کد خبر: ۱۷۰۹۹۰
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۳۶ 27 January 2016


فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگلها، مراتع و آبخیزداری کشور از رفع تصرف ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری عصر چهارشنبه در حاشیه پنجاهمین دوره آموزشی مدیران ستادی و استانی این سازمان در جمع خبرنگاران به ارائه آماری از اقدامات صورت گرفته در رفع تصرفات اراضی ملی پرداخت و اظهار کرد: طی سال جاری ۹۳۳ هکتار از اراضی ملی در قالب ۹۱۰ فقره تخلف با اجرای حکم قضایی رفع تصرف شد و در حوزه مراتع نیز ۱۳ هکتار خلع ید صورت گرفت، در مجموع طی سال جاری ۱۴ هزار و ۵۰۰ هکتار از اراضی ملی رفع تصرف شد.

سرهنگ قاسم سبزعلی بیشترین میزان دخل و تصرف اراضی ملی را در مناطق دارای ارزش افزوده برشمرد و گفت: استان هایی نظیر تهران، گیلان، مازندران و ... که اراضی دارای ارزش افزوده بالایی هستند همواره افرادی سودجو در صدد تصرف غیرقانونی زمین هستند اما یگان حفاظت در حال شناسایی این افراد است تا دیگر جرات دست اندازی به منابع ملی را پیدا نکنند.

در حوزه نیروی انسانی از شاخص جهانی بسیار عقب هستیم

وی در خصوص کمبود نیرو در حوزه حفاظت ادامه داد: در این حوزه ما از شاخص جهانی بسیار عقب هستیم و وضعیت نیروهای ما در مقایسه با سایر کشورها بسیار پایین است لذا درصدد هستیم تا با راهکارهای مختلف این خلاء را پوشش دهیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری بیان کرد: در این راستا در سطح کلان کشوری سالهاست پیگیری ساختار تشکیلاتی استعداد نیروی هفت هزار و ۵۰۰ نفری را در دستور کار داریم، پروسه این طرح در ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی و ... طی شده و به دولت رسیده است که امیدواریم با تصویب این ساختار بخشی از خلاها جبران شود.

سبزعلی متذکر شد: ضمن اینکه در حال حاضر با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح بخشی از کمبودها توسط عوامل وظیفه و بخشی نیز از طریق مشارکت های مردمی پوشش داده می شود.

حریق جنگل ها یکی از چالش های اساسی حوزه کلان کشوری است

وی در بخش دیگر سخنان خود حریق را یکی از چالش های اساسی در حوزه کلان کشوری برشمرد و اظهار کرد: تلاش کردیم تا با تامین تجهیزات نظیر خرید ۲۲۰ دستگاه و خودرو، ۲۷ هزار قلم تجهیزات انفرادی و... بخشی از این چالش را تحت کنترل درآوریم، به علاوه اینکه بخش مهمی از مقابله با حریق بحث پیش بینی است که در این راستا طبق مطالعات صورت گرفته در صدد هستیم در بالادست مناطق مستعد حریق، حوزه های آبخیز ایجاد کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری اضافه کرد: با توجه به کاهش مقدورات دولتی در بضاعت اعتباری و نیروی انسانی، باید به سوی بهره گیری از مشارکت مردم پیش رویم چراکه به طور قطع جائیکه با حضور مردم اداره شود توفیقات بهتری حاصل می شود زیرا با نگاه دولتی نتوانستیم عملکرد خوبی در سراسر کشور در موضوعات حفاظت، اطفای حریق، تصرفات، تخریب و... داشته باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار