معاون وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران، گفت: در سال آینده بازسازی نفت شهر و بازگشت اهالی منطقه را به این خطه مرزی جشن می گیریم.
کد خبر: ۱۶۹۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۴ - ۲۱:۱۹ 24 January 2016
معاون وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران، گفت: در سال آینده بازسازی نفت شهر و بازگشت اهالی منطقه را به این خطه مرزی جشن می گیریم.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن امیریان روز یکشنبه پس از بازدید از روند بازسازی نفت شهر و در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، افزود: طرح بازسازی مجتمع شهری نفت شهر دارای پیشرفت فیزیکی مطلوبی است.

وی اظهار کرد: با احداث و بهره برداری از طرح های عمرانی در دست اقدام می توانیم بخشی از زحمات مردم نفت شهر که نزدیک به 28 سال از شهر خود دور بوده اند را جبران کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد که با شتاب بخشی در روند بازسازی نفت شهر و رفع مشکلات موجود و ایجاد زیرساخت ها، بار دیگر شاهد استقرار مرزنشینان در نفت شهر باشیم.

واحدهای آموزشی و مسکونی نفت شهر تا تابستان اینده تکمیل می شوند

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه نیز به خبرنگار ایرنا گفت: طرح های عمرانی در دست احداث که توسط وزارت نفت در این شهر مرزی در دست اقدام است، دارای پیشرفت فیزیکی مناسبی است.

مجتبی نیک کردار گفت: مسجد، درمانگاه و سالن ورزشی نفت شهر آماده بهره برداری است و 2 واحد آموزشی نیز تا اول خرداد سال 95 به بهره برداری می رسد.

وی ادامه داد: ساخت 50 واحد مسکونی سازمانی هم تا اول تابستان سال آینده توسط پیمانکار تکمیل و آماده بهره برداری می شود.

به گفته نیک کردار، تلاش ها برای آبرسانی، طرح فاضلاب و برق رسانی به این مجتمع نیز در حال پیگیری و طراحی ادامه دارد و مشکل گازرسانی به نفت شهر نیز رفع شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: سال 95 شاهد بازگشت مردم و اهالی نفت شهر که 28 سال صبورانه دور از زادگاهشان زندگی کردند به این منطقه باشیم تا پاسدار مرزهای جمهوری اسلامی باشند.

تداوم عملیات مین روبی در زمین های کشاورزی نفت شهر و سومار

سرپرست فرمانداری قصرشیرین نیز گفت: عزم دولت تدبیر و امید در راستای عمران و آبادانی مناطق مرزی به ویژه بازسازی شهری مرزی نفت شهر است تا برای اسکان و بازگشت اهالی آن آماده شود.

مرادعلی تاتار اعتبار در نظر گرفته شده برای بازسازی شهر مرزی نفت شهر را بیش از 200 هزار میلیارد ریال اعلام کرد.

وی گفت: نیروهای پاکسازی هم اکنون برای مین روبی اراضی کشاورزی پاکسازی نشده در سومار و نفت شهر حضور دارند و با هدف شتاب بخشی در روند بازی نفت شهر، طرح هادی و نقشه معابر، خیابان ها و کوچه ها نیز تهیه و تکمیل شده است.

وی افزود: تاکنون 500 خانوار نفت شهری برای بازگشت و سکونت دائم در این منطقه اعلام آمادگی کرده اند.

یادآوری می شود؛ معاون وزیر نفت و مدیر نظارت بر طرح های عمرانی مناطق نفت خیز شرکت ملی نفت ایران روز یکشنبه در راس هیاتی متشکل از معاون عمرانی استاندار کرمانشاه و جمعی از مسوولان قصرشیرین پس از ادای احترام به شهدای انقلاب و رزمندگانی که در این خطه از غرب کشور برای کیان انقلاب خون پاک خود را نثار کرده اند وارد شهر مرزی نفت شهر شد.

بخش سومار در فاصله 90 کیلومتری شهر قصرشیرین واقع است و با کشور عراق 86 کیلومتر مرز مشترک دارد این بخش دارای 2 شهر سومار و نفت شهر و 13 روستا می باشد.

نفت شهر قبل از جنگ تحمیلی پنج هزار نفر جمعیت داشت که پس از پایان جنگ تحمیلی به علت شرایط موجود و حضور نیروهای نظامی و میادین مین بازگشت مردم به این شهر انجام نشد و بازسازی نیز صورت نگرفت.

هم اکنون اقدامات خوبی در حوزه مین روبی انجام شده و همه اراضی کشاورزی اطراف آن از وجود مین پاکسازی و شرایط برای بازگشت مردم و بازسازی منازل آن ها فراهم شده است.

قصرشیرین در غرب استان کرمانشاه بیش از 27 هزار نفر جمعیت دارد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار