بسته ویژه خبرهای پلیس تابناک ایلام
دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می کنیم
کد خبر: ۱۷۱۴۳۹
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۳:۳۷ 28 January 2016

به گزارش تابناک ایلام،.پلیس مظهر امنیت وآرامش برای هرجامعه ای است وهمواره دارای نقش بسیارپررنگی در مداخلات اجتماعی وبرخورد باناهنجاری هاست ،هرچقدرپلیس مقتدر باشد به فراخور آن شاهد جامعه ای امن تر بوده و مردم بااحساس آسایش وامنیت روانی واجتماعی  به زندگی خود ادامه می دهند.دراستان ایلام نیز پلیس دارای نقشی تعیین کننده درکاهش ناهنجاریها وبرخورد با ناملایمات اجتماعی بوده ،دراین بسته اخبار پلیس استان را به مخاطبین خود تقدیم می کنیم


آموزش همگانی باید در همه رده ها تقویت شود

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام با بیان اینکه آموزش همگانی باید در همه رده ها تقویت شود گفت: امروزه، نقش و اهمیت آموزش همگانی برای ایجاد امنیت فردی و عمومی در سطح جامعه توسط «نیروی انتظامی» به خوبی درک شده است.

سرهنگ" مهدی محمدکریمی" در حاشیه اختتامیه نمایشگاه آموزش همگانی معاونت اجتماعی استان تصریح کرد: تهیددات زیادی در جامعه وجود دارد و پلیس نمی تواند با برخورد سلبی امنیت و آرامش را برقرار کند و رویکردی که امروز پلیس آن را دنبال می کند ایجابی است .

وی افزود: آموزش همگانی بعنوان یک اصل ضروری و اجتناب ناپذیر در عرصه پیشگیری از جرم و آسیب اجتماعی تلقی و این مهم بایستی بیش از پیش تقویت شود.

این مقام مسئول انتظامی خاطرنشان کرد: استفاده از ظرفیت‏‌های مردمی یا به عبارتی آموزش عمومی مردم برای حفاظت از خود، خانواده و اموال و همکاری‏‌های اطلاعاتی مردم در برخورد با موارد مشکوک باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

وی یادآور شد: وجود آموزش همگانی در امر «چگونگی حفاظت از خود» ، «چگونگی مراقبت از خانواده و فرزندان» ، «چگونگی مواجهه با مجرمین یا عوامل و عناصر تسهیل کننده جرم» نحوه همکاری مردم با پلیس، آشنایی با شیوه‏‌ها و شگردهای مجرمانه و ناامن سازی محیط و موقعیت جرم برای مجرمین موجب افزایش ضریب امنیت اجتماعی و احساس امنیت در جامعه می‌شود.

معاون هماهنگ کننده انتظامی استان ایلام به نقش اطلاع رسانی در آموزش همگانی اشاره کرد و گفت: بدون شک اطلاع رسانی و ارتقای سطح آگاهی های عمومی شهروندان می تواند در پیشگیری از وقوع جرم و کاهش آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی موثر باشد.

سرهنگ محمدکریمی در پایان با بیان اینکه استقبال مردم و دانش آموزان از این نمایشگاه بی نظیر بود افزود: برپایی این نمایشگاه همانند یک تلنگری است تا جوانان و نوجوانان جامعه با خطرات پیش روی خود آشنا و راه صحیح را انتخاب کنند.

دستگیری 14 سارق در ایلام

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از اجرای طرح ارتقاء امنیت اجتماعی و دستگيري 14 سارق خبر داد.

سرهنگ" فردين پيري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت در بعضي از نقاط شهر طرح برخورد با سارقان در این شهرستان برگزار شد.

وی افزود:در این طرح که دو روز ادامه داشت 14 سارق که در سرقت لوازم داخل خودرو،منزل و مغازه دست داشتند دستگیر شدند.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام بيان داشت:متهمان دستگیر شده به 26 فقره انواع سرقت اعتراف و پس از تشکیل پرونده تحویل محاکم قضایی شدند.

سرهنگ پیری كشف اين سرقت ها باعث رضایتمندی مردم، مسئولان و مالباختگان عنوان كرد و گفت: نيروي انتظامي با اشراف اطلاعاتي و حضور محسوس و نامحسوس در تمام نقاط شهر اجازه نخواهد داد افراد سودجو و فرصت طلب به اهداف پليد خود دست يابند.

کاهش 13درصدی سرقت در شهرستان چرداول

سرپرست انتظامی شهرستان چرداول در استان ایلام از کاهش 13درصدی انواع سرقت ها تا پایان دیماه خبر داد.

سرهنگ"پرویز جعفری"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:با اقدامات اطلاعاتی و عملیاتی و اجرای طرح های انتظامی و مدیریت بر روی وقوع جرائم،آمار سرقت در ده ماه ابتدایی سال جاری نسبت به مشابه سال قبل 13درصد کاهش یافته است.

وی ادامه داد:طی این مدت با فعالیت مستمر قرارگاه مبارزه با سرقت طرح های مختلف مقطعی در مقابله با سارقان انجام شده است که نتیجه آن دستگیری چندین سارق و کشف دهها سرقت بوده است.

