فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: به ازای هر 40 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان تنها یک محیط بان یا جنگل بان وجود دارد.
کد خبر: ۱۷۰۸۸۵
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۳۱ 27 January 2016
فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری ایلام گفت: به ازای هر 40 هزار هکتار از عرصه های طبیعی استان تنها یک محیط بان یا جنگل بان وجود دارد.

به گزارش تابناک ایلام؛سرهنگ غلامرضا فتحی روز چهارشنبه درخصوص یگان مراقبتی از اراضی عرصه ی ملی اظهار کرد: این یگان ضمن مواجه با کمبود نیروی انسانی، در مقابل یک میلیون و 842 هزار هکتار عرصه های طبیعی تنها 80 نفر نیرو دارد.
وی افزود: کمبود نیروی انسانی، تجهیزات مورد نیاز و اعتبارات این یگان را (با توجه به حجم زیاد و وسیع عرصه های طبیعی استان) در راستای ارائه خدمات و انجام ماموریت های خود با مشکلات عدیده ای مواجه ساخته است.
وی مبارزه با قاچاقچیان چوب های جنگلی، جلوگیری از ورود دام های غیر مجاز و کوچ عشایر به مراتع، برداشت چوب و هیزم غیر مجاز از جنگل ها و مراتع مشجر به ویژه در فصول سرد سال، تصرف اراضی ملی، آتش سوزی، حفاظت از قرق ها و کمربندهای حفاظتی احداثی توسط اداره کل و ... را از جمله مشکلات این یگان برشمرد.
فتحی با بیان اینکه این یگان برای مقابله با متصرفان و متجاوزان به عرصه های طبیعی و ملی از توان و اقتدار نیروی انتظامی بهره گیری می کند، یادآور شد: با توجه به گسترده بودن عرصه های طبیعی این یگان کمبود نیرو و تجهیزات خود را با استفاده از توان پلیس به نوعی کاهش داده است.
وی در خصوص مجرمان سابقه دار در حوزه تعرض به اراضی ملی گفت: در صورت برخورد با متخلفان دارای سوء سابقه در این حوزه، این افراد بدون تشکیل پرونده مجدد بطور مستقیم به دستور مراجع قضایی راهی زندان می شوند.
استان ایلام دارای 642 هزار هکتار جنگل، 450 هزار هکتار بیابان و 750 هزار هکتار مرتع است./ف
منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار