استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه هیچ فردی به اندازه مادر در تربیت کودک تأثیرگذار و نقش‌آفرین نیست، گفت: برقراری ارتباط عاطفی با فرزندان اساس تربیت است.
کد خبر: ۱۷۰۵۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۲۲ 27 January 2016
استاد حوزه و دانشگاه قم با اشاره به اینکه هیچ فردی به اندازه مادر در تربیت کودک تأثیرگذار و نقش‌آفرین نیست، گفت: برقراری ارتباط عاطفی با فرزندان اساس تربیت است.

به گزارش فارس، فاطمه دریاباری در برنامه ارتباط عاطفی والدین با فرزندان در حوزه علمیه کوثر تویسرکان با اشاره به اینکه هیچ فردی به اندازه مادر در تربیت کودک تاثیرگذار و نقش‌آفرین نیست، اظهار کرد: برقرار کردن ارتباط عاطفی با فرزندان اصل و اساس تربیت است.

وی از «گوش دادن» به عنوان یکی از اصول تربیتی یاد کرد و گفت: به کار بردن کلمات زیبا و لطیف هنگام سخن گفتن با فرزندان، ارتباط بین فرزند و مادر را تقویت کرده و سبب دوستی و الفت بیشتر بین آن‌ها می‌شود.

این استاد حوزه و دانشگاه قم با بیان اینکه سخن گفتن والدین در دوران بارداری بر فرزند تاثیرگذار است، با توصیه موکد گوش دادن قرآن به مادران در این دوران تاکید کرد: ما نیازی به روانشناسان غربی و اروپایی نداریم، بهترین روانشناسی را ما در قرآن کریم و روایات دینی داریم.

وی نحوه برقراری ارتباط با فرزندان حضرت فاطمه(س) را برترین الگو برای مادران دانست و افزود: اصل دوم در برقراری ارتباط عاطفی دیدن است.

دریاباری با تأکید بر اینکه فرزندان از رفتار و کردار والدین الگوبرداری می‌کنند، بیان کرد: والدین تلاش کنند اعمال و عادات حسنه را در کانون خانواده نهادینه کنند چراکه رفتار مادر و پدر در شکل‌گیری و جهت‌دهی به شخصیت و مسیر زندگی فرزندان تاثیرگذاری بسیار بالایی دارد.

وی با بیان اینکه فعل دینی ما باید درست باشد، افزود: اگر والدین در انجام اعمال دینی در بیرون و داخل منزل درست رفتار نکنند باعث دین‌گریزی فرزندان خواهد شد.

این استاد حوزه و دانشگاه با تاکید بر اینکه مهم اثر فعل عبادی بر فرزندان است، تصریح کرد: انسان فطرتاً زیبایی را دوست دارد، پس باید صحنه‌های انجام عبادی ما به صورت زیبا و درست باشد زیرا تاثیرگذاری بالایی دارد.

این مسئول، اصل سوم در برقراری ارتباط عاطفی اثرگذار را اصل شناخت و معرفت عنوان کرد و متذکر شد: شناخت همه جانبه والدین نسبت به فرزندان، پاسخگویی و کنترل فرزندان را به دنبال دارد.

دریاباری، کنترل فرزندان را در این شرایط توجه به کنترل سئوالی و عاطفی به جای رویکرد آمرانه دانست و تاکید کرد: داشتن معرفت نسبت به فرزندان روابط صمیمی، عشق و عاطفه دوسویه عمیق را به وجود می‌آورد.

وی در بخش دیگر از سخنانش با بیان اینکه همه باید به خاطر وجود انقلاب و حاکمیت دینی بر ایران اسلامی شاکر باشیم، گفت: زمانی تنها حوزه علمیه قم برای تحصیل حوزوی بود، که خوشبختانه امروز بستر تحصیل در حوزه در سطح کشور برای علاقه‌مندان فراهم شده است.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به اینکه مدرک تحصیلی حوزه علمیه مصوب آموزش عالی کشور است، افزود: حوزه‎های علمیه در کنار تحصیل، به کسب تهذیب نیز منجر می‌شوند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار