیدری حضور داشتند . 

تیم ملی کاراته ایران با سرمربیگری مسعود رهنما مدیرکل اداره ورزش و جوانان گیلان عنوان قهرمانی مسابقات جهانی کاراته را کسب کرد . 

- ورزشکاران گیلانی حاضر در دومین دوره رقابت های پارا آسیایی اینچئون کره جنوبی موفق به کسب چهار مدال طلا و دو مدال نقره شدند . 

در مسابقات پارا آسیایی 2014 ، رسول آتش افروز و صادق حسنی نشان طلای فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان، میثم علیپور مدال طلای والیبال نشسته ، مرتضی رمضانی مدال طلای فوتبال پنج نفره ، مهری فلاحی نشان نقره والیبال نشسته و سامان رضی مدال نقره وزنه برداری را کسب کردند . 

همچنین رضا آذرشب عنوان چهارم شنای جانبازان و معلولان، حسین مختاری و جواد دلاکه عنوان چهارمی رقابت های دو و میدانی دومین دوره رقابت های آسیایی اینچئون کره جنوبی را کسب کردند. 

جهانگیر فدایی سرپرست گیلانی تیم ملی فوتبال هفت نفره جانبازان و معلولان و محمدرضا شاددل مربی گیلانی تیم ملی فوتبال پنج نفره نابینایان و کم بینایان ایران نیز در رقابت های پاراآسیایی حضور داشتند. 

* آذر

- رقابت های کاراته قهرمانی سبک گوجوریو واتانابه با حضور 450 کاراته کار از استان های گیلان، مازندران، خوزستان، هرمزگان، بوشهر، آذربایجان غربی، زنجان و فارس در رشت برگزار شد . 

در پایان این مسابقات ، تیم کاراته سبک گوجوریو واتانابه گیلان (الف) با مربیگری غلامحسین زرح با کسب هشت مدال طلا ، چهار مدال نقره و شش مدال برنز قهرمان کشور شد، تیم کاراته گیلان (ب) با مربیگری رضا فتحتویی با کسب شش مدال طلا ، پنج مدال نقره و سه مدال برنز دوم شد و تیم گیلان(ج) با مربیگری مصطفی باقری با کسب پنج مدال طلا ، 10 مدال نقره و سه مدال برنز در مکان سوم قرار گرفت و جام اخلاق به تیم خوزستان اهداء شد . 

- ورزشکاران گیلانی در رقابت های ورزش های ساحلی آسیا نیز که در تایلند برگزار شد ، خوش درخشیدند و در دو رشته مقام های ارشمندی را برای گیلان و ایران به ارمغان آوردند . 

بر این اساس ، محمد تطهیری مقدم سرمربی تیم ملی فوتوالی و مجید سلیمانی بازیکن تیم ملی فوتوالی عنوان نایب قهرمانی و مدال نقره رقابت های ساحلی آسیا را کسب کردند ، پیام شرعلی مربی تیم ملی سپک تاکرا ، حسن علیزاده و امیر خانی بازیکنان تیم ملی سپک تاکرا عنوان سومی و مدال برنز رقابت های ساحلی آسیا را کسب کردند . 

- مرحله دوم دور برگشت از مسابقات کاراته قهرمانی لیگ های جوانه ها و آینده سازان باشگاه های کشور با معرفی تیم های برتر در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت پایان یافت . 

در این مرحله ، کاراته کاران رده های سنی نونهالان ، نوجوانان و جوانان از استان های مختلف کشور حضور داشتند که در سالن تختی مجموعه ورزشی شهید عضدی رشت با هم به رقابت پرداختند. 

در پایان این مرحله و در بخش کاتای نونهالان که 16 تیم حضور داشتند، تیم های کاراته چای رفاه گیلان و شهید زین الدین قم برابر رقبای خود به برتری دست یافتند. 

همچنین در بخش کاتای نوجوانان ( لیگ جوانه ها) که 16 تیم حضور داشتند، تیم های امید ارژن شیراز و پاس قوامین و حریفان خود را مغلوب کردند و در بخش کومیته این رده سنی که 16 تیم با هم به رقابت پرداختند در مهمترین دیدارها ، تیم های کاراته مجتمع دخانیات گیلان ، پاس قوامین ، آکامی کاراته کمربند سیاه ، انرژی صنعت خاورمیانه ، آذرخودرو نوین قم ، نصتیا و برج سازان الوند ارومیه حریفان خود را شکست دادند . 

در لیگ جوانان ( آینده سازان) که 12 تیم از استان های مختلف کشور حضور داشتند ، تیم های مجتمع دخانیات گیلان ، هیات کاراته قزوین ، هیات کاراته شهریار ، هیات کاراته البرز ، شهرداری اراک ، فولاد نصر آذربایجان شرقی و باشگاه مقاومت برابر حریفان خود به برتری دست یافتند . 

- به مناسبت گرامیداشت شهدای ورزشکار ، یکدوره مسابقه چهار جانبه والیبال از سوی هیات والیبال شهرستان رودبار برگزار شد . 

در این دوره از رقابت ها ، تیم های والیبال منتخب کارگران قزوین ، فولاد رشت ، بانک ملت تهران و منتخب شهرستان رودبار حضور داشتند. 

در پایان این دوره از رقابت ها که در سالن ورزشی تختی شهرستان رودبار برگزار شد ، تیم والیبال فولاد رشت با غلبه برابر رقبای خود عنوان قهرمانی این مسابقات را کسب کرد ، تیم منتخب رودبار عنوان دوم این مسابقات را به خود اختصاص داد و تیم والیبال کارگران قزوین مقام سوم مسابقات والیبال چهارجانبه شهدای ورزشکار گیلان را کسب کرد . 

برگزاری رقابت های تکواندو نونهالان ، کشتی نوجوانان ، کاراته نونهالان ، کونگ فو ، ژیمناستیک و شنای قهرمانی کشور آغاز لیگ تیراندازی و شطرنج و همچنین ادامه لیگ های فوتبال گیلان از دیگر فعالیت های مهم ورزشی پاییز در استان گیلان بود .
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار