کد خبر: ۱۶۹۶۷۰
تاریخ انتشار: ۰۵ بهمن ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۸ 25 January 2016


معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان البرز از بازگشت جشنواره تئاتر تک به زادگاهش، کرج خبرداد.

حسین بهزادی فر روز سه شنبه در حاشیه آیین رونمایی از پوستر و فراخوان جشنواره تئاتر تک که در حوزه هنری استان البرز برگزار شد، افزود: تئاتر تک از سال 83 توسط حوزه هنری کرج بنیانگذاری شد که پس از چند سال اجرا در کرج به تهران رفت و سپس چند سال در برگزاری آن وقفه ایجاد شد.

وی با اشاره به برگزاری جشنواره تئاتر تک در خرداد ماه سال آینده با موضوع طنز، اظهار داشت: شاخصه اصلی این جشنواره تئاتر، بازیگری فقط یک هنرمند تئاتر در آن است.

وی با اشاره به اینکه فراخوان این جشنواره امروز/پنجم بهمن ماه همزمان با رونمائی پوستر منتشر شده، گفت: هنرمندان تئاتر که مایل به شرکت در این جشنواره هستند می توانند آثار خود را تا 15 اسفند ماه سال جاری به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

بهزادی فر افزود: نتایج بازخوانی متون آثار تا 20 فروردین ماه سال آینده اعلام و آثار منتخب روزهای 25 و 26 اردیبهشت ماه بازبینی می شوند تا نتایج نهایی اعلام شود.

وی ادامه داد: آیین پایانی این جشنواره از دوم تا هفتم خردادماه سال آینده در دو آیتم زمانی برگزار می شود به طوریکه از دوم تا چهارم خرداد ماه در سطح استان سه روز اجرای عمومی رایگان و از پنجم تا هفتم خرداد ماه نیز بخش مسابقه این جشنواره برگزار می شود.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان البرز گفت: آیین اختتامیه این جشنواره در دو بخش نمایش تک نفره ای صحنه ای و بخش نمایش نامه نویسی با 10 اثر منتخب انجام خواهد شد.

وی اضافه کرد: در ساختار فنی این جشنواره شورای هنری با ترکیبی از هنرمندان تئاتر طنز کشور شکل گرفته و نظرات آنان در جشنواره انعکاس می یابد.

***البرز میزبان جشنواره تئاتر تک کشور شود

بهزادی فر یکی از اهداف شکل گیری این شورای هنر را ثابت شدن این جشنواره در البرز و سپس شکل گیری دبیرخانه کشوری در این استان دانست.

وی در خصوص نحوه ارسال آثار شرکت کنندگان در جشنواره تئاتر تک طنز گفت: همیشه ارسال آثار به صورت پستی انجام می شد ولی امسال برای اولین بار ارسال آثار به صورت کاملا دیجیتالی و از طریق پست الکترونیکی انجام می شود تا نیازی به مراجعه حضوری به دبیرخانه جشنواره نباشد.

معاون فرهنگی هنری حوزه هنری استان البرز افزود: به همین منظور سامانه این جشنواره با آدرس اینترنتی Artiranian.ir راه اندازی شده تا هنرمندان با مراجعه به این سامانه از نحوه ارسال دیجیتالی آثارشان مطلع و از طریق این سامانه اقدام کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
وبگردی
آخرین اخبار