سرپرست انتظامی شهرستان چرداول گفت: مهمترين وظيفه ما جلب رضايت مردم و افزايش نظم و امنيت براي شهروندان است و توليد امنيت نياز به مشارکت همگان، مخصوصاً اصحاب رسانه دارد که مي توانند با قلم خود به مردم احساس آرامش و امنيت دهند و هرچه قدر اين همکاري و مشارکت بيشتر باشد، مردم راضي تر و امنيت هم توسعه مي يابد.

کامیون ولوو با 28 میلیون ریال خلافی توقیف شد

رئیس پلیس راه ایلام از توقیف یکدستگاه کامیون ولوو با 28 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده خبر داد و گفت: گواهینامه راننده این خودرو 34 نمره منفی دارد.

سرهنگ "محسن ناصری" در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:ماموران گشت پلیس راه مستقر در مسیر ایلام-مهران این کامیون را به علت تخلفات زیاد روانه پارکینگ کردند.

وی ادامه داد:بررسی های پلیس مشخص کرد که کامیون ولوو دارای 28 میلیون ریال خلافی پرداخت نشده است و گواهینامه راننده نیز 34 نمره منفی دارد.

رئیس پلیس راه ایلام گفت:گشت های پلیس راه استان در راستای طرح تشدیدا نظارت برناوگان حمل و نقل بار و مسافر در جاده های استان با تخلفات حادثه ساز رانندگان برخورد خواهند کرد.

کاهش 31درصدی فوتی های تصادفات در ایلام

رئیس پلیس راه ایلام از کاهش 31درصدی فوتی های تصادفات در جاده های برون شهری استان در دیماه خبر داد.

سرهنگ"محسن ناصری"در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پلیس،اظهار داشت:تعداد 30 گشت پلیس راه از ابتدای طرح زمستانه در نقاط حادثه خیز و جاده های کوهستانی استان مستقر شده اند.

وی ادامه داد:در اجرای این طرح با تخلفات حادثه ساز رانندگان برخورد قاطعانه صورت گرفت که نتیجه آن کاهش تعداد فوتی های تصادفات در دیماه امسال بود.

رئیس پلیس راه ایلام گفت:برابر بررسی های به عمل آمده آمار فوتی ها و مجروهان ناشی از تصادفات در دیماه نسبت به مدت مشابه سال قبل به ترتیب 31و26 درصد کاهش داشته است.

وی گفت:این مدت آمار حوادث رانندگی با کاهش صددرصدی به صفر رسیده است.

سرهنگ ناصری ارتقاء فرهنگ ترافیکی،افزایش حضور گشت های پلیس راه از علل کاهش تلفات رانندگی در استان عنوان کرد و ابراز امیدواری کرد:با رعایت قوانین و مقررات شاهد کاهش تصادفات در جاده های استان به صورت مستمر باشیم.

تصادف رانندگي در جاده ايلام - مهران حادثه آفريد

رئيس پليس راه استان ايلام از وقوع يک فقره تصادف رانندگي در جاده ايلام - مهران خبر داد و گفت: در اين جادثه رانندگي يک نفر جان خود را از دست داد.

سرهنگ "محسن ناصري" در گفت وگو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار کرد: اين حادثه رانندگي عصر روز گذشته در مسير مهران- کنجانچم اتفاق افتاد.

وي افزود: يک دستگاه خودرو مزادا تک کابين با يک دستگاه کاميون برخورد کرد و متاسفانه راننده خودرو مزدا به دليل جراحات وارده در دم جان باخت .

رئس پليس راه استان با تاکيد بر اينکه جاده هاي استان ايلام کم عرض و عموما دو طرفه هستند، به رانندگان وسايل نقليه توصيه کرد در هنگام رانندگي ضمن رعايت قوانين و مقررات، از سرعت و سبقت غير مجاز براي حفظ سلامت خود و سرنشينان ديگر خودروها خودداري کنند.

سرهنگ ناصري يادآور شد: بيشترين عامل تصادفات رانندگي در استان ايلام انحراف به چپ، سرعت و سبقت غير مجاز است لذا به رانندگان توصيه مي کنيم با سرعت مطمئنه در جاده هاي اين استان تردد کنند.

سارق لوازم داخل خودرو در ايلام دستگير شد

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام از دستگيري سارق حرفه اي و کشف 9 فقره سرقت در خبر داد.

سرهنگ" فردين پيري"در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس، اظهار داشت: در پي وقوع چندين فقره سرقت لوازم داخل خودرو در بعضي از نقاط شهر موضوع به صورت ويژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

وي گفت: پس از چندين روز کار اطلاعاتي وکنترل سارقان سابقه دار و با استفاده از شگردهاي خاص پليسي سرنخ هايي از سارق حرفه اي سابقه دار در اين پرونده به دست آمد.

وي افزود:هوشيار ماموران و پيگيري مداوم پليس مخفيگاه سارق شناسايي و تحت کنترل در آمد.

فرمانده انتظامي شهرستان ايلام بيان داشت:در يک عمليات پليس موفق سارق در مخفيگاهش دستگير شد.

سرهنگ پيري تصريح کرد:متهم دستگير شده در تحقيقات بعمل آمده به 9فقره سرقت لوازم داخل خودرو و اعتراف کرد.

وي در خصوص نحوه سرقت متهم گفت: سارق در محل هاي خلوت واز خودروهايي كه از سيستم ايمني مناسبي برخوردار نبودند در ساعات خلوت شبانه روز اقدام به سرقت مي كرد.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار