معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اجرای طرح اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای زندانیان گفت: بر اساس این طرح زندانیان دارای دوره محکومیت برای ارائه خدمات عمومی رایگان به‌کارگرفته می‌شوند.
کد خبر: ۱۷۰۵۶۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۸:۰۷ 27 January 2016

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به اجرای طرح اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای زندانیان گفت: بر اساس این طرح زندانیان دارای دوره محکومیت برای ارائه خدمات عمومی رایگان به‌کارگرفته می‌شوند.

به گزارش تسنیم، سعید گلستانی در کارگروه تخصصی فرهنگی و اجتماعی استان همدان با اشاره به اجرای طرح اعمال مجازات‌های جایگزین حبس برای زندانیان اظهار داشت: بر اساس این طرح زندانیان دارای دوره محکومیت حبس بیش از 6 ماه طبق مهارت فنی، دانش و تخصصی که از آن بهره‌مند هستند به صورت رایگان در نهادها و ادارات دولتی به‌کار گرفته می‌شوند.

وی افزود: این طرح به منظور استفاده از ظرفیت‌های فنی و تخصص محکومان دارای جرائم غیرعمد است که هنوز وارد زندان‌ نشدند و می‌توانند در خدمات عمومی شامل امور آموزشی،‌ بهداشتی،‌ فنی و حرفه‌ای، ورزشی، خدماتی، کارگری،‌ کشاورزی، دامداری، جنگل‌داری، سرایداری و نگهبانی به‌کار گرفته شوند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان بیان کرد: محکومان باید توسط دادگاه صادر کننده رأی مورد بررسی قرار کیرند و ورود این محکومان در اماکن محرمانه ممنوع است و اجازه انجام کار شخصی کارمندان را ندارند.

وی گفت: همه ادارات اعم از بهداشتی و درمانی، آموزش و پرورش،‌ ورزش و جوانان، جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت و معدن، محیط زیست، پزشکی قانونی،‌ بهزیستی و کمیته امداد درخواست خود را نسبت به اعلام نیاز نیرو ارائه دهند تا طبق ضوابط مورد بررسی قرار گیرد.

گلستانی عنوان کرد: در این راستا نهادهای پذیرنده باید درخواست نیروی خود را به فرمانداری شهرستان تابعه ارائه دهند تا دادستان کل و دادستان شهرستان محل درخواست مورد رسیدگی و بررسی قرار گیرد.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری محکومان برای ارائه خدمات عمومی رایگان باید با رضایت کامل محکوم انجام شود، اظهار داشت: فروشندگان مواد مخدر، محکومان مالی و مجرمانی که مرتکب جرائم خشن شدند از این قانون مستثنی هستند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان با اشاره به عدم همکاری بهزیستی و کمیته امداد برای زیر پوشش قرار دادن زنان مطلقه عنوان کرد: سالانه 3 هزار و 800 زن مطلقه در استان داریم که قریب یک‌هزار نفر از آنان تحت حمایت خانواده خود هستند و یا اینکه از شغل و کسب درآمد برخوردار هستند.

وی با بیان اینکه تعدادی از زنان مطلقه در گرمخانه شهرداری نگهداری می‌شوند، افزود: به منظور جلوگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی باید زنان مطلقه تحت حمایت بهزیستی و کمیته امداد قرار گیرند.

گلستانی گفت: به منظور ساماندهی زنان مطلقه باید بانک اطلاعاتی در همدان تشکیل شود تا بتوانیم از جرگه آسیب‌های جدی اجتماعی آنها را دور کنیم.

وی افزود: باید با برنامهریزی هدفمند زمینه حمایت و توانمندسازی زنان مطلقه را فراهم کنیم تا با خودکفایی و خوداتکایی از ورود به آسیب‌های اجتماعی خودداری کنند.


اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